FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: foxlis87 w Czerwiec 24, 2009, 11:27:46 am
-
Witam!
Mam problem z tylnym mostem. Od jakiegos czasu coraz głośniej w nim łupie. BYłem u mechanika i powiedział ze narazie mozna jeszcze jeździć ale za jakiś czas czeka mnie wymiana mostu. Chciałbym wiedzieć od jakiego modelu mogę wziąść ten most.
O ile słyszałem to diesle miały inne. Czy z pozostałych modeli bedą pasowały?
-
natomiast jugoswlowianskiej produkcji byly w pierwszych fiatach 125p
Ha, no ja akurat spotkałem się kiedyś z takim mostem w Polonezie("minusie"), ale to pewnie ktoś sobie zaadoptował ;)
-
spotkałem się kiedyś z takim mostem w Polonezie("minusie"),
a co to za wersja minus? :roll:
-
A po czym można rozpoznać jakie się ma przełozenie w moście jest tam gdzieś wybite czy jak??
-
Masz wybity numer na moście. Teraz nie pamiętam, czy cztery pierwsze czy cztery ostatnie to przełożenie. Wybite od spodu pod deklem mostu.
-
Masz wybity numer na moście. Teraz nie pamiętam, czy cztery pierwsze czy cztery ostatnie to przełożenie. Wybite od spodu pod deklem mostu.
Na pionowym fragmencie odlewu mostu, poniżej półosi, 4 ostatnie cyfry przedzielone "/" albo zostawionym pustym polem.
-
nie pionowym tylko poziomym.
pionowym..... jutro zrobię Ci zdjęcie ;) panie teoretycznie ;P
[ Dodano: 2009-06-25, 23:11 ]
proszę oto zdjęcie, specjalnie do piwnicy zszedłem:
(http://img526.imageshack.us/img526/4365/20090625625a.th.jpg) (http://img526.imageshack.us/i/20090625625a.jpg/)
To jest pozioma częśc odlewu? hehehe...
na tym zdjęciu most leży jakby do góry nogami tj. to co jest zaznaczone na zdjęciu w rzeczywistości jest od strony jezdni.
-
No chyba ze jakiś most nie ma tego nabitego :twisted: :lol: :lol: :lol: . Miałem kiedyś taki. Ew. ktoś nei zmienił przełożeń :mrgreen: . Tak 110% pewności co do przełożeń ma się po zdjęciu dekla.
-
Tak 110% pewności co do przełożeń ma się po zdjęciu dekla.
Zgadzam się.
Dodam jeszcze, że fabryka często malowała na obudowach przekładni głównej białą farbą przełożenie.
-
Jimo/......
Zmieniałem most nie raz.... i nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie PIONOWO to jest z góry na dół ! a poziomo to z lewej do prawej lub odwrotnie.....
Ja tam widze że jest od lewej do prawej....
-
No i widzisz Stingerek, tu jest Twój problem, nie doczytasz dokładnie, napiszesz, potem zastanowisz się nad tym co napisałeś albo i nie.
Przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post a potem przemyśl co tam napisałem. :|
Napisałem, że numer jest wybity na pionowym ściance (fragmencie) odlewu... chodzi o płaszczyznę ziąą
A teraz Ty odwracasz kota ogonem ... bo niestety nie masz racji :/
-
Żeby mi się nie kłócili. Napis jest wybity poziomo na pionowej ściance :P
-
Dżizas - Stingerek odpuść bo nie wytrzymam :mrgreen: U mnie jest nadrukowane po skosie i nic nie mówię :twisted:
-
------- <-- poziomo
I
I
I <------ pionowo.
I
I
W ktory z powyzszych dwoch sposobow jest zamontowany w polonezie most i w ktory z dwoch powyzszych sposobow sa na nim wybite cyfry ?
P.S. Jeśli to jest mamy cie, to gdzie jest kamera ?
-
Jeśli to jest mamy cie, to gdzie jest kamera ?
