FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: pkpintercity w Czerwiec 08, 2009, 20:06:09 pm
-
Witam wszystkich mam do was ogromną prośbę za jakiś czas chcę kupić sobie poldasa i nie wiem który będzie lepszy ,a, dylemat pomiędzy 1.4 16v i 1.6 GLI wiadomo ten pierwszy ma lepszy silnik ale czy do końca rozchodzi mi się tutaj o części do tych dwóch silników i jakie jest mniej więcej spalanie oraz który jest mniej awaryjny chce kupić wraz z instalacją LPG. Chyba że wy mi coś doradzicie. Będzie to moje pierwsze auto i to ma być polonez :P i chce aby mi trochę posłużyło , w przyszłości może jakiś lekki tuning i chcę mieć go do końca aż się posypie albo już nie przejdzie przeglądu . I który lepiej sie tuninguje
DZIĘKUJĘ BARDZO ZA WASZĄ POMOC
-
I który lepiej sie tuninguje
Żadnego. Rovera (1.4)nie opłaca się tuningować, lepiej wsadzić silnik tej samej rodziny o większej pojemności 1.6/1.8.
1.6 nie opłaca się tuningować, bo i tak wyjdzie mnie niż 1.4
Po za tym szukaj na forum, bo takich tematów już kilka było.
-
co najlepiej wybrać ?? bo już teraz mętlik mi zrobiłeś :P, skoro 1.4 16 nie warto brac ani tego 1.6 GLI to jaki kupic ? i co wsadzic w niego najlepiej ?
-
jak chcesz tanią jazde to 1.6 + lpg , jak chcesz osiągów to 1.4 ale 1.4 ponoć gazu nie lubią , a poza tym o każdy wóz trzeba dbać , jak dbasz - tak masz :)
-
Roverki nie lubia gazu????????? dowiedzialem sie wlasnie czegos nowego :D
Multec, sprzedaj mi jakies info na temat astry to sobie zapisze i zapamietam
-
Multec, sprzedaj mi jakies info na temat astry to sobie zapisze i zapamietam
mhm ?
-
to chyba do mnie było :wink: taką opinie słyszałem , że roverki nie lubią gazu ew. wymagają bardzo dobrych instalacji , czyli generalnie lepiej dać lpg do ohvki ale to tylko taka opinia :wink:
-
Hmmm ja mam 1.4 i to tez moj pierwszy samochod. Jestem z niego bardzo zadowolony mimo ze mialem kase zeby kupic cos 5-6 razy drozszego to mysle ze byl to najlepszy wybor. Co do gazu to sie nie wypowiadam, bo moje doswiadczenia sa takie ze na gazie to auto muli (moze z dupy instalacja, moze przypadek albo cos jeszcze innego), ale sam mam benzyne wiec glosu na ten temat nie zabieram. Wczesniej rodzice mieli 1.6 i ze wzgledu na dynamike jazdy bym go nie wybral - mi rover daje duza satysfakcje bo się go lekko prowadzi, a i czasem jakiegos natretnego dresa mozna objechac;] Polecam
-
Kup taki, który trafi się w dobrym stanie i za dobrą cenę. Coraz trudniej o zadbanego Poldka.
-
jak i o kazde inne auto w tym wieku, nie kupuj byle czego bo będziesz żałował,szukaj tego co cie interesuje,poszukasz dłuzej a znajdziesz, a kupisz ohv i bedzie klnąć...
jak masz szczescie to znajdziesz w tydzien to co chcesz,jak nie masz to poszukasz ale tez znajdziesz :P a jak masz duzo szczescia to auto bedzie na Ciebie czekac :D
-
a właśnie o co chodzi dokładnie z tym OHV i DOHC jaka jest roznica i ktory jest lepszy i jaka jest ich charakterystyka
-
wszystko było,poszukaj.
-
polecam wersje kombi. dobre auto bylo co 200sx :)
a do tego mozesz sobie wstawic np. 1.8 k16 :P
i sadze ze zamkniesz sie w 10 klockach z kupnem auta i zrobieniem swapu :mrgreen:
-
dobre,moim zdaniem najładniejsze z plusów
caro wygląda jak srający pies,a atu jakby mu tą dupe przyspawali w oborze
ale to moje zdanie
(http://images44.fotosik.pl/141/f7f71d7c3d9af04em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f7f71d7c3d9af04e)
-
a atu jakby mu tą dupe przyspawali w oborze
Przynajmniej plastiki nie trzeszczą i lakier na laminacie nie odpada. Po za tym nie ma pięknie umiejscowionej klameczki... :lol: :lol:
-
odpadał mi bo moj kombi był po dachowaniu, plastiki to było godzinka roboty,i nie trzeszczały :)
[ Dodano: 09 Cze 2009 13:16 ]
zresztą,jak pojezdzisz któryms z nich dłuzej to mozemy gadac o cechach praktycznych i o prowadzeniu,dziękuje
-
zresztą,jak pojezdzisz któryms z nich dłuzej to mozemy gadac o cechach praktycznych i o prowadzeniu,dziękuje
Z tym się akurat zgodzę... Bagażnik super sprawa.
