FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: gawor06 w Maj 23, 2009, 21:48:31 pm
-
witam! mam CB RADIO LEMM TIGER 27 + antena hustler 1c- 100 i mam problem... radyjko podłączyłem pod zapalniczke, na kabel od radyjka założyłem filterek przeciwzakłóceniowy do cb i jest tak słyszę straszne szumy i mam SQ do połowy jak wezmę dalej to nic nie słyszę, a mnie słychać ze strasznym piskiem... czy to może być spowodowane tym ze jest podłączone do gniazda zapalniczki??? dodam ze to radyjko u kolegi na innej antenie działa ok... ale ta co ja kupiłem nie jest najgorszym syfem... była strojona z radiem....
-
Może być spowodowane tym, że jest prosto pod zapalnizkę podpięte - na przykład jak kondensator przy alternatorze padł. Co do pisku, to możesz mieć problem z masą na gruszce. Spróbój poruszać przy wtyczce i czy wtedy nadal Cię słychać z piskiem. Ale lepiej najpierw sprawdź czy to nie kwestia anteny.
Możesz sprawdzić z kumpla anteną u siebie - coś wykluczysz.
-
Zmien antene na antene i wtedy zauwazysz poprawe. Zadne filtry p. zakłóceniowe tutaj nie pomoga. Hustler najwiekszym syfem nie jest to fakt ale nawet dobra antena to to tez nie jest.
-
na przykład jak kondensator przy alternatorze padł
Brak związku.
Podłącz radio bezpośrednio pod AKU.
Daj dobrą masę do anteny.
-
Ciągle mnie Stingerek wyprzedza. Przypadek sprzed jakich 12 lat (tak daleko mniej więcej sięga moja pierwsza przygoda z CB) : miałem malucha, radio typu Onwa Turbo (kto je jeszcze pamięta :roll: ?) i zajefajna antenka (miała może 50cm, stroiło się ją dwoma pierścieniami na budowie cewki). Chodziło to tak sobie. Do momentu gdy śp. Ojciec nie dobrał się do instalacji malucha i miedzy innymi spiął CB bezpośrednio do aku (z dodatkowym bezpiecznikiem oczywiście) i poprawił a właściwie PRAWIDŁOWO zamontował antenę z bezpośrednim kontaktem z blacharką (masą). Możecie wierzyć lub nie ale w tamtych czasach nie miałem problemu na połączenie się z domem będąc np. w sosnowcu...
W temacie - zrób jak Stingerek radzi i tyle
-
Z masa i hustlerem nie poszalaje, najlepszym rozwiazaniem jesli musisz miec antene na magnesie to zakup firmowej anteny.
w tamtych czasach nie miałem problemu na połączenie się z domem będąc np. w sosnowcu...
W domu stacjonarka?
-
Yes. Ale moja chata jak zauważyłeś (lub nie :P ) jest w zaje... dołku.
-
Wniosek jeden, calkiem niezle to dmuchalo aczkolwiek kilka lat wstecz nie bylo tylu zakłóceń od innych urzadzen.
-
Daj dobrą masę do anteny.
??????? Do anteny na podstawie magnesowej.
Z reszta z tą masa to straszne mity są, przecież masa idzie z anteny do radia przewodem antenowym a następnie z radia przewodem podpiętym do zasilania.
Pierwszą czynnością jaką zrób gawor06, to odepnij od radia antenę rozkręć squelcha ( SQ) i zapal samochód i słuchaj czy szumi czy nie. Nie naciskaj przycisku na mikrofonie bez podpiętej anteny. Później zrób to samo z podpiętą anteną i jeżeli bardziej będzie szumiało niż w pierwszym przypadku znaczy to że zakłócenia wchodzą przez antenę i z tym nic nie zrobisz. Pozostanie wymienić antenę bądź radio z lepszymi filtrami.
-
??????? Do anteny na podstawie magnesowej.
O tym nie było mowy.
Prawdą jest że antena na stałe przymocowana do auta (ewentualnie rozkrecania) spisuje sie lepiej niz te na magnesie (co nie znaczy że te ostatnie sa złe) niestety podłaczanie CB do zapalniczki to błąd.
Chyba że ma to działać po japońsku... Yako tako.
-
niestety podłaczanie CB do zapalniczki to błąd.
Z tym bym był ostrożny w większości przypadków zakłócenia wchodzą przez antenę niż zasilanie.
-
Podepnę się :D ja mam podobny troszkę problem tylko że u mnie słychać "obroty" silnika najgorsze że z początku było ok jakoś niedawno tak się zjeb... w ogóle to wszystko łącznie ze światłami zewnętrznymi lepiej działa jak dodam gazu :lol: :lol: średnio sobie radzę z elektryką ale tak być nie powinno? ktoś przyzna rację? :D AHA radio tao jakaś marketówa ale darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda...
-
a jakie masz ladowanie ? moze regulator napiecia sie skonczyl ?
