FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: manix_17 w Czerwiec 11, 2009, 12:48:03 pm
-
czy za pomocą tego kabla
http://moto.allegro.pl/item652294331_interfejs_diagnostyczny_polonez_abexim_multec.html
bede mógł zdiagnozować komputer w moim poldku Abimex, wyszukać i usunąć usterki??
-
ten kabel to naciąganie ludzi na kase !
Spinacz do papieru weź, wepnij w złącza A i B (zewrzyj) a potem włącz zapłon.
Kontrolka check engine zacznie migać. (rozpiska na forum gdzieś jest, a jak nie na forum to w necie) a jak nie znajdziesz...
Urządzenie ECM nie ma systemu podtrzymującego. Dlatego w przypadku
wystąpienia wadliwego działania nie należy odłączać urządzenia ECM ani
akumulatora przed odczytaniem kodu usterki.
W celu uruchomienia programu diagnostycznego należy:
— zatrzymać silnik i przekręcić kluczyk w położenie GO (silnik nie pracuje);
— zewrzeć styki A i B złącza ALDL,
Lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej zacznie błyskać przekazując kody
błędów. Kody błędów są sygnalizowane dwoma grupami błysku około
0,4 s błysk i 0,4 s przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą około 1,2 s.
Kolejne kody są przedzielone przerwą około 3 s i są powtarzane trzykrotnie.
12
Brak impulsów z czujnika
położenia wału korbowego
13
Brak sygnału czujnika tlenu
14
Zbył wysoki sygnał czujnika
temperatur/ płynu chłodzą-
cego
15
Zbyt niski sygnał temperatury
płynu chłodzącego
21
Zbyt wysoki sygnał z czujnika
położenia przepustnicy
22
Zbyt niski sygnał z czujnika
położenia przepustnicy
24
Brak sygnału czujnika pręd-
kości pojazdu
33
Zbyt wysoki sygnał czujnika
ciśnienia w kolektorze dolo-
towym
34
Zbyt niski sygnał czujnika ciś-
nienia w kolektorze doloto-
wym
35
Uszkodzenie zaworu regula-
cji powietrza
42
Brak impulsów odniesienia
z modułu bezpośredniego za-
płonu
44
Zbyt niski sygnał czujnika tle-
nu
51
Wadliwe działanie modułu
memcal (EPROM) urządze-
nia sterującego
53
Zbyt duże napięcie zasilania
urządzenia sterującego (po-
nad 16,9 V)
55
Wadliwe działanie wewnętrz-
ne urządzenia sterującego
-
a mogłbym mi ktoś pomóc przy błędach 13, 35, 44 ?
13 - brak sugnału czujnika tlenu. Czy czujnik tlenu to lambda?
35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza. Doszliśmy że to jest defekt IACV, czyli silniczek stopniowy. Czy to to samo co silniczek krokowy?
44 - zbyt niski sygnał czujnika tlenu. Czyli tego nie rozumiem, kod 13 mówi że jest brak sygnału a kod 44 że jest zbyt niski, więc o co chodzi?
Prosze o jakieś sugestie i wskazówki jak to ewentualnie naprawic.
-
13 i 44 prawdopodobnie padnięta sonda lambda. Olej sprawę. Odłącz całkiem.
35 tak oznacza silniczek krokowy, ale one rzadko padają, czesto jest to efekt łapania lewego powietrza, lub brudnego silniczka.
-
a błąd numer 12 to co to dokładnie jest, bo cały czas wskazuje mi 12
[ Dodano: 11 Cze 2009 19:36 ]
a co to bedzie za różnica jeśli zewre styki i odpale silnik??
-
12 to błąd czujnika położenia wału korbowego, normalne jeśli sprawdzasz kody przy zgaszonym silniku, nie ma sie czym przejmować. Przy odpalonym nie próbowałem sprawdzać więc nie wiem.
-
A da się kody czytać przy odpalonym silniku? Ktoś tak robił kiedykolwiek?
Kodem 12 nie ma się co martwić bo pojawia się zawsze o ile kody się sczytuje przy WYŁĄCZONYM silniku (zakładam, że tak właśnie robiłaś)
-
Zostań z nami ! Zostań z nami ! Jesteś guru....
No nie denerwuj sie, moze ktos chce miec koniecznie kabelek to moge zlutowac, zaden problem.
Na allegro za 54 zł sprzedawano tester diagnostyczny do poloneza (czarna puszka i dwa kable) za pomoca ktorego mozna bylo odczytać błedu komputera... poprzez migającą kontrolkę check engine... :)
Jest popyt jest i podaz - profesjonalnie na serwis kupuje sie klucze ktore zwieraja po prostu odpowiednie styki, ale w przeciwienstwie do zwierania drutem maja rezystancje dzieki czemu mozna jeszcze wprowadzac kompa w rozne tryby.
-
No nie denerwuj sie, moze ktos chce miec koniecznie kabelek to moge zlutowac, zaden problem.
Nie denerwuje się ! jestem daleki od tego ! Na powaznie mówiłem.
-
z uwagi na to że w gaźniku nie miałem z tym problemów zadam pytanie dość idiotyczne....
w jakie urządzenie się wsadza ten np spinacz i które styki trzeba spiąć? :mrgreen: wybaczcie ale elektryka to dla mnie magia :?
-
...w jakie urządzenie się wsadza ten np spinacz i które styki trzeba spiąć? ...
Wpina się w port komputera przykładowo ALDL jeżeli mówimy o Abimexie. Zwierasz styki A-B. Które to styki to proponuje wygooglować port ALDL i porownac z wlasnym - bywają różne. Dalej prościzna. A gdzie jest port? W poldku wtyczka schowana jest za schowkiem po stronie pasażera. W wielu samochodach port jest blisko skrzynki bezpieczników.