Na tym właśnie wic polega żebyś nie wiedział :twisted: Za wytrwałość w poglądach wygrałeś... gałkę zmiany biegów w kształcie pyska Lenina i czteropak ciepłego piwa na Czerniewicach :mrgreen:
-
a jakie przełożenie tylnego mostu powinno być w polonezie caro + ??
bo u mnie jest 8369
(http://images48.fotosik.pl/153/0d2018eb491cf388m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d2018eb491cf388)
(http://images47.fotosik.pl/153/8be20c290a71efa9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8be20c290a71efa9)
Tak 110% pewności co do przełożeń ma się po zdjęciu dekla.
A co tam też jest może cos wybite, czy może trzeba liczyć zęby? Jak po zdjęciu dekla rozpoznać jakie jest przełożenie?
-
11/43 maja wszystkie 1,6 niezaleznie od tego czy to caro/atu/caro plus/atu plus.bo np 1,5 maja 10/41 i mozesz taki spotkac na szerokim zawiasie i bebnami z tylu,ale to rzadkosc.jak zalozysz taki to bedziesz mial krotsze przelozenia,a licznik ci bedzie lekko przeklamywal.ale to minimalna roznica.
-
Musisz policzyć ząbki na kołach - na tym, co masz w osi z wałem i na tym "największym" ;)
-
ja mam wybite jakie jest przełożenie na tym dużym kole zębatym(talerzu)
-
ja mam troszeczkę teraz inne pytanie. czy wymieniał ktoś z was łożyska w tylnych kołach? czy te łożyska od osobówki i od trucka są takie same? bo już niewiem czy ja to źle złożyłem czy części inne zamiast od trucka to od osobówki. szybko się robi luz na kole a jak ostatnio złożyłem to prawie kołem się nieda pokręcić, i jeszcze cieknie olej z mostu. Bardzo proszę niech ktoś napiszę jak się wymienia te wszystkie po kolei elementy z półosi. Most jest od poloneza truck plusa na bębnach lucasa.
-
Jak ci most cieknie na półosiach pod bębnami, to simmeringi do wymiany.. czyli uszczelka za 30 groszy.. ale do tego trzeba wyjąć półoś... co przy bębnach nie jest niczym atrakcyjnym.
Wiem bo u mnie też cieknie. Ale chrzanie to :) Poczekam na wymiane hamulców z tyłu do środy i wtedy moze wymienie simmering.
A skąd tobie dokładnie cieknie ?
-
Tomasz-350, łożyska są inne niz w zwykłych plusach czy zwykłych od tych z trucka czy kombi
-
tam nie ma simmeringu tylko jest oring.ja go wywalilem bo nie moglem zalozyc,wyciagnal sie poprostu.silicon zalatwil sprawe w 100%.
-
Silikon powiadasz ?
Hmm.. może to nie jest złe rozwiązanie ?
Tyle że ja jeszcze śruby muszę wywalić, bo mam Imbusowe, i przy wymianie satelit szlag mnie trafiał.
-
polofix, W truck plusie na półosi jest simering i do tego jeszcze silikonem się smaruje. Czyli ja niekoniecznie źle złożyłem tylko złe części dostałem. łożysko jest stożkowe i po skręceniu wydaje sie że za ciasno siedzi na bieżni i dlatego ciężko chodzi i sie szybko wyrabia. W takiej flanszy jest jeszcze taki aluminiowy pierścień i ponoć przy montażu powinien byc on sprasowany na odpowiednią odległość żeby dobrze pasował.
-
Witam panow. Jesli mozna podlacze sie do tematu. Mianowicie ostatnio zajezdzilem most i skrzynie. W moscie obydwie satelity padly i kawalek zablokowal kolo talerzowe oraz walek glowny co w ekefcie zablokowalo calkowice wal a nastepnie ukrecil sie walek wychodzacy ze skrzyni do walu napedowego. :shock: :| . Wiec wszedlem pod auto i zobaczylem ze padla skrzynia to nie marnujac czasu podjechalem na zlom i wyrwalem skrzynie od PN 1.6 caro podbono z kat. za 50zl no to zalozylem ja na miejsce uruchamiam auto i lipa nie jedzie .Rozebralem most a tam meksyk :/. A dokladnie cale wnetrze. Chcialbym wymienic cale bebechy. Teraz mam kilka pytan:
1. Czy skrzynia ktora nabylem ma takie same przelozenia jak ta montowana w Atu + 97r.
2. Sprawa mosu. Szukac innego od atu 11/43 czy kupic inny np. od Caro wyjac cale bebechy i przelozyc do mojego?(sklaniam sie ku tej opcji)Byc moze uda mi sie wyrwac jeszcze most od tego PN co mam skrzynie. Czy taki zabieg ma sens i jak dobrze poskladam to bedzie jezdzic ?.