-
Musze sprawdzić, ale na razie nie mam w posiadaniu miernika. W sumie ładowanie powinno być dobre bo aku. jest stary i daje radę. A jeszcze jedno pytanko w PN w gnieździe zapalniczki jest prąd stały czy przemienny?
-
ehhh :!: stały :roll:
-
no to ładnie bo u mnie jest jakby z alternatora :shock:
-
no to ładnie bo u mnie jest jakby z alternatora :shock:
Czyli stały
-
chodzi o to że jak sobie lampkę np. podłącze do zapalniczki to im więcej gazu dodam tym mocniej świeci a pod aku. tak nie ma.(nie znam się na tym jakoś specjalnie dlatego pytam)
-
Masz jakieś spadki napięcia po drodze. Jakieś złącza dodatkowe/cienkie przewody. CB działa dużo lepiej jak się do niego przewody prosto z aku pociągnie.
-
spadki napięcia?? raczej nie ogólnie wszystko działa lepiej jak dam po garach :twisted: złączy też niema dodatkowych jedyne modyfikacje przy elektryce to trzecie światło stopu i inst. Lpg
[ Dodano: 10 Wrz 2009 19:49 ]
Dziwi mnie ten problem z CB bo było wszystko ok a tu nagle klops... to być może złe podł. gn. zapalniczki bo wcześniej ktoś przy tym grzebał ale jak patrzyłem schematy w Morawskim to się zmieszałem...
[ Dodano: 10 Wrz 2009 19:55 ]
No tak sprawdzę ale już nie dzisiaj bo nie mam miernika...
-
spadki napięcia?? raczej nie ogólnie wszystko działa lepiej jak dam po garach :twisted: złączy też niema dodatkowych ...
Chodziło mi o złącza po drodze do zapalniczki.
Tylko teoretycznie masz to samo napięcie wszędzie. Gdyby tak było w praktyce, to CB podłączone gdziekolwiek działałoby tak samo.
-
matucha#1931 ma rację, wystarczy że konektory gniazda zapalniczki będą zaśniedziałe/stare i będą dawały opór, co = spadkowi napięcia.
-
no to teraz weź miernik i zobacz jak to n zapalniczce ma sie do akumulatora bo jeśli tak samo to znaczy że padł regulator napięcia i stąd cały problem.
-
Ja bym się nie pieścił w mierzenie czegokolwiek. Na forum Grupy Południe (www.cb-radio.pl) PRAKTYCY od dawna trąbią, żeby CB zasilać prosto z akumulatora. Po drodze oczywiście bezpiecznik o ile go nie ma.
Ciągnij dwa nowe kabelki, kup sobie nowe miedziane klemy, wymień. Taka moja rada.
-
Miedziane klemy... na ołowianych słupkach aku ?
Kurczę... ktoś mi keidyś mówił że to się bedzie żreć.. i powstanie zielonkawy patynowy nalot na klemie plusowej.... (chyba że jakieś niestworzone historie ktoś mi opowiadał)
-
i powstanie zielonkawy patynowy nalot na klemie plusowej
nie iwem z czego ja mam ale mi sie robi nalot koloru takiego kremowego (kość słoniowa). Nie wiem dlaczego tak sie robi :|
-
Ja posmarowałem klemę "+" smarem grafitowym i przestało śniedzieć, natomiast u ojca posmarowałem pastą miedzianą.
-
Dziwi mnie to, bo poprzedni akumulator takich cyrków nie odstawiał (potem umarł ze względu na totalne rozładowanie)
-
Posmarowałem smarem grafitowym i nic się nie dzieje. Średnie raz na 3 miesiące odpinam aku jak coś z elektryką robię i nic się nie dzieje - może przepływ prądu to powoduje. W teorii Al z Cu się nie lubią - zresztą ktoś tu to pisał...
-
Odkopię temat...
Mam dziwny problem. Otóż oba radia (zarówna CB jak i audio) strasznie reagują na włączenie nawiewu. Oczywiście audio słabiej, ale w CB prawie słyszę silnik nawiewu. Druga sprawa to...światła drogowe! Po włączeniu "długich" CB szumi, skrzeczy a audio jakby straciło na zasięgu (jakby gorszy zasięg czy cuś - generalnie szum) Od razu piszę że co jakiś czas wypala mi się bezpiecznik od dlugich, konkretnie od prawego. Jeżdżę na dobrych żarówkach (Osram po 30 zyla za sztukę - biel światła, zasięg itd nieporównywalne ze zwykłymi) CB podłączone pod jakiś tam kabelek znaleziony za konsolą, akuratnie był nieużywany to go użyłem :P
Gdzie szukać przyczyny?
Świeci się kontrolka ładowania (żarzy), ale ładownie jest na poziomie 14,2 V
-
gdzie szukać -podłączyć CB bezpośrednio na Aku.
-
gdzie szukać -podłączyć CB bezpośrednio na Aku.
I tak to pewnie nie pomoże bo zakłócenia wchodzą przez antenę.
-
odłącz antenę i zobacz czy na odłączonej antenie masz zakłócenia na radiu.