FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: TooSlow w Czerwiec 09, 2009, 17:24:13 pm
-
Jak w temacie, planuję kupno silnika 1.6 GSI i zamontowanie go w miejsce 1.6 GLI ( bosch mono-motronic ). W związku z tym mam kilka pytań:
1. Co konkretnie powinienem wymienić, poza gołym silnikiem, żeby wszystko było OK?
Tzn. rozumiem że mocowania silnika są takie same, natomiast zupełnie nie wiem jak wygląda sprawa elektroniki - np. komputera, ogrzewania,etc.
2. Znalazłem na aukcji -> http://moto.allegro.pl/item647513516_silnik_daewoo_fso_polonez_1_6_wszystko_do_poloneza.html#gallery ->silniki GSI z samochodów policyjnych. Sprzedawca napisał, że były fabrycznie wzmacniane. Czy orientujecie się może na czym to wzmocnienie polegało?
3. Silnik z aukcji powyżej ma LPG ( parownik w prawym górnym rogu ). Wg. mojego planu najpierw silnik miałby przejść kapitalny remont, włączając w to wymianę pompy oleju itd. Tak więc chciałbym w ciągu 3 miesięcy zrobić kompletnie sprawną, czystą i niezawodną jednostkę. No i nie odpowiada mi tu LPG, bo właśnie kryterium miał być jego brak. No ale piszą, że silnik jest wzmocniony fabrycznie, więc już sam nie wiem. W skrócie: Czy lepiej kupić silnik GSI nie jeżdżony na LPG czy skoro ma być remont, to nie ma co na to patrzeć?
4. W ilu złotych zamknie się taki remocnik silnika robiony własnymi siłami?
Pozdrawiam, Konrad.
-
2. Znalazłem na aukcji -> http://moto.allegro.pl/item647513516_silnik_daewoo_fso_polonez_1_6_wszystko_do_poloneza.html#gallery ->silniki GSI z samochodów policyjnych. Sprzedawca napisał, że były fabrycznie wzmacniane. Czy orientujecie się może na czym to wzmocnienie polegało?
Naklejka "pjonjer" na tylnej szybie, i szpanerska końcówka wydechu, co dawało w sumie około pierdylionia dodatkowych konii mechanicznych.
We wzmacniane silniki i świętego mikołaja nie wierz.
-
Ja osobiście bym takiego nie brał, bo gość wali kit z przebiegiem. W Białymstoku ostatnio sprzedawano policyjne polonezy to przebiegi zaczynały się od 200tyś.km.A jak był gaz to pewnie i więcej, czyli głowica do roboty. A co do silników to były 1,6 zwykłe czyli 78KM. jak i właśnie wzmocnione / inny wałek rozrządu/ miały 82KM.W policji to polonez robił rocznie minimum 40tyś.km.Nakupali tego złomu i teraz szukają głupich.Już czasami lepiej na autozłomie coś wziąść bo można trafić lepszy.Kolega oddawał poloneza po stłuczce z przebiegiem 75tyś.km.Silniczek naprawdę igła.Jak już chcesz brać to sprawdż ciśnienie sprężania, tylko uważaj na motodoktory, które ładnie fałszują sprężanie.
-
uważaj na motodoktory, które ładnie fałszują sprężanie.
a dupa, robilem pomiar bez doktora i z doktorem, wynik ten sam
-
Potwierdzam - u mnie też nie było zmian - lub raczej były ale na zasadzie "błędu pomiarowego"
-
Ty tez tak miales? Kurde, zawsze podobaly mi sie wypowiedzi kogos co nigdy czegos nie robil a wie jak jest..
-
Nie rozumiem tego powyżej... Sprężanie miałem badane dwa razy. Pierwszy raz jak zacząłem tu bywać bo mi autem szarpało a drugi raz jak w akcie desperacji (bo w końcu nie wiadomo czy usterka jest usunięta - raptem po resecie kompa mu przeszło ale bóg wie na jak długo) zalałem go doktorem i tydzień później badałem ciśnienie ponownie. Wyniki były bardzo podobne... Nie pamiętam ich dokładnie ale 6,5 na drugim tłoku było jak było i pewnie jest nadal :(
-
TooSlow, Ja na twoim miejscu bym go raczej niebrał, jeśli on jest z radiowozu oznakowanego (niebieskiego) to silnik ma napewno o wiele większy przebieg niż ten podany, jeżeli z nieoznakowanego poldka to może być prawdą że ma przebieg ok. 120 000km. Ma gaz, to kolejny powód że może mieć więcej km nabite.
Ja Ci radziłbym kupić całego poldka od policji. Na Lubelszczyźnie np. Polonez 1.6 GSi z 1998r. cena wywoławcza to 510zł
mareks#1181, Ciekaw jestem z kad masz takie informację że były inne walki rozrządu? A czy w modelach GSi bylo coś zienionego?
