FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Czerwiec 26, 2009, 22:11:16 pm
-
przeczytałem wszystkie posty o skrzyniach i nigdzie nie znalazłem opisu oznaczeń. mam przed sobą tabelkę w której podane są obroty silnika i szybkości na poszczególnych biegach. są również podane przełożenia poszczególnych biegów w skrzyniach stosowanych w rodzinie 132. przełożenia w skrzyniach były różne w zależności od modelu sam. i pojemności silnika. niestety, nic nie pisze jak były oznaczane, jakimi numerami. moja skrzynia posiada takie oznaczenia-
FIAT 131 BB 1A 1005 a poniżej 44 048 77.
proszę o dane tej skrzyni, jakie są w niej przełożenia poszczególnych biegów. odkręciłem obudowę sprzęgła i zauważyłem że widoczne tam łożyska nie mają wianków (kulki wsadzone luzem), czy wszystkie te skrzynie tak mają?
pozdrawiam
-
FIAT 131 BB 1A 1005
Tez taka miałem :) jest to chyba najczęściej spotykany numer(wariant) skrzyni -ta duza i ciezka z jednolitym odlewem montowana w Argencie i ostatnich 132. Charakterystyka silnika była korygowana przełożeniem tylnego mostu a nie skrzynia biegów- bo nawet 2.5 TD i Volumex miał taka sama a jedynie inne przełożenie na moście :) W mojej tez łożyska nie miały wianków.
-
Panie Michale, jakie ma przełożenia?
-
wrb, podejrzewam, że takie:
I 3,612
II 2,045
III 1,357
IV 1
V 0,87
R 3,244
To podaje moja literatura
-
zgadzam się z panem, Panie Jimo. literatura podaje też takie przełożenia:
l 3,660
ll 2,100
lll 1,360
lV 1.
V 0,881
R 3,530
jak również takie:
l 3,544
ll 2,175
lll 1,410
lV 1.
V 0,913
R 3,652
mimo tej całej wyliczanki w dalszym ciągu nie wiem, jakie są przełożenia w skrzyni którą posiadam :(
-
Fiat 132, 1600, 2000:
I 3,612
II 2,045
III 1,357
IV 1
V 0,87
R 3,244
Fiat 132, 1600GL, 1800GLS:
l 3,544
ll 2,175
lll 1,410
lV 1.
V 0,913
R 3,652
Fiat 132, 1600, 1800:
l 3,660
ll 2,100
lll 1,360
lV 1.
V 0,881
R 3,530
Fiat 132, 1600, 2000: przełożenie główne 11/41
Fiat 132, 1600GL, 1800, 1800GLS: przełożenie główne 10/41
-
Na pewno nie jest to ta z krotka 5 czyli 0,913 bo to można wyłapać podczas pierwszej jazdy ito jest najstarszy typ skrzyni wyglądającej jak poldkowa . Na 99 % jest ta z przełożeniami jakie podał jimo#1921,(piatka 0,87) ponieważ w Argencie była dłuższa 5 z powodu krytyki ze w trasie są zbyt duże obroty na patym biegu w takim aucie(tym co nie wiedza lub nie pamiętają tamtych czasów powiem ze autem typu 132 czy Argenta poruszali się dyplomaci oraz przedstawiciele organizacji rządowych i wszelkiej maści niebieskie ptaki ponieważ było to auto klasy wyższej)