FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Czerwiec 15, 2009, 19:32:26 pm
-
Nie znalazłem tematu traktującego o tym więc zakładam nowy, czy są i jeśli tak to jakie różnice pomiędzy komputerami do roverka o różnych numerach kodach. Załączam zdjęcia.
(http://img37.imageshack.us/img37/319/20090615597.th.jpg) (http://img37.imageshack.us/my.php?image=20090615597.jpg) (http://img37.imageshack.us/img37/3391/20090615598.th.jpg) (http://img37.imageshack.us/my.php?image=20090615598.jpg)
-
Sa subtelne i bylo o tym napewno na forum. Senn, albo AndrewS, albo jeszcze ktoss inny sie wypowiadal. Z tego co apmietam , jeden nie obsluguje chyba pochlaniacza par paliwa i cos jeszcze.
-
było było, któryś podobno nie ma odcinki...
-
Witam,
Czy jest możliwość zmiany oprogramowania dla zwiększenia mocy silnika? Jak bardzo wpłynie to na trwałość silnika?
No i jeszcze pytanie laika - czy komputer ma wpływ na pracę silnika na gazie?
-
było było, któryś podobno nie ma odcinki...
Może i było, ja nie znalazłem. terazm mam zamontowany 101610 i ma odcinkę na pewno, auto jest bez pochłaniacza par paliwa.
Z kolei Piotrek#1923 pisał że 103610 ma właśnie odcinkę. Czyli co wychodzi, że oba mają.
Jeszcze jakieś pomysły?
-
Pewnie jeden z nich wprowadzono później w celu spełnienia ostrzejszych norm spalin i różnią się na pewno dawkowaniem paliwa. Czy oba maja taka sama sondę lambda ?? Prawdopodobnie ten drugi wcześniej zaczyna korzystać z wskazań sondy i ma ja na uwadze cały czas podczas pracy silnika podczas gdy ten wczesnijszy pomija jej sygnał np podczas nagrzewania silnika do jakiejś temp czy podczas pracy z otwarta na 100 % przepustnica(gdzie moc jest pierwszoplanowa a nie skład spalin :P )
-
Różnice są jakieś bo jak mi mechanik zmieniał komputer to szukał długo tego samego modelu.
-
Nie no Panowie , jak moze nie miec odcinki. Chyba nie ma zadnego wtryskowca , ktory by odcinki nie posiadal. To w koncu dosc podstawowe zabezpieczenie.
Czy jest możliwość zmiany oprogramowania dla zwiększenia mocy silnika? ....
Nie.
No i jeszcze pytanie laika - czy komputer ma wpływ na pracę silnika na gazie?
Do pewnego stopnia tak (zaplon , wolne obrotyitd.)
-
Qwet napisał/a:
Czy jest możliwość zmiany oprogramowania dla zwiększenia mocy silnika? ....
Nie.
Tego nie byłbym pewien. Na pewno się da.
-
marcij, są kompy bez odcinki. Chociażby Inka takiego miała i nie wiem czy GT też nie miał na początku kompa bez odcinki
-
Z tego co się domyślam 103610 ma bardziej wygładzone mapy tzn bardziej "ekologiczne".
W moim carusie z XII.95 mam kompa 101610 i mam filtr par paliwa. w borkostworku też był 101610 a silnik był z 94r.
Udało się dostać też 103610 i jakoś nie odnotowałem większej różnicy.
Wszystkie miały odcinkę.
Van porównywał i jednak ten pierwszy był bardziej zrywny.
Odcięcie powinny mieć wszystkie. MOże jego brak wynika z jakiejś usterki albo błedu w sofcie.
Cytat:
Tego nie byłbym pewien. Na pewno się da.
Siedzę w roverach już 7 lat i z tego co piszesz widać jeszcze czegośnie wiem. :?
-
Van porównywał i jednak ten pierwszy był bardziej zrywny.
Tzn? 101610?
-
Z tego co się domyślam 103610 ma bardziej wygładzone mapy tzn bardziej "ekologiczne".
więc 101610 bardziej zrywny :)
-
A jak to Van sprawdzil? Szczerze watpie zeby byla roznica. Ciekawe czy oba "nauczyly" sie juz jezdzic. Gdzies niedawno pisalem czym sie roznily. Po prostu 101610 nie steruje paroma rzeczami typu klima, went chlodnicy itp
-
Jak zalozylem kompa 101610 do poldoroverka z 1996r. to chodzil na 3 gary i kopcil a na 103610 pracowal idealnie
-
A byłeś pewny tego kompa??
