FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: dalmashin w Kwiecień 23, 2009, 18:44:03 pm
-
mam dosyć spore luzy w kierownicy. nie jestem w stanie bez odkręcania przekładni zlikwidować niesprawności, gdyż jest zapieczona śruba regulacyjna a dostęp jest utrudniony. skoro muszę ją wyjąć zamierzam kupić nową. znalazłem jednak na allegro dwie wersje: z długim i krótkim wąsem. mam caro+ 1.4 i nie wiem, którą wybrać.
jeśli samochód ma 200kkm i luzy nie były podobno jeszcze likwidowane to warto kupować nową przekładnię czy skręcić starą? chciałbym poznać wasze opinie przed naprawą, żeby auto jak najszybciej było na chodzie...
-
skoro już przekładnia jest do wymiany to czy nie warto wsadzić wspomy?
-
niby tak ale nie wiem jak to zrobić. wymiana samej przekładni wydaje się łatwa jeśli odkręcą się śruby.
-
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla
-
dalmashin, do roverka trochę więcej roboty, ale ogólnie nie jest tak źle. trzeba jednak liczyś się z wydatkiem jakichś 400-500zł
-
elektrohydrauliczna sie sprawdza w polonezie
-
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla
A ktoś to zrobił bo nieraz już się zastanwaiałem jak to jest... MOże w borku by se walnął taki patent.
-
Ja bym radził koledze najpierw wyjąć starą przekładnie i zlikwidować luz, może wcale nie będzie musiał wymieniać przekładni, po co pchać się w koszty. A jeżeli nie da się zlikwidować luzu to wtedy myśleć nad nową przekładnią lub zakładać wspome.
-
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla
A ktoś to zrobił bo nieraz już się zastanwaiałem jak to jest... MOże w borku by se walnął taki patent.
owszem, ja mam taka w roverku i Snikers, wspomaganie dziala lepiej niz fabryczne w plusie
-
A ile to kosztowało??
-
Roznica w cenie to kwestia zakupu elektrycznej pompy z opla wraz z przewodami ktowych gwinty pasuja w miejsce przekladni polonezowskiej.
Pompa to bodajrze cos takiego jak to:
http://www.allegro.pl/item614264983_pompa_wspomagania_elektryczna_opel_astra_ii_2_g.html
-
Jest w tym jakiś sterownik czy tylko + i już wspomaga??
Jeśli tylko + to można pokusić się o Dual-drive i odłączanie wspomy powyżej powiedzmy 20km/h ;).
-
Masz 4 przeowdy z pompy, plus i minus na stale oraz dwa sterujace, jeden do plusa po stacyjce a drugi do alternatora. Reasumujac dual-drive jest wykonalny
-
A można jakieś fotki.
czas zacząć zbierać kasę ...
Ile to pobiera prądu??
-
No pomysl bardzo fajny, miedzy innymi wlasnie ze wzgledu na mozliwosc odlaczania. Problem w cenie pompy , ktora oko 3 razy przewyzsza cene kompletnego wspomagania klasycznego.
-
co do sterowania to tak jak pisał OZI, co do ceny:
do mojego diesla pompa z mocowaniem 250zl (jedyna oferta - pol roku szukania), a elektryk uzywany 30zl. Trzeba szukac bo mozna kupic tanio sprawne. nie wiem jakie sa proporcje cenowe dla rovera bo dla 1.6 to napewno taniej jest zalozyc oryginalne na pasku bo jest tego na rynku duzo
-
jak coś mam przekładnie (bez wspomagania) do sprzedania - nówke - cena atrakcyjna bo leży i graci.
-
Ile ? :wink:
-
Długi czy krótki wąs ?
-
ja też mam przekładnie wyciągniętą z poldka po dziadku. przekładnia zrobiła niecałe 24000km, zero luzu, praktycznie jak nówka. jakby co mam foty. cena do uzgodnienia :D
-
(http://www.powermuza.eu/pliki/up/peters/przekladnia.JPG)
tak to wygląda.
-
Jak do szerokiego zawiasu to rezygnuję.
-
wspomnieliście coś o elektrycznym wspomaganiu czy to o coś takiego chodzi?
http://moto.allegro.pl/item652011385_wspomaganie_el_opel_corsa_b_combo_agila.html
jak takie diabelstwo zamontować w poldku?
-
Chodzi o przekładnie plusowską połączoną z elektryczną pompą wspomagania z jakiegoś Opla.
-
Przekładnie się nie różnią przy szerokosci zawiasu, ludzie!
Są tylko przekładnie które mają ograniczniki skrętu na przedłużeniu ramienia (najczęsciej w latach 93-93), mają wewnątrz (przekładnie JKC z plusów) albo nie mają wcale - stare przekładnie, gdzie ogranicznikami są dwie śruby w podłużnicy.
-
czyli to o samą pompę chodzi a nie cały mechanizm wspomagania. pisać jednoznacznie!!!