FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:00:05 pm

Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:00:05 pm
Mam poldka z silnikiem GSI, który niestety padł :(
Zdobyłem silnik GLI, czy moge blok silnika wykorzystać do mojego GSI ?
Czy jest jakaś różnica w rozrządzie, czy wystarczy założyć głowice z GSI ?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 29, 2009, 22:00:56 pm
A co z głowicą z GLI się stało?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:02:47 pm
nic, dobra jest
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 29, 2009, 22:05:11 pm
Możesz założyć, jednak będziesz musiał co jakiś czas regulować sobie luz zaworowy co przy kolektorze ssącym GSi jest uciążliwe.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 29, 2009, 22:07:07 pm
vipereq, skoro jest dobra, to nie musisz jej zrzucać i założyć cały silnik.
Tyle, że licz się z tym, co napisał Multec.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:08:16 pm
dlaczego bede musiał regulować zawory, skoro są hydraulicznie regulowane ?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: e1mo w Kwiecień 29, 2009, 22:08:55 pm
pany, a czy czasem głowica z GLI nie ma innych otworów pod kolektor ssący niż głowica z GSI  :?: :> :?:
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: wito w Kwiecień 29, 2009, 22:11:15 pm
regulatory siedzą w bloku zaraz nad wałkiem, w GLI ich nie ma są zwykłe szklanki a więc tracisz hydro regulacje zmieniając blok
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:16:29 pm
czyli jest różnica w blokach silnika... To jak zrobić zeby to wszysztko wspólnie działało ?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: wito w Kwiecień 29, 2009, 22:25:44 pm
cały dół zostawisz zmieniasz tylko głowice z kolektorem, regulacja zaworów mocno utrudniona ale masz znowu GSI.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 29, 2009, 22:31:00 pm
Kolektor ssący z GSi nie pasuje do GLi, ponieważ ma inny rozstaw szpilek.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 29, 2009, 22:32:52 pm
Głowice od GLI i GSI to inna bajka Panowie :wink:
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: wito w Kwiecień 29, 2009, 22:33:54 pm
ale głowica przyjdzie od GSI tak przynajmniej napisałem
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:34:53 pm
Cytuj (zaznaczone)
Z którego roku silnik???


96 rok,

a na czym polega ta regulacja zaworów ?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 29, 2009, 22:37:15 pm
Na hydraulicznej regulacji luzu zaworowego za pośrednictwem hydraulicznych popychaczy.
Co to jest i jak pracuje dowiesz się z googlarki.
W każdym razie , regulacja zaworów to kolejna czynność obsługowa która wyeliminowano przez montaż hydrauliki.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 29, 2009, 22:40:48 pm
Cytat: "vipereq"
dlaczego bede musiał regulować zawory, skoro są hydraulicznie regulowane ?



Cytat: "vipereq"
Cytuj (zaznaczone)
Z którego roku silnik???


96 rok,



To masz hydro w tym "nowym" bloku, czy nie?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: wito w Kwiecień 29, 2009, 22:42:24 pm
napisał ze silnik jest z 96 roku czyli nie ma hydra.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 29, 2009, 22:43:18 pm
Cytat: "wito"
napisał ze silnik jest z 96 roku czyli nie ma hydra.


No właśnie niekoniecznie.
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 23:03:03 pm
a po czym poznać czy jest hydro skoro silnik nie jest rozebrany ?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 29, 2009, 23:15:27 pm
Cytat: "e1mo"
pany, a czy czasem głowica z GLI nie ma innych otworów pod kolektor ssący niż głowica z GSI  :?: :> :?:


Chodzi mi o to - nie mając nic do autora tematu - skoro autor nie ma pojęcia nawet o regulacji zaworów to z zamiany głowicy wyjdą mu duże problemy i chyba lepiej wyjdzie podpasowanie kolektora od GSI. ( chyba nie trzeba do robienia otworów głowicy zdejmować ? ) No chyba, że nie chcesz tego sam robić?
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: vipereq w Kwiecień 30, 2009, 22:35:39 pm
regulacja luzu zaworowego wiem na czym polega, chodzi mi tylko o to czy to bedzie współdziałało, ale widze że dopóki sam tego nie sprawdze, to się nie dowiem
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: wito w Kwiecień 30, 2009, 23:04:31 pm
bedzie współdziałało, blok bez hydra z głowica GSi.  jak rozpoznać bez rozbiórki czy w bloku siedzą hydrauliczne popychacze nie wiem, może bardziej doświadczeni koledzy sie wypowiedzą :)
Tytuł: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 30, 2009, 23:10:05 pm
Blok z hydrauliką ma po prawej stronie na wysokości popychaczy wypukłość.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika z GLI do GSI
Wiadomość wysłana przez: marian. w Grudzień 19, 2013, 17:32:51 pm
Przepraszam za odgrzebanie starego wątku. Mam pytanie: ile tak na oko kosztowałaby taka operacja swapa na gsi (licząc z silnikiem i wszystkimi gratami)? Bo mam w posiadaniu zdezelowane gli i nie wiem czy nie opłacałoby się bardziej sprzedać i kupić gsi w dobrym stanie, czy wyremontować troche to padło (z najpoważniejszych rzeczy to progi) i przełożyć silnik?