-
wałkiem rozrządu to różnił się silnik 1500AA od 1500AB i to ten drugi był wzmocniony i miał 82KM
-
Nie rozumiem tego powyżej... Sprężanie miałem badane dwa razy. Pierwszy raz jak zacząłem tu bywać bo mi autem szarpało a drugi raz jak w akcie desperacji (bo w końcu nie wiadomo czy usterka jest usunięta - raptem po resecie kompa mu przeszło ale bóg wie na jak długo) zalałem go doktorem i tydzień później badałem ciśnienie ponownie. Wyniki były bardzo podobne... Nie pamiętam ich dokładnie ale 6,5 na drugim tłoku było jak było i pewnie jest nadal :(
w innym temacie napisałes ze nic nie lałeś do silnika :|
-
A pozatym chyba nikt nie oszczędzał policyjnego silnika:D, każdy tam deptał ile wejdzie w służbowym w pracy...
-
Napisałem też, że zrobiłem to w akcie desperacji. Nie pamiętam już kiedy dokładnie ale zaczynało się ciepło robić - mój błąd. Jeśli kogoś w błąd przypadkiem wprowadziłem to sorki. niniejszym przyznaję: było coś raz zalane ale nie dam sobie teraz uciąć głowy czy był to moto dokor czy motor life - nie pamiętam. A wyleciało mi z głowy pewnie przez to, że różnicy praktycznie nie było... niestety.
[ Dodano: 09 Cze 2009 23:19 ]
A pozatym chyba nikt nie oszczędzał policyjnego silnika:D, każdy tam deptał ile wejdzie w służbowym w pracy...
To fakt. Jako, że policją mam sporo wspólnego (wspaniała praca na IW) to pamiętam czasy jak podjeżdżali biednymi GSi - one naprawdę nie miały lekko. Głównie dlatego, że przeważało: to tylko Polonez :(
-
I policja moze miec w aucie z 97< roku instalacje gazowa I generacji i problemow na przegladzie nie maja ;P I kontroli tez sie nie boja ;P
-
a mi kolega mówił że słyszał od kogoś że polonezy z czerwonym kolorem bloku były wytrzymalsze spotkał sie ktoś z takim stwierdzeniem?
-
Przeczyść swój blok i zobacz jaki ma kolor... czerwony...
-
no czerwony bez czyszczenia a u sasiada jest taki jakby zielony pod warstwą oleju cieżko było zobaczyć
-
Czy są zajeżdżone czy nie to najlepiej samemu stwierdzić oglądając je przed przetargiem. Te polonezy nie są takie złe nawet niektóre lepsze od tych z alledrogo (allegro) i o wiele tańsze. Trzeba tylko się pofatygować i pójść obejrzeć te auta, a nie narzekać że są zajeżdżone jak się ich nawet dokładnie nie widziało. Tak jak mówiłem wcześniej te nieoznakowane są w lepszym stanie, bardziej zadbane, mają mniej najechane kilometrów, ale i ładnych oznakowanych nie brakuje. Pewien policjant mi powiedział że te polonezy są w lepszym stanie niż venta, tamte to dopiero są zajechane. Moim zdaniem taki polonez z policji to okazja jaka się może szybko nie powtórzyć.
-
mój stary blok z silnika 1.5 AA jest koloru zielonego a kolor bloku silnika który aktualnie mam w aucie nie pamiętam, nie zwracałem uwagi
co do polonezów policyjnych to powiem tak jak ktoś już to powiedział
bywa różnie z zakupem auta, mozesz trafić na okazje gdzie za śmieszne pieniądze kupisz dobrego poloneza a czasem bywa że wybulisz sporo hajsu na polda który tylko rzekomo jest dobry
trzeba sie pofatygować osobiście na parking policyjny i obejrzeć te padła, może akurat jeden będzie w zadowalajacym stanie i go wyrwiesz za małą kase :)
-
jako ze mnie skrytykowali za to ze robię dubel tematu to napisze tu to samo chociaż widzę ze bardziej niema tu mowy o typach silników policyjnych tylko o tym kto ma w jakim stanie i jaki kolor bloku ma sąsiad ; p ale cóż mus to mus a wiec
Obiło mi się o uszy coś o policyjnych polonezach z krótkim skokiem tłoka czy coś w tym stylu a wiec pytania
To prawda czy poprostu legendy ; D
Czy coś ktoś wie na ten temat
a jak tak to
na czym to polegało co dawało itp
-
pi3cka, powiedz mi jaki skok powinien być normalnym polonezie to zmierzę skok tłoka i porównam.
Kiedyś Sterciu, w tym temacie http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18478 napisał że miał poldka po policyjnego z rozwierconym blokiem silnika na 1.8
-
Aleś się uparł na ten krótki skok...
Wiesz jak silnik wygląda w środku? I w ogóle jak działa?
To wyobraź sobie teraz że musisz przerobić silnik na "krótszy skok". I co to daje? Głównie masę problemów - trzeba by znaleść inny wał i inne korby pasujące do reszty, w oczywisty sposób zmniejsza się też pojemnosć skokowa oraz stopień sprężania. W ten sposób wysokim nakładam kosztów z muła robisz totalnego muła, a jedynym zyskiem jest to że możesz dokręcić na obrotomierzu zamiast do 6 to do 7 tysięcy.
Policyjne polonezy z krótkim skokiem to taka sama prawda jak tetley dający wózki inwalidzkie za zużyte sznureczki z torebek.
