FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: vipereq w Kwiecień 29, 2009, 22:00:05 pm
-
Mam poldka z silnikiem GSI, który niestety padł :(
Zdobyłem silnik GLI, czy moge blok silnika wykorzystać do mojego GSI ?
Czy jest jakaś różnica w rozrządzie, czy wystarczy założyć głowice z GSI ?
-
A co z głowicą z GLI się stało?
-
nic, dobra jest
-
Możesz założyć, jednak będziesz musiał co jakiś czas regulować sobie luz zaworowy co przy kolektorze ssącym GSi jest uciążliwe.
-
vipereq, skoro jest dobra, to nie musisz jej zrzucać i założyć cały silnik.
Tyle, że licz się z tym, co napisał Multec.
-
dlaczego bede musiał regulować zawory, skoro są hydraulicznie regulowane ?
-
pany, a czy czasem głowica z GLI nie ma innych otworów pod kolektor ssący niż głowica z GSI :?: :> :?:
-
regulatory siedzą w bloku zaraz nad wałkiem, w GLI ich nie ma są zwykłe szklanki a więc tracisz hydro regulacje zmieniając blok
-
czyli jest różnica w blokach silnika... To jak zrobić zeby to wszysztko wspólnie działało ?
-
cały dół zostawisz zmieniasz tylko głowice z kolektorem, regulacja zaworów mocno utrudniona ale masz znowu GSI.
-
Kolektor ssący z GSi nie pasuje do GLi, ponieważ ma inny rozstaw szpilek.
-
Głowice od GLI i GSI to inna bajka Panowie :wink:
-
ale głowica przyjdzie od GSI tak przynajmniej napisałem
-
Z którego roku silnik???
96 rok,
a na czym polega ta regulacja zaworów ?
-
Na hydraulicznej regulacji luzu zaworowego za pośrednictwem hydraulicznych popychaczy.
Co to jest i jak pracuje dowiesz się z googlarki.
W każdym razie , regulacja zaworów to kolejna czynność obsługowa która wyeliminowano przez montaż hydrauliki.
-
dlaczego bede musiał regulować zawory, skoro są hydraulicznie regulowane ?
Z którego roku silnik???
96 rok,
To masz hydro w tym "nowym" bloku, czy nie?
-
napisał ze silnik jest z 96 roku czyli nie ma hydra.
-
napisał ze silnik jest z 96 roku czyli nie ma hydra.
No właśnie niekoniecznie.
-
a po czym poznać czy jest hydro skoro silnik nie jest rozebrany ?
-
pany, a czy czasem głowica z GLI nie ma innych otworów pod kolektor ssący niż głowica z GSI :?: :> :?:
Chodzi mi o to - nie mając nic do autora tematu - skoro autor nie ma pojęcia nawet o regulacji zaworów to z zamiany głowicy wyjdą mu duże problemy i chyba lepiej wyjdzie podpasowanie kolektora od GSI. ( chyba nie trzeba do robienia otworów głowicy zdejmować ? ) No chyba, że nie chcesz tego sam robić?
-
regulacja luzu zaworowego wiem na czym polega, chodzi mi tylko o to czy to bedzie współdziałało, ale widze że dopóki sam tego nie sprawdze, to się nie dowiem
-
bedzie współdziałało, blok bez hydra z głowica GSi. jak rozpoznać bez rozbiórki czy w bloku siedzą hydrauliczne popychacze nie wiem, może bardziej doświadczeni koledzy sie wypowiedzą :)
-
Blok z hydrauliką ma po prawej stronie na wysokości popychaczy wypukłość.
-
Przepraszam za odgrzebanie starego wątku. Mam pytanie: ile tak na oko kosztowałaby taka operacja swapa na gsi (licząc z silnikiem i wszystkimi gratami)? Bo mam w posiadaniu zdezelowane gli i nie wiem czy nie opłacałoby się bardziej sprzedać i kupić gsi w dobrym stanie, czy wyremontować troche to padło (z najpoważniejszych rzeczy to progi) i przełożyć silnik?