-
W poldku wtyczka schowana jest za schowkiem po stronie pasażera
kolega powiedział że "tam są tylko bezpieczniki i dwa przekazniki" i jego zdaniem trzeba spiąć piny pod maską przy module... :?
-
Kolega nie ma racji lub powinien odwiedzić okulistę. Niech dobrze poszuka - to złącze wisi sobie zwykle właśnie w okolicy schowka, niedaleko owych "bezpieczników i dwóch przekazników" - temat wałkowany wielokrotnie...
-
jesli moge dolaczesie do tematu. zpinam lacze AB zapala sie napis CHECK ENGINE nic wiecej. przekrecam kluczyk napis gasnie zapalaja sie kontrolki. i wkoncu jes ok czy cos zle ?nic nie mruga nic nie wyskakuje :)
[ Dodano: 24 Sie 2009 17:00 ]
dodam ze robilem to na zimnym silniku i elektrykiem to ja nie jestem :)
-
najpierw przekręcasz kluczyk, żeby zapaliły się wszystkie kontrolki (łącznie z "check engine" - ta ma świecić ciągle), potem zwierasz styki A i B i kontrolka zaczyna mrygać..
-
aaa to dzieki jak odbiore auto to sprawdze jak to dziala :) dzieki jeszcz tylko pytanie moze gupie kody bledow pokazuja sie cyfrowo?
-
Jeden błysk kontrolki oznacza 1 - dwa oznacza 2. Krótka przerwa i druga cyfra wg schematu. Potem dłuższa przerwa i powtarza kod.
Błysk, przerwa, dwa błyski, długa przerwa - 12
Tak na chłopski rozum... Kody są zawsze powtarzane 3 razy
-
juz mi się wszystko po*ebało :roll: z tymi błyskami przy odczycie mogł by mi ktoś wytłumaczyć tak na jeszcze bardziej prosty chłopski rozum :lol: z tymi błyskami jak poznać jaki bład mi pokazuje....
-
Lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej zacznie błyskać przekazując kody
błędów. Kody błędów są sygnalizowane dwoma grupami błysku około
0,4 s błysk i 0,4 s przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą około 1,2 s.
Kolejne kody są przedzielone przerwą około 3 s i są powtarzane trzykrotnie.
Jaśniej się chyba nie da
-
u mnie to wygląda tak że: miga CHECK ENGINE przerwa CHECK ENGINE krutka przerwa CHECK ENGINE przerwa i tak cały czas.....powturzen wiecej niz 3 to oznacza ze jest bład tylko 12 ???
-
0,4 s czyli praktycznie nie gasnie :) ja wkoncu zobaczylem u siebie i wychodzi ze bledow nima w sumie byl u elektryka z pol roku temu i kasowal bledy
-
0.4 sekundy to naprawdę kawał czasu. Nawet nie wiesz jak długi. w tym czasie tłok twojego silnika pry 90 km na godzine robi około 25-30 ruchów w górę i w dół.
JEszcze raz, jeśli po spięciu pinów A i B w złączu diagnostycznym nie miga lampka check engine po włączeniu zapłonu to:
- użylismy do polaczenia czegos co nie przewodzi prądu.
- to nie są piny A i B.
Jeszce raz dla niekumatych wytłumaczę NA KURZY ROZUM jak to ma działać:
Spinamy piny A i B. Nie ma różnicy czy silnik jest odpalony, włączony zgaszony czy nie.
Jeśli jest włączony zapłon kontrolka ma migać.
I teraz jak odczytać kody błędów:
Kontrolka miga szybko i wolno i powtarza kod 3 razy, dla niekumatych tak to wyglada:
1 - oznacza jedno mignięcię lampki przez 0.4s czyli czas od zapalenia do zgaśnięcia
0 - oznacza jedno zgaszenie lampki przez 0.4s czyli czas od zgaśnięcia do zapalenia
100110000000010011000000001001100000000 - to jest kod 12
Potem 1.2s sekundy przerwy i
111100111100000000111100111100000000111100111100000000 - to jest kod 44
Już tłumaczę jeszcze raz dla niekumatych z jedynkami i zerami
- <---- oznacza jedno mignięcię lampki przez 0.4s czyli czas od zapalenia do zgaśnięcia
I <---- oznacza jedno zgaszenie lampki przez 0.4s czyli czas od zgaśnięcia do zapalenia
I--II--------I--II--------I--II-------- - To jest kod 12
Potem 1.2s przerwy i:
IIII--IIII--------IIII--IIII--------IIII--IIII-------- - To jest kod 44
Jeżeli teraz ktoś tego nie rozumie.... to niech się nie przyznaje.
Bo jezyk morsa ropoznają małpy i delfiny.
[ Dodano: 2009-09-16, 23:03 ]
w sumie byl u elektryka z pol roku temu i kasowal bledy
Zapłaciłeś za to więcej niż 1zł ?
Jeśli tak to dałeś się nabrać.
Wiesz jak się kasuje błędy w abimexie ?
-
nie wiem bo robil calkiem inna rzecz nie zwiazana z silnikiem apropo tych bledow we d.... to mam samochod jezdzi???jezdzi nie mam problemow. :D tyle w tym temacie
-
Oo :D jakie to teraz proste, dzięki za wytłumaczenie masz wielki talent pedagogiczny :mrgreen:
-
panowie odświerze temat bo grzebie ostatnio przy swoim maleństwie i dzisiaj robiłem diagnostyke wyszedł mi błąd 22,ale jeżeli jeżdże na samym gazie to czujnik położenia przepustnicy nie jest mi potrzebny tak ?