FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: AndrewS#100 w Lipiec 26, 2004, 14:32:17 pm
-
zauwazylem ze skrzynia w poldkach plusach lzej chodzi, do tej pory zwalalem to na to, ze skrzynia w plusie jest juz troche zmodernizowana itp.
teraz jednak twierdze ze jest taka sama
co zrobic zeby skrzynia w caro chodzila tak jak w caro plus ??
odp. jest banalana zdjac charmonijke oslaniajaca dzwignie zmiany biegow !!
ostanio podczas jazdy wyczulem ze skrzynia mi lzej chodzi, tlumaczylem sobie to tym ze jestem w trasie skrzynia sie rozgrzala olej jest rzadki, ale zauwazylem ze odpiela mi sie wlasnie ta charmonijka
chyba najbardziec czuc roznice przy wkladaniu pierwszego biegu
-
To dobrze że u mnie sobie lata samopas gdzieś pod kokpitem :mrgreen:.
-
harmonijka czyli gumowa osłona?? w plusach jej nie ma jest skórka (chyba raczej skaj :) ) ja tez u siebie planuje mieć tam skórkę bo mi guma cały czas wypada
-
harmonijka czyli gumowa osłona?? w plusach jej nie ma jest skórka (chyba raczej skaj )
wlasnie dlatego ze w plusach jest skorka to lzej chodzi skrzynia, oslony gumowej nie ruszalem
-
A ja pos tą "skurką" mam tą gumową harmonijke :D
-
W modelach przed Caro również nie ma tej harmonijki 8)
-
eee tutaj jednak plusowska skrzyia jest nieco "zmodyfikowana".
Sa słabsze sprężynki na zatrzaskach skrzyni i chyba pierścienie synchronizatorów trochę inaczej profilowane - wszystko po to żeby łatwiej biegi się włączało ;)
-
A mi skrzynia chodzi zajedwabiście tylko pierwsze kilkaset kilometrów po wymianie oleum :D
-
to wymieniaj często olej ;P
-
tia, a Ty przsiądŹ sie na benzi :P :D
-
mi benka przynajmniej działa :P
-
mi tesh :P
-
od kiedy??!!
-
u Sera w bandziorze nie dzialala :P
-
w pierwszym (jedynie słusznych :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) caro mr 91 byly też takie ale skórzane (skajowe) pokrowce - koszt w polmozbycie (ale trudno to już dostać - można prosto samemu sobie uszyć ze skóry - polecam - ja tak mam i podobnie na ręcznym + machoniowe drewno - jak RR khm khm) a ... o czym to ja mówiłem... aha - koszt to w zeszłym roku całe 6zł (wraz z plastikową obejmą!!! straszne pieniądze - kocham ceny tych częsci :mrgreen: ) ponadto skrzynki w roverach ( jak w twoim fiacie - A#100 :mrgreen: ) chodzą wyczuwalnie ciężej niż przy zwyklych silnikach takie moje spostrzeżenie po kulaniu się kilkoma "zwykłymi" poldkami i 2 roverami
-
u Pitera tez nie działała
-
na żeraniu skaj pod kolor nadwozia 10zł
skora ok 30zł
-
Różnica jest w sprężynkach i tylko w sprężynkach !!!!
W niektórych starych skrzyniach 5-biegowych też lekko chodził drążek.
Bodajże skrzynie były zmodyfikowane po 93 czy 96 roku jakoś tak.
Ale że w Polsce wszystko jest możliwe i jak firma naprodukowała sprężynek to pewnie do przyszłego stulecia by ich nie zabrakło to montowali to co mieli i teraz jaest jak jest.
Pozdrawiam
-
nie nie modyfikacja skrzynek to MR 93 owszem. Zmieniły się moduły zębów (i przez to minimalnie inne przełożenia ale to efekt uboczny) miało to wyciszyć pracę III i V biegu. między innymi.
A w plusach (nie wiem czy od 97 czy od 98 (GSI) ) zostały zmienione te spreżynki i kształt synchro. (ta modyfikacja w plusach to wg Trzeciaka)
-
u Sera w bandziorze nie dzialala :P
Jaby nie działała, to przeglądu by nie dostał :D
u Pitera tez nie działała
A marchewy to myślisz, że z jakiego paliwa puszczałem? :P :lol:
-
w sumie nie pomysłałem - czyli zrobiłeś w końcu :)