FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: bunia w Czerwiec 16, 2009, 22:21:47 pm
-
siemanko mam nastepujacy problem strasznie mi szarpie skrzynia i całym samochodem przy ruszaniu najbardziej jak samochód sie nagrzeje rano po odpaleniu takich objawów niemam podejrzewam ze to jest docisk. Powiedzcie mi czy trudno jest wyjąc skrzynie zeby wymienic tarcze i docisk czy trzeba miec jakies odpowiednie klucze
-
To nie docisk musi siedzieć.
W tarczy sprzęgłowej są sprężyny ktore właśnie zapobiegają takiemu szarpaniu. Mogły się połamać na przykład. Ale raczej masz sprzęgło do wymiany, chociaż równie dobrze może to być zatarta linka ktora po rozgrzaniu powoduje że pedał "nie odpuszcza" płynnie.
Poduszki pod skrzynię i silnik tez warto by zlustrować.
Ze skrzynią nie ma dużo pracy.. ale jest to przekichana robota :) w sensie "cza chopa i to fest" :) albo dwóch.
Jak już zwalisz skrzynię, to przydałoby się zerknąć na przegub eleastyczny i wymienić olej.
A że skrzyni nie ściąga się w minutę tak jak koła to warto by już sprzęgło wymienić jak masz kasę.
-
Ja też stawiałbym na linkę,
odczep ją z pedału sprzęgła i wyciągnij do komory silnika,
może być lekko postrzępiona i już się będzie kleszczyć.
-
tarcze i docisk mam nowy poprzedni własciciel mi dał bo takie objawy wystepowały juz u niego a ktos mi kiedys mowil ze jak sie wyjmie skrzynie to pozniej trzeba miec jakis nastawnik czy to prawda zobacze najpierw wymienie linke i poduszke pod skrzynią pozdro
-
Nie trzeba zadnego nastawnika, problem pojawia się przy samej wymianie sprzęgła bo trzeba coś tam ustawiać żeby wałek sprzęgłowy wszedł.
-
No wiec ja mam to samo..... Wymieniłem poduszke pod skrzynią (to nie jej wina), w najbliższym czasie wymienie też właśnie linke. U mnie jest tak, że własnie jak zimne auto rano mam to jest ok i zauważyłem, że 100% to nie sprzegło(tarcza, docisk), bo jak deszcz popadał i próbowałem troche poszaleć to jak już sprzęgło miałem do końca puszczone to właśnie też mało skrzynia nie wyskoczyła. Oprócz linki zostaje jeszcze podrodze podpora wału i łącznik elastyczny (u mnie wygląda z wierzchu wporządku).
-
Najczęściej powodem takiego szarpania przy ruszaniu jest wyrobione sprzęgło elastyczne wału.
-
Ja jeszcze zauważyłem, że po deszczu, albo po umyciu to jak puszczam pedał to dosłownie pod sam koniec piszczy coś.
-
To zdziwię panów, ale ja tak miałem już po wymianie sprzęgła i w sumie nadal mam - przy ruszaniu strasznie szarpie. Krzyżak też wymieniłem, nic to jednak nie dało :? Macie pomysł?
-
ja tak miałem już po wymianie sprzęgła i w sumie nadal mam - przy ruszaniu strasznie szarpie.
Ale po wymianie sprzęgła, czy sprzęgła elastycznego wału?
-
Trzeciak:
str. 253, rys. 5.11, część nr 2
-
Dziękuję dobry człeku :)
-
To może być przyczyną takiego rwania przy ruszaniu?
Tak, jak najbardziej.
-
Tak. To jest taki pierścień gumowy z metalowymi tulejami (6 konkretnie) jeśli miedzy tulejami jest pęlnięty to będzie się "skręcał" ściskał i puszczał i będzie szarpać.