-
Czytamy uważnie forum, bo o skrzyniach to nawet jest ART napisany:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20340
po co chcesz się bawić z przekładaniem kosza mechanizmu :?: przerzuć cały most i po ptokach.
-
Dzieki Bartek za info. o skrzyniach jakos przegapilem i w artykulach nie szukalem :|
po co chcesz się bawić z przekładaniem kosza mechanizmu
hmm sam nie wiem. moze chcem narobic sobie wiecej pracy. Ale z drugiej strony to caly most bedzie duzo drozszy i ciezko dostac od atu :| A w mojej okolicy jakos same Caro widac. Moze w Koszalinie cos znajde.
-
po co chcesz się bawić z przekładaniem kosza mechanizmu :?: przerzuć cały most i po ptokach.
Bo jest przy tym mniej i to lżejszej roboty.
Wiem po sobie jak zmieniałem satelitki.
-
jakos same Caro
Szukaj plusa. Tam też są skośne amorki jak w atu i most będzie pasował. W ostateczności wsadzisz i zwykły jak dospawasz mocowanie amora. Było nie raz o tym na forum.
-
Witam. Po dluzszej przewie. Wiec, panowie kupilem most o caro bo od atu nie moglem nigdzie dostac a po drugie mialem go na wyciagniece reki i za nieduze pieniadze. okazalo sie ze jest on waski i na tarczach. To postanowilem przelozyc cale bebechy.:D Fakt roboty troche bylo itd. ale wszystko poszlo jak nazlezy i bez problemow. Juz zrobilem kilka setek km i jestem zaskoczony bo jest bardzo cichy praktycznie wcale go nie slychac tylko w zakresie mniej wiecej 93-97.. potem cisza :D A co do tarcz to zastanawiam sie czy ich nie zamontowac czy moze sprzedac.
-
okazalo sie ze jest on waski i na tarczach.
estem zaskoczony bo jest bardzo cichy praktycznie wcale go nie slychac
Bo wąskie mosty są o niebo lepsze od szerokich. Tylko szkoda że tak obciachowo wygląda potem auto. A jakie przełożenie dorwałeś 3,9 czy 4,1??
-
wąskie mosty są o niebo lepsze od szerokich
wnętrzności też? jakoś się różnią?
-
Nie nie Panowie. Przelozylem tylko cale wnetrznosci półośki zostaly te co byly. Trafilem na przlozenie 11/43 takie jak miałem. Wnetrze w moscie waskim i szerokim wyglada tak samo. Oba mosty roznia sie tylko rozstawem(szerokoscia) tak na pierwszy rzut oka.
-
Przelozylem tylko cale wnetrznosci półośki zostaly te co byly
To kiedy grasz w Lotto?? To się nazywa fart :lol: :lol:
-
To kiedy grasz w Lotto?? To się nazywa fart
heheh:). Nooo w lotto zeby tak wygrac:) ... Ale to fart ze działa?? Jak dla mnie wszystko bylo takie same wystarczylo tylko przlozyc i po sprawie:) poloski mialy takie same naciecia na koncach i wszstko elegancko pasowalo niczym Plug&Play . :D dobra tam, najwazniejsze ,ze auto jezdzi (jak dlogo tego nie wiem) most juz tak nie wyje i jednak taka opercja jest mozliwa:D
-
Mechanicznie to jest pluj&wypluj tyle że o wyciu decyduje odpowiednie ustawienie między wałkiem atakującym a kołem tależowym. A to przy takiej przekładce to już praktycznie Lotto.