FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: tebe w Maj 05, 2009, 16:06:04 pm
-
Witam,
Mam takie pytanie: gdzie się znajduje i jak się najłatwiej pozbyć zaworu recyrkulacji spalin (EGR) w GSI? Wszystko wskazuje na to, że zaqwór się przytyka i spaliny z powrotem zawraca mi do silnika, gdy nie potrzeba... Wymieniać na nowy mi się nie chce, wolałbym po prostu "odłączyć" ten zawór w położeniu zamkniętym kompletnie (kolejne pytanie: jak to zrobić) i aby wtedy silnik dostawał czyste powietrze do cylindrów.
Robił kiedyś ktoś coś takiego?
Pozdrawiam.
-
Wydaje mi się, że takowego zaworu nie ma w GSi.
-
to dobrze sie Tobie wydaje bo go nie ma :P
-
no nie ma to nie jest jakiś TDi-k ;) a taki zawór zaślepia się kawałkiem blaszki np z puszki po powie :) blaszkę wycina sie na kształt uszczelki i wkłada się miedzy zawór a kolektor :)
-
Dzięki za odpowiedzi. Czyli w GSI nie ma w ogóle recyrkulacji spalin? Czy jest ona realizowana w jakiś inny sposób?
-
napewno nie ma zaworu EGR ! . a czy jest ona realizowana w inny sposób to nie wiem nie miałem wiele styczności z tym silnikiem bo tylko raz jakiemuś gościowi robiłem taki silnik i to było już dawno . :) co sie u ciebie dzieje jakie masz objawy ? :)
-
recyrkulacja spalin realizowana jest samoczynnie, ale w tym silniku to znaczy w takiej starej konstrukcji raczej nikt za bardzo nie badał tego zjawiska, podczas suwu napełniania cylindra zasysana jest pewna ilość spalin z powrotem do cylindra, następuje to w czasie tzw. "przekrycia zaworów"