FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Maj 17, 2009, 12:57:56 pm

Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Maj 17, 2009, 12:57:56 pm
witam
kiedys bylem na "wycieczce" i auto stalo przez noc pod blokiem, rano wgniecenie na prawym blotniku oraz masce  :evil: niemozliwe aby to bylo auto, do tego farba odprysnela :/
zamalowalem sprayem ale wyglada paskudnie, moze afekt byl by lepszy jak udalo by mi sie sciagnac blotnik i go klepnac, ale nie wiem jak sie do tego zabrac  :roll:
wgniecenie jest na kancie/zagieciu blachy pod kierynkiem bocznym

ps. ile kosztuje dorobienie ok 1l lakieru pod kolor? bo calego elementu nie bede malowal a blotnik wyglada paskudnie, niby "to poldek to sie nie przejmuj" ale ja go bardzo lubie i chce aby sie w miare ładnie prezentował

ps2. czym kryc rdze zanim pokryje lakierem ?
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 17, 2009, 13:04:51 pm
Zeszlifuj rdze, odtłuść i połóż Brunox. Lakier to metalik ?
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: jasem w Maj 17, 2009, 13:20:03 pm
Miałem podobną sytuację. Ale udało mi się wszystko wyklepać i to bez ściągania błotnika. Obowiązkowo trzeba było wjechać na kanał i we 2 z ojcem jakoś wszystko wyprostowaliśmy, i nawet nie ma śladu(cały dzień roboty od rana).

Z rdzą zrobiłem tak jak radzi Multec. Brunox fajnie wchodzi w reakcje z rdzą. Potem jakiś podkład. A w brico znalazłem dokładnie mój lakier! ;D Byłem w szoku... Na to akrylowy, bezbarwny i będzie pięknie ;)
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 17, 2009, 13:26:16 pm
Dorobienie 1l lakieru to ok 100zł. O ile wgniecenie jest pod kierunkiem, to łatwiej zdjąć zderzak ( 4 śruby i wypięcie wtyczek od halogenów ) i wypiąć kierunek.
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Maj 17, 2009, 18:34:35 pm
zielony lakier, chyba metalik :D
nie jest oryginalny ale oryginalnie byl tego samego koloru, w niektorych miejscach widac stary lakier

kupowalem taki lakier w sprayu i widze ze na razie tak zostanie ;)
bo 100 zł to troche duzo ;) a puszka spayu to ok 12 zł

bronux stosowac na rdze ?

to by bylo mniej wiecej tak :D
szlifierka
bronux
szpachla
papier
podklad
lakier
polerka ;)
bezbarwny

ale nie widze bezbarwnego lakieru wsród lakierow :(
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 17, 2009, 18:44:31 pm
Cytat: "matucha#1931"
Dorobienie 1l lakieru to ok 100zł
ozesz kur...a  tanio  :roll:  u mnie za litra chca 240zl. w sklepie rzecz jasna
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 17, 2009, 19:48:27 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "matucha#1931"
Dorobienie 1l lakieru to ok 100zł
ozesz kur...a  tanio  :roll:  u mnie za litra chca 240zl. w sklepie rzecz jasna


U mnie w sklepie, który dorabia lakiery z palet prawie wszystkich marek. W zależności od składu. Za biały do Poldka płaciłem 104zł, a za czerwony do lublina 112zł. Dokładnie nie pamiętam.
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Maj 17, 2009, 21:40:06 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "matucha#1931"
Dorobienie 1l lakieru to ok 100zł
ozesz kur...a  tanio  :roll:  u mnie za litra chca 240zl. w sklepie rzecz jasna

nie no mi chodziło ze jak dla mnie to troche duzo ;)
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 17, 2009, 22:42:40 pm
Cytuj (zaznaczone)
to by bylo mniej wiecej tak  
szlifierka
bronux
szpachla
papier
podklad
lakier
polerka  
bezbarwny
jak blacha jeszcze nie zarudziała (profi opcja):
-podkład epoxydowy, ew. akryl
-szpachla
-podkład akrylowy
-lakier - baza
-lakier bezbarwny
-polerka
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w Maj 17, 2009, 23:30:36 pm
najpierw lakiery pozniej polerka bo bezbarwny Ci po jakims czasie odpadnie
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Maj 18, 2009, 09:06:49 am
fajnie ze na puszcze pisze inaczej.....
dzieki :D
Tytuł: wgniecenie blotnika
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Maj 18, 2009, 12:26:44 pm
Cytat: "maciejowski"
Cytuj (zaznaczone)
to by bylo mniej wiecej tak  
szlifierka
bronux
szpachla
papier
podklad
lakier
polerka  
bezbarwny
jak blacha jeszcze nie zarudziała (profi opcja):
-podkład epoxydowy, ew. akryl
-szpachla
-podkład akrylowy
-lakier - baza
-lakier bezbarwny
-polerka


Przed epoksydem warto dać podkład reaktywny :!: da on lepszą przyczepność podkładowi  epoksydowemu/akrylowemu.