FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Gabriel83 w Maj 10, 2009, 11:27:44 am
		
			
			- 
				Witam
jak juz wczesniej wspomnialem nie jedzilem poldziem jakies dwa miesiace i teraz gdy zaczalem to rozne dziwne rzeczy sie z nim dzieja ale do rzeczy chodzi tym razem o hamulce. Tarcze sa nowe klocki tez tloczki nasmarowane i dzialaja prawidlowo niewspomne o tym ze plynu nie brakuje w zbiorniczku i nie ma mowy o zapowietrzeniu ale co ciekawe gdy sie hamuje to kolo prawe mocniej hamuje od lewego to raz a dwa pedal hamulca w wchodzi do polowy zanim zacznie hamowac. Co to jest za objaw i czym spowodowany z gory dziekuje za pomoc
			 
			
			- 
				A w jakim stanie sa okladziny tylnich hamulcow?
			
 
			
			- 
				Okladziny z tylu rozniez sa nowe....
rezny dziala juz na pierwszym "zabku"
			 
			
			- 
				wedlug mnie hamulce jednak sa zapowietrzone. Mozesz to zrobic samemu. Sciagnij kola, poluzuj odpowietrzniki i niech plyn sam sobie leci. Poczekaj z 5 minut i zwracaj uwage na poziom plynu. W razie co dolej. zrob tak samo z tylem. jak po tym nic sie nie poprawi to bedziemy dalej myslec.
			
 
			
			- 
				Wygląda na to że są zapowietrzone. Problemem mogłyby być tylne hamulce.. ale skoro ręczny działa.. to tylko odpowietrzenie zostało.
			
 
			
			- 
				
Sciagnij kola, poluzuj odpowietrzniki i niech plyn sam sobie leci. 
 z własnego doświadczenia dodam, że warto przed poluzowaniem odpowietrznika kilka razy depnąć pedał hamulca i jak się da to zablokować w pozycji "wciśnięty" - ja zapieram trzonkiem od młota :wink: o spód deski rozdzielczej :).
Daje to tyle, że powietrze zostanie szybciej wypchnięte z układu i cały zabieg trwa szybciej. 
Oczywiście jeszcze szybciej jest mieć kogoś do pomocy, kto będzie "pompował" pedałem hamulca :)
			 
			
			- 
				
Oczywiście jeszcze szybciej jest mieć kogoś do pomocy, kto będzie "pompował" pedałem hamulca  
_________________
 zgadza sie. Ale ja napisalem ze mozna to zrobic samemu i podalem jak to zrobic. Ale Twoja racja rowniez jest dobra racja jak moja racja  :P
			 
			
			- 
				Zlozylem wizyte u mechanika i dowiedzialem sie sporo nastepujacych rzeczy a mianowicie co do silnika musze wymienic uszczelniacz walu korobowego (przod) uszczelniacz walka rozrzadu a tymsamym pasek, nastepnie lewa tylna "kosc"; z lewej strony z przodu koncowke krotka i dluga, sworzen dolny zwrotnicy; z prawej strony wspornik drazka kierownicy tuleje metalowo gumowa wahacza dolnego; poduszke skrzyni plus krzyzak z tylu bo sie zacina. Teraz moje pytanie Kto mi pomoze aby doprowadzic mojego poldzia do stanu uzywalnosci??? aha co do hamulcow hamuje mi tylko jedna sekcja :( umnie zaden mechanik niechce sie podjac napraw bo przy poldku grzebac im sie niechce:( a ja sam nieznam sie nie mam zielonego pojecia POMOCY!!!!
			
 
			
			- 
				Gabriel83, wszystko oprócz uszczelniaczy wymienisz bez problemu sam  :!:
			
 
			
			- 
				A dlaczego oprócz uszczelniaczy ? To akurat nawet jakichś specjalnych narzędzi nie wymaga typu ściągacz. Nie kłuć się  :D
			
 
			
			- 
				
A dlaczego oprócz uszczelniaczy ? To akurat nawet jakichś specjalnych narzędzi nie wymaga typu ściągacz. Nie kłuć się  :D
No można i tak ;) Ale przy wymianie paska, to już trzeba mieć trochę wiedzy albo....
Dużo chęci i wystarczy  8)
			 
			
			- 
				Sobie kolega trochę poczyta i popróbuje i się rozkręci. Bo w polonezie stale coś trzeba naprawiać. W miarę zdobywania doświadczenia okaże się, że wymiana paska rozrządu jest prosta jak łańcucha w rowerze...
			
 
			
			- 
				Zwłaszcza że w kwestii paska to nawet chyba ART jest :roll:
			
 
			
			- 
				No dobra Szanowni Koledzy a co z hamulcami??? hamuje mi tylko prawy przod i lewy tyl:(
klocki sa nowe tarcze tez plynu nie brakuje nie wspomne o tyle gdzie okladziny sa ok`a reczny jest jak zyleta
			 
			
			- 
				możesz mieć zatarty tłoczek z przodu, lub prowadnice zacisku zardzewiały i nie ma "poślizgu" na prowadnicach.