FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: FaZi w Maj 21, 2009, 21:56:28 pm
-
Hej.
Same nowe pomysly, 10000pomyslow na minute ;D Ale do rzeczy, jest to wykonalna rzecz, a zarazem trudna (nie mowie ze chce to zrobic ale fajny bajerek) otoz zastosowac w polonezie drzwi bez ramek na szybe, wiaze sie to z albo szyba nowa o innym wymiarze, albo z dospawywaniem do ramek gdzie sa uszczelki blaszek, zeby szyba siadla na uszczelkach.
Wasze opinie? Nie tępcie od razu :) Taka luźna propozycja :)
-
Jeśli szyby to niekoniecznie nowe. Może wystarczyłoby je podnieść jakieś 2 cm wyżej ;)
Z dospawaniem już gorszy pomysł - drzwi się zrobią niższe i będą problemy z wsiadaniem, poza tym górna linia okien się obsunie w dół i nie będzie to grało.
No i musiałoby to być i z przodu i z tyłu :P Wogóle sens większy w aucie 3-drzwiowym ;) I jakoś sztywność mocowania szyby w poldku do mnie nie przemawia jeśli chodzi o realizację tego pomysłu :P
-
wykonanie może być kłopotliwe ponieważ prowadnice szyby
są bardzo krótkie. musiałbyś je przedłużyć, w nadwoziu natomiast, przesunąć uszczelkę na zewnątrz.
-
taka przeróbka wymaga dluższej i co najważniejsze wyższej szyby
dłuższa dlatego aby nie było głupich spawań we wnękach drzwi aby uchwycić uszczelke która pokryje sie z 0.5 cm końcem szyby
wyższe dlatego ponieważ szyba musi jeździć po jak najdłuższych prowadnicach, jesli nie będzie odpowiedniej długości prowadnic to szyba będzie sama sie przestawiać gdy będzie zamknięta co spowoduje jej uszkodzenie podczas np zamykania drzwi, szyba przesunie sie tylnym górnym rogiem do tyłu i zamiast szybą trafić w odpowiednią uszczelke to trawisz w słupek
następnie, szyba musi bardzo ciasno siedzieć w prowadnicach aby nie przestawiala sie do tylu czy do przodu ale także gdy zamkniesz drzwi aby dobrze dociskała sie do uszczelki, żeby przeciągów przy zamkniętych szybach nie bylo
-
Głupota.
Uszczelka musiałaby wtedy od góry zachodzić NA SZYBĘ... co wymaga automatycznego uchylania szyby w momencie otwarcia drzwi :) o jakieś 1-2cm. i domykania jej. tak jak to jest rozwiązane w E36 Coupe.
-
To jest fajny bajer:
(http://i194.photobucket.com/albums/z184/kalisiak/4-21.jpg) (http://www.interauto.pl/archive/5/27600zd1_1.jpg)
Ale wycięcie słupka w Polonezie pewnie źle by się skończyło ;)
[ Dodano: 22 Maj 2009 07:38 ]
I na prawym zdjęciu jest Polonez :P - nie zauważyłem wcześniej.
-
Uszczelka musiałaby wtedy od góry zachodzić NA SZYBĘ... co wymaga automatycznego uchylania szyby w momencie otwarcia drzwi :) o jakieś 1-2cm. i domykania jej.
No co Ty? Uszczelka byla by normlanie i jak zamkniesz drzwi to szyba sie na niej oprze.
No z tylnymi drzwiami jest gorzej bo jest dzielona. Wiec nie da sie. W przednich by wystarczylo ;]
-
W przednich by wystarczylo ;]
to bez urazy, ale jechaloby to konkretna wiocha i wygladaloby jak nie od kompletu.
-
więc wystarczy założyć długie drzwi powiedzmy 130cm długość poszycia, wtedy z tylnych drzwi zostaje Ci szyba, masz szybe bez ramkową w dodatku drzwi długie jak w amerykańcu :D
-
to bez urazy, ale jechaloby to konkretna wiocha i wygladaloby jak nie od kompletu.
Dokładnie, takie rozwiązania niech pozostaną w autach w których jest to rozwiązanie seryjne.
-
Uszczelka musiałaby wtedy od góry zachodzić NA SZYBĘ... co wymaga automatycznego uchylania szyby w momencie otwarcia drzwi :) o jakieś 1-2cm. i domykania jej.
No co Ty? Uszczelka byla by normlanie i jak zamkniesz drzwi to szyba sie na niej oprze.
No z tylnymi drzwiami jest gorzej bo jest dzielona. Wiec nie da sie. W przednich by wystarczylo ;]
Jak się tylko oprze, to raczej nie będzie szczelne.
Tak jak napisał Stingerek szyba musi się dosunąć.
-
EJ no ja tego nie chce zrobic :| Tak sobie napisalem, co i jak.
-
Lepiej zamiast czas przeznaczać na bezsensowne dywagacje poświęcić go na walkę z rdzą w aucie.
-
poświęcić go na walkę z rdzą w aucie.
Gdyby to wymagało TYLKO CZASU to żaden poldek nie był pognity...
Niestety wymaga to tytanicznej pracy i sporych nakładów finansowych...
-
Hej.
Same nowe pomysly, 10000pomyslow na minute ;D Ale do rzeczy, jest to wykonalna rzecz, a zarazem trudna (nie mowie ze chce to zrobic ale fajny bajerek) otoz zastosowac w polonezie drzwi bez ramek na szybe, wiaze sie to z albo szyba nowa o innym wymiarze, albo z dospawywaniem do ramek gdzie sa uszczelki blaszek, zeby szyba siadla na uszczelkach.
Wasze opinie? Nie tępcie od razu :) Taka luźna propozycja :)
Na moje oko to trzeba by odciąć ramki od drzwi, rozciąć je tak by z literki C zrobić literkę L, a potem przyspawać/przykręcić do nadwozia w tym miejscu, w którym normalnie są owe ramki jak drzwi są zamknięte. Przy zamkniętych drzwiach takie auto wyglądało by podobnie jak zwykłe, a przy otwartych fajnie. :)