Taki sam absurd, a ludzie równie się nabierają
-
te wzmacniane policyje wersje to jedna wielka bzdura, moze i kiedys cos wychodziło ale duzo tego pewnie nie było, ktos puscił plotke i tyle (taka jest moja opinia) Pozdro
-
To na fiatowskim DOHC jest w ogóle jakiś napis?
-
Tak jak na Roverku. Czasem jest tam napis ABRARTH albo Lancia :)
-
mówił że większość polonezów ma mniejsze przebiegi rzeczywiste niż na liczniku
jako kiedyś "blisko spokrewniony" z resortem ma trochę wiedzy na temat PN używanych w policji.
Może kogoś zdziwię ale wszystkie one były fabryczne-bez żadnych przeróbek-końcowe roczniki z fabrycznym gazem.
Wszystkie napotkane przeróbki były robione w warsztatach policyjnych przez ichnich mechaników
Co do przebiegu.
-Radiowóz patrolowy robi rocznie 60-120 kkm-zmieniają się tylko załogi a auto chodzi prawie non stop.
-nieoznakowane auta "wywiadowców" ok 50-60 tyś z tym rocznie ,że one są mocno katowane przez różnych kierowców
-auta służb pomocniczych-K9(głownie kombi van),zwykłe kombi (kryminalistyka itp) to auta najmniej eksploatowane i przebieg 120-150 tyś nie jest dziwny
Przebiegiem tez nie radze się sugerować bo auto mające nalot 500 kkm mogło mieć przez swój żywot ze 3 kapitanki silnika i ze dwie blachy.
Kiedyś w resorcie się naprawiło PN bo na nic innego nie można było liczyć
-
gerfur, Odzyskałem dzięki tobie nadzieję że w polonezach z policji jednak może być coś innego niż fabryka. (tylko poco fotografowi 2.0 z FIATA?)
Pio555, co to "-K9" :?:
W Lublinie kryminalne poldki to caro plusy nieoznakowane. Na następnym przetargu, który odbędzie się niedługo w Lublinie będę teraz wszystkim poldkom patrzył pod maskę czy czasem nie mają 2.0 z fiata. :lol:
-
K9 - jednostka z pieskiem na pokładzie. Takim szczekającym...
-
Pio555, co to "-K9" :?:
Tomasz-350, jednostki z psami tropiącymi
kiedyś śmigali CC lu SC lub PN z nadbudówką a potem PN Kombi w wersji VAN z zakratowanym przedziałem bagażowym( na 1 lub 2 pieski)
Na następnym przetargu, który odbędzie się niedługo w Lublinie będę teraz wszystkim poldkom patrzył pod maskę czy czasem nie mają 2.0 z fiata. :lol:
obawiam się ,że już takiego nie spotkasz-bo teraz sprzedają już tylko same C+ ale wszystko się możne zdarzyć
-
Nie wiem po oc fotografowi taki wózek
pewnie dostał go w "spadku" po NGR-bo oni takie mieli-tam się "wysłużył" to poszedł do lekkich zadań np u fotografa
-
Teraz nie sprzedają samych plusów, są też jeszcze wersję Caro z 95r.
Oto link do listy aut biorących udział w przetargu w Lublinie. (http://kwp.lublin.pl/index.php?action=pages_1&action_id=878)
Cenami proszę sie nie sugerować bo na pierwszym przetargu zawsze są takie drogie i mało kto kupuje, dlatego warto poczekać do następnego przetargu, gdzie cena zaoferowana przez potencjalnych kupujących rzadko kiedy przekracza 1000zł.
-
Hey, i co był koś dzisiaj oglądać auta policyjne :?:
Ja byłem i porobiłem fotki autom wystawionym na sprzedaż.
Zamieszczam linki do tych zdjęć
http://rapidshare.com/files/249681141/Polonezy_1.rar.html
http://rapidshare.com/files/249630801/Polonezy_2.rar.html
http://rapidshare.com/files/249380218/Polonezy_3.rar.html
Następny przetarg odbędzie sie za około 3-4 tygodnie.
-
w Radomiu też szykują się do przetargu-same Plusy 1,6 i parę kombi i trochę transitów
-
I już jest ogloszenie na stronie kwp Polonezy juz od 210zł
http://kwp.lublin.pl/index.php?action=pages_1&action_id=896
-
u mnie na szrocie juz ok 7 takich polonezów po-policjnych stoi... Pare GLI pare GSi ale wszystkie w gazie
-
te kombiaki to nawet nie zmeczone takie, mozna by sie na jakieos skusic.
-
te kombiaki to nawet nie zmeczone takie, mozna by sie na jakieos skusic.
bo kombiaki to nie są radiowozy patrolowe tylko zadaniowe wie są mało użuwane
-
Pio555, orientujesz się kiedy jest ten przetarg w Radomiu ?
-
Multec, na razie auta są szykowane(rozbrajane) trzeba śledzić BIP
będzie można kupić min zielonego Megana który jeździł z wideoradarem
wszystkie auta stoją na bazie KMP na ul.Energetyków