FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: dalmashin w Kwiecień 23, 2009, 18:44:03 pm

Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: dalmashin w Kwiecień 23, 2009, 18:44:03 pm
mam dosyć spore luzy w kierownicy. nie jestem w stanie bez odkręcania przekładni zlikwidować niesprawności, gdyż jest zapieczona śruba regulacyjna a dostęp jest utrudniony. skoro muszę ją wyjąć zamierzam kupić nową. znalazłem jednak na allegro dwie wersje: z długim i krótkim wąsem. mam caro+ 1.4 i nie wiem, którą wybrać.
jeśli samochód ma 200kkm i  luzy nie były podobno jeszcze likwidowane to warto kupować nową przekładnię czy skręcić starą? chciałbym poznać wasze opinie przed naprawą, żeby auto jak najszybciej było na chodzie...
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 23, 2009, 18:53:07 pm
skoro już przekładnia jest do wymiany to czy nie warto wsadzić wspomy?
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: dalmashin w Kwiecień 23, 2009, 19:27:31 pm
niby tak ale nie wiem jak to zrobić. wymiana samej przekładni wydaje się łatwa jeśli odkręcą się śruby.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Kwiecień 23, 2009, 20:00:42 pm
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 23, 2009, 20:24:28 pm
dalmashin, do roverka trochę więcej roboty, ale ogólnie nie jest tak źle. trzeba jednak liczyś się z wydatkiem jakichś 400-500zł
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: snikers w Kwiecień 23, 2009, 20:58:22 pm
elektrohydrauliczna sie sprawdza w polonezie
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 24, 2009, 08:56:11 am
Cytat: "OZi1845"
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla

A ktoś to zrobił bo nieraz już się zastanwaiałem jak to jest... MOże w borku by se walnął taki patent.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Adim w Kwiecień 24, 2009, 10:18:47 am
Ja bym radził koledze najpierw wyjąć starą przekładnie i zlikwidować luz, może wcale nie będzie musiał wymieniać przekładni, po co pchać się w koszty. A jeżeli nie da się zlikwidować luzu to wtedy myśleć nad nową przekładnią lub zakładać wspome.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Kwiecień 24, 2009, 15:54:54 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "OZi1845"
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla

A ktoś to zrobił bo nieraz już się zastanwaiałem jak to jest... MOże w borku by se walnął taki patent.
owszem, ja mam taka w roverku i Snikers, wspomaganie dziala lepiej niz fabryczne w plusie
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 24, 2009, 18:16:18 pm
A ile to kosztowało??
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Kwiecień 26, 2009, 11:03:12 am
Roznica w cenie to kwestia zakupu elektrycznej pompy z opla wraz z przewodami ktowych gwinty pasuja w miejsce przekladni polonezowskiej.
Pompa to bodajrze cos takiego jak to:
http://www.allegro.pl/item614264983_pompa_wspomagania_elektryczna_opel_astra_ii_2_g.html
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 26, 2009, 12:06:33 pm
Jest w tym jakiś sterownik czy tylko + i już wspomaga??

Jeśli tylko + to można pokusić się o Dual-drive i odłączanie wspomy powyżej powiedzmy 20km/h ;).
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Kwiecień 26, 2009, 12:23:52 pm
Masz 4 przeowdy z pompy, plus i minus na stale oraz dwa sterujace, jeden do plusa po stacyjce a drugi do alternatora. Reasumujac dual-drive jest wykonalny
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 26, 2009, 12:55:11 pm
A można jakieś fotki.

czas zacząć zbierać kasę ...

Ile to pobiera prądu??
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: marcij w Kwiecień 27, 2009, 16:53:25 pm
No pomysl bardzo fajny, miedzy innymi wlasnie ze wzgledu na mozliwosc odlaczania. Problem w cenie pompy , ktora oko 3 razy przewyzsza cene kompletnego wspomagania klasycznego.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: snikers w Maj 16, 2009, 13:18:15 pm
co do sterowania to tak jak pisał OZI, co do ceny:
do mojego diesla pompa z mocowaniem 250zl (jedyna oferta - pol roku szukania), a elektryk uzywany 30zl. Trzeba szukac bo mozna kupic tanio sprawne. nie wiem jakie sa proporcje cenowe dla rovera bo dla 1.6 to napewno taniej jest zalozyc oryginalne na pasku bo jest tego na rynku duzo
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Piotrekk w Maj 16, 2009, 15:33:20 pm
jak coś mam przekładnie (bez wspomagania) do sprzedania - nówke - cena atrakcyjna bo leży i graci.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 16, 2009, 16:14:20 pm
Ile ?  :wink:
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 05, 2009, 18:36:15 pm
Długi czy krótki wąs ?
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Czerwiec 05, 2009, 18:46:35 pm
ja też mam przekładnie wyciągniętą z poldka po dziadku. przekładnia zrobiła niecałe 24000km, zero luzu, praktycznie jak nówka. jakby co mam foty. cena do uzgodnienia :D
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Piotrekk w Czerwiec 05, 2009, 20:13:02 pm
(http://www.powermuza.eu/pliki/up/peters/przekladnia.JPG)

tak to wygląda.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 05, 2009, 20:20:15 pm
Jak do szerokiego zawiasu to rezygnuję.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Czerwiec 05, 2009, 22:44:35 pm
wspomnieliście coś o elektrycznym wspomaganiu czy to o coś takiego chodzi?
http://moto.allegro.pl/item652011385_wspomaganie_el_opel_corsa_b_combo_agila.html
jak takie diabelstwo zamontować w poldku?
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 05, 2009, 23:15:39 pm
Chodzi o przekładnie plusowską połączoną z elektryczną pompą wspomagania z jakiegoś Opla.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 05, 2009, 23:15:43 pm
Przekładnie się nie różnią przy szerokosci zawiasu, ludzie!
Są tylko przekładnie które mają ograniczniki skrętu na przedłużeniu ramienia (najczęsciej w latach 93-93), mają wewnątrz (przekładnie JKC z plusów) albo nie mają wcale - stare przekładnie, gdzie ogranicznikami są dwie śruby w podłużnicy.
Tytuł: wybór przekładni kierowniczej
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Czerwiec 06, 2009, 00:51:07 am
czyli to o samą pompę chodzi a nie cały mechanizm wspomagania. pisać jednoznacznie!!!