FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Bomber w Maj 16, 2009, 23:01:14 pm

Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 16, 2009, 23:01:14 pm
Mam problem z LPG, otóż samochód strasznie muli do 2tyś obrotów. Po przekroczeniu tych obrotów wszystko jest ok. Polecono mi przeczyścić elektrozawory(wogóle dziwnie z nimi jest bo po przełączeniu na awaryjne odpalanie z LPG załączają się dopiero po kręceniu rozrusznikiem a przecierż powinny się otworzyć zaraz po samym przełączeniu przyciskiem). Przeczyścić, przeczyściłem ale zwykłą szmatą. Jak to zrobić w inny sposób?  Benzyna ekstrakcyjna? Próbowałem też czyścić filterek gazu(ten z metalową kulką która zbiera opiłki) ale był względnie czysty. Jest gdzieś jeszcze jakiś filterek do przeczyszczenia?  Na PB wszystko jest gites. Dodam że objawy nasilają się gdy motor jest gorący(np. w korku).
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 16, 2009, 23:14:14 pm
jaki pojazd, jaka instalacja, do 2 tys to większość zamulona. przy 2000 silnik poloneza ma około 25 KM mocy.
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2009, 00:30:32 am
I praktycznie zero momentu...
Polonezem jeździ i rusza się powyżęj 2000RPM....
A przyśpiesza powyżej 3.5K RPM....
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 17, 2009, 00:34:59 am
Sorry. Plus GSI, instalacja POLGAS.  Może źle napisałem z tym że jest zamulony-po prostu wogóle nie wchodzi na obroty. Jak dłużej postoi w korku to nie można nim ruszyć i trzeba przełączyć na benzynę. Pedał gazu do połowy a on ma może z 1200 obr/min.
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2009, 00:39:15 am
Aaaaaa to zupełnie inna sprawa... zamulony a nie wkręca się to co innego.

Kolego. kiedy ostatnio zaglądałeś do parownika ? Może najwyższy czas wymyć parownik, wymienić membrany i wszystkie gumki i oringi, poskładać i pojechać na regulację ?
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 17, 2009, 00:49:12 am
Tak, parownikowi napewno należy się wymiana z tym że inną sprawą są te elektrozawory które załączają się dopiero po kręceniu rozrusznikiem. Nie chodzi tu o odpalanie z gazu tylko wydaje mnie się że powinno je być słychać przy przełączaniu przycisku na centralce.
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2009, 00:51:35 am
To normalne ze elektrozawory wlaczaja sie dopiero po kreceniu... inaczej miałbyś wielkie jebut. Wykonaj próbę:

Włącz zapłon na 2-3 sekundy, nastepnie wylacz i szybko włącz spowrotem.
Zawory powinny sie otworzyc na 1-2 sek.

Zawory maja sie zalaczac dopiero przy kreceniu rozrusznikiem.
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 17, 2009, 00:56:12 am
Taaaakie buty. Ok, dzięki. Aha, jak dobrać właściwy zestaw naprawczy do parownika POLGAS?
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2009, 00:57:29 am
Poszukaj na allegro i zamów.
Ale widze że nie ma... i tu jest kicha... DO lovato chodzą po 40zł... a tutaj.. no musisz rozebrać.. bo ciort wie co to.
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2009, 01:03:42 am
Tego nie wiem. Trzeba popytać u gaziarzy albo u producenta.
http://www.polgas.pl/
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 17, 2009, 01:09:11 am
Korzystając z okazji mam jeszcze jedno pytanie: Czy to normalne że przy kręceniu rozrusznikiem, z przyciskiem w pozycji "Awaryjne odpalanie z lpg" normalne jest to że z parownika wydostaje się gaz? Wręcz "sika" na obudowę flitru powietrza znajdującego się nieopodal.
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2009, 01:24:41 am
Yyyyy  czy ty jesteś kaskaderem (czy przepraszam za określenie i naprawde nic do ciebie nie mam tylko tak po przyjacielsku potraktuj to jako przyjacielsko-koleżeńskiego szturchańca) DEBILEM ? Czy ty chcesz wysadzić kogoś w powietrze lub spalić samochód ?

TO NIE JEST NORMALNE (przynajmniej tak twierdzi większość znanych mi postaci) i powinno się to zlikwidować jak najszybciej !


P.S. Ksywa pasuje.... ;)
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Maj 17, 2009, 10:41:40 am
Stingerek ma rację chcesz wyleciec w powietrze???
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 17, 2009, 10:59:22 am
Spokojnie, normalnie na gazie wszystko paca ok. Tylko to odpalanie z gazu :lol:  A co do strony POLGASU to nic tam nie działa-"Żegna się dupa ze sraczem, już się więcej nie zobaczem..."
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Maj 17, 2009, 12:39:36 pm
mysle ze aby uniknac problemu na przyszlosc najlepszym rozwiazeniem byla by zamiana parownika, poszukac na szrocie moze cos wyciagniesz ?
a teraz niech sie wypowiedza inni czy taka operacja jest mozliwa zwazywszy na inne aspekty typu podlaczenie lub sterownik  :oops:
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Maj 17, 2009, 14:48:38 pm
Najlepiej kupić nowy parownik, koszt poniżej 200 zł. Wystarczy taki 75kW do OHV 1.6.
Zamontować, pojechać na regulację i po kłopocie :)
Tytuł: Muli do 2 tyś
Wiadomość wysłana przez: Artek824 w Maj 17, 2009, 14:57:18 pm
Masz ręczną regulacje na węzu od gazu czy silnik krokowy?