-
Bocian_s#313, szczerze mówiąc to nie.
-
chciał nie chiał musza się wypowiedziec :P
testowane były komputery 101 oraz 103 w specyfikacji 1,6 16v wtryski 149ccm oraz wtryski 192ccm cisnienie na listwie 3bar
oba jeżdzone były ok tygodnia czasu i pokonywały ok 200km na teście.
na seryjnych wtryskach róznica była praktycznie niezauważalna
róznice dały sie widzieć po założeniu 192ccm
silnik na kompie 103 wyrasnie dostawał mniej paliwa w zakresie 1000-3000obr pracował ciszej i nie reagował az tak nerwowo na ruszanie gazem niz wersja 101 (obecnie ten sam efekt mam uzyskany poprzez cisnienie na listwie 2,5bar)
w wyższej skali obr róznic nie było. auto rozpedzało w porównywalnym czasie (róznica w granicy błędu pomiarowego) jednak na szybkim pokonywaniu miasta bardziej zadowolony byłem z tego co oferowało 101. róznic w spalaniu nie stwierdzono.
tak jak już Elwood podawał 103 prawdopodobnie spęłnia już bardziej rygorystyczne normy emisji
jak ktoś ma ochote można porównac je na hamowni(tyle że oba bedą musiały startować bez adaptacji)
nie wiem czy róznice były między dokłądnie tymi modelami co posiadałem czy sa jakas regułą odnośnie tych modeli
co do zmiany softu w tych komputerach to nikt jeszcze tego nie dokonał
nawet angole zmieniają te kompy na sterowalne
-
jak ktoś ma ochote można porównac je na hamowni(tyle że oba bedą musiały startować bez adaptacji)
Jak się uda to może się odważę porównać z kompem od 2,0.
Adaptacja i tak dotyczy naogół wolnych obrotów...
-
Witam
Piszecie że wszystkie komputerki mają odcięcie ... Czym się ono charakteryzuje ? ... Tzn jak działa ? ... Bo nie wiem czy dobrze rozumiem ale to chodzi o to że przy osiągnięciu jakiś obrotów silnik nie wkręca się już w wyższe .... a ja swojego poldasa ciągnąłem do 7800 obrotów i żadnego odcięcia nie stwierdziłem ... tzn chciał iść dalej ...
Pozdrawiam
-
włącz sobie filmik i słuchaj - ale tak gdzieś od połowy. pewnie masz źle wyskalowany obrotek.
http://www.youtube.com/watch?v=GoT_M-2EV1Q
-
To w moim tego nie ma :( ... jak mu się na luzie wciśnie pedał do oporu to obroty idą poza skale i silnik zaczyna skakać na boki jak by miał ochotę wyrwać się z budy <lol> ...
To by znaczyło że nie ma odcięcia czy że coś się popsuło :(
-
wyglada na to, ze masz kompa bez odcinki, na poczatku produkcji były podobno takowe...
-
przepisze jutro numerki z kompa to wrzucę ... teraz mogę tylko podać że to 95r czerwiec :D ...
-
To pewnie nie masz odcinki, mój też był z podobnego okresu i też nie miał. Musiałem zmienić kompa:)
-
To pewnie nie masz odcinki, mój też był z podobnego okresu i też nie miał. Musiałem zmienić kompa:)
A czemu zmienić :( to żle jak nie ma odcinki :( ?
-
nie, że źle. po prostu jak go wkręcisz za wysoko to się posypie. odcinka po prostu ratuje ci silnik jak przy zmianie biegu przy 7000rpm zostawisz gaz w podłodze.
-
Glupie pytanie , ale czy nie jezdzisz przypadkiem na gazie ?
-
na gazie
to żle jak nie ma odcinki
przy zmianie biegu przy 7000rpm zostawisz gaz w podłodze.
Ja u siebie 3 razy silnik zabiłem w ten sposób Łączne straty to 2 uszczelki głowicy, 2 zawory i jeden popychacz. Że o robociźnie nie wpomnę i innych pomniejsztch materiałach...
Teraz w 1,8 na BLOSie nie mam odcinki i cieszę się że nie ma sensu kręcić go wyżej jak 5500RPM. Niemniej jednak przy zabawie nerwowo zerkam na obrotek...
-
No ja właśnie też zerkam na obrotek ... Nie nie mam gazu ... Tylko benzyna :D ...
[ Dodano: 14 Paź 2009 18:36 ]
Ja mam MKC101610 1255 4039 ... Nie ma odcinki ...