Staba można założyć w każdym innym. :)
-
jak juz jestem przy aspektach parktycznych to polacy naprawde nie potrafia zrobic czegos porządnie,a denerwowało mnie bardzo to:
-składając fotele,trzeba było otwierac drzwi bo fotel haczył o podłokietnik i nie chciał sie złozyc - niby nic,a denerwowało
-wysoki próg załadunkowy
-
Nic ciekawego nie znalazłem , wiec proszę was kto mi coś powie o tych dwóch silnika OHV i DOHC bo nic o nich nie wiem , wiec chociaż rąbka tajemnicy chciałbym o nich wiedzieć bo na forum dużo ludzi pisze o tym silniku ze dużo pala i takie tam
-
OHV - Silnik z wałkiem rozrządu w bloku (Polonezowskie 1.5/1.6, Fiatowskie 2.3)
DOHC - Silnik z DWOMA wałkami rozrządu w głowicy (Fiatowskie 1.6/1.8/2.0, Rover seria K 1.4/1.6/1.8, seria T, Mazda DuratecHE, itd)
SOHC (OHC)- silnik z jednym wałkiem rozrządu w głowicy (Fordowskie 2.0 tzw. Pinto).
-
a co chcesz... wiedziec...
jak chcesz zap... bierzesz rovera z lpg w razie awari wymagana znajomosc obslugi miernika, i trza wiedziec co do czego i tyle.. czesci drozsze niz do ohv ale radosc kilkakrotnie wieksza
spalanie zalezy od nogi 10-15l LPG w miescie, jedyny minus ze lubi padac uszczelka pod glowica sama z siebie i nie zalezy to od stylu jazdy, tylko od Twojego farta :)
a jak chcesz miec zwyklego dupowoza i tani silnik do ktorego czesci sa za grosze bierzesz ohv z lpg, przy wtrysku abimexa miernika znac nie musisz wystarczy laptop i soft (dostepny za darmo) lub liczyc migania kontrolki CHECK ENGINE a przy gazniku to juz wogole prostota :]
spalanie: 12l LPG (4 tys rpm max, srednio 3k i zmiana)
mialem obie opcje z tym ze ohv 1.5 na gazniku i rovera ... nigdy wiecej ohv :]
ile $$ chcesz wdyac na to auto??
-
Dzięki wielkie teraz to już wiem co to są te oznaczenia , konkretnie i na temat .
a autka szukam ( 1.5tys zl to było by fajnie bo do 2 tys. będę musiał zbierać :P) do 2 do 2,5 tys zł polecisz mi coś możne ciekawego , ale warunek LPG musi być :P . Aha i jeszcze jedno mnie zaciekawiło co to są za silniki seri K 1.8 a te OHC to dobre są ??
-
widze ze z Gliwic jestes
zagadaj na www.sekcja-slask.pl do kolegi Barni (1.4 MPI rover) i i Młody (1.6 GLI ohv) i byc moze Cie przewioza roverem i ohvka ... sam zdecydujesz czego chcesz :]
lub pojaw sie na m1 w niedziele kolo 19:00 (wiecej info pod w/w adresem znajdziesz) mysle ze nie bedzie problemu zeby ktos CIe przewiozl
-
Dokładnie nie ma problemu, jeśli jesteś z Gliwic to mogę cię przewieść roverkiem z lpg. Sam zobaczysz jak to jedzie:)
-
hehe dzięki wielkie naprawdę jestescie spoko ludzie . to moze na gg pogadamy ? moj numer 8360365
-
785145 odezwij się :)
-
Panie, a mojego obejrzałeś ? :mrgreen:
-
-składając fotele,trzeba było otwierac drzwi bo fotel haczył o podłokietnik i nie chciał sie złozyc - niby nic,a denerwowało
Wystarczy mieć caro poniżej 1996 i tego problemu nie ma. To akurat koreańce spartolili.
-
Ponoc to mialo wplynac na zabezpieczenie bagazu przed wdarciem sie do przedzialu pasazerskiego.
-
Panie, a mojego obejrzałeś ? :mrgreen:
TAK :)
-
-składając fotele,trzeba było otwierac drzwi bo fotel haczył o podłokietnik i nie chciał sie złozyc - niby nic,a denerwowało
nierozumiem w czym problem .. przeciez kanapa ma ten szary haczyk na gorze i jak skladasz oparcie to pochylasz siedzisko w strone przednich foteli i oparce kladziesz normalnie na takich zawiasach w siedzisku i wszystko ladnie pieknie sie domyka.BTW Koreance nie zaprojektowali PN Plusa tak na marginesie tylko zlecili lifting
-
tylko ze hak który zatrzaskuje sie ,który jest w fotelach, nie pozwala złozyc foteli do konca bez otwarcia drzwi - haczy o podłokietniki
-
Prawda, oparcie haczy o podłokietnik.. tylko... jak ty chcesz rozłożyć fotele przy zamkniętych drzwiach z tyłu :D?
-
chocby przez bagaznik :)
-
zwłaszcza podoszenie siedziska jest cholernie wygodne :D
Nie mniej jednak fakt, trzeba otworzyć drzwi bo inaczej oparcie sie do końca nie rozłoży.
-
i stało się przejechałem się z barnim z Gliwic do okolic Częstochowy coś pięknego , polonez jest zajebisty tak samo jak i kierowca wszystko wporzo , spoko ludzie autko tez nieraz pow. 6K :P:p
-
No to juz wiesz co kupic :)