FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 21:17:15 pm

Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 21:17:15 pm
No więc tak...
Samochód fabrycznie był Caro 92 1.6GLI (Abimex) miał też właśnie kwadratowe zegary, obrotomierz działał prawie dobrze.
Tzn, czasami wskazówka podskakiwała nieznacznie podczas dodawania gazu.
Teraz są założone zegary z 1.6GLE MR93 i obrotomierz zachowuje się conajmniej dziwnie:
- podczas odpalania wskazówka nie wskakuje podczas kręcenia lecz dopiero po odpaleniu BARDZO POWOLI unosi sie do tych 800-900obrotów.
Podczas dodawania gazu też podnosi się dużo wolniej niż wskazują na to obroty silnika. Podczas stopniowego dodawania gazu wskazówka co jakis czas podskakuje np o 200-400rpm i spada spowrotem do poprzedniego miejsca. Dzieje sie tak powyzej 2000rpm.

Wedlug mojego glupiego rozumku, obrotomierz dostaje impulsy z cewki za rzadko. I dlatego reaguje z opóźnieniem i przekłamuje w dół. (zaniża obroty) oraz po odpaleniu bardzo powoli wchodzi na obroty biegu jałowego.

Jesli ktoś ma jakieś pomysły to będe wdzięczny.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Lipiec 01, 2009, 22:35:14 pm
miałeś abimexa i dałeś mu zegary (obrotek) od gaźnika, no to wiadomo, że będzie fałsz.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 22:38:36 pm
Czyli trzeba zegar z abimexa ?
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Lipiec 01, 2009, 22:43:11 pm
wogóle to sprecyzuj o co chodzi..... piszesz w temacie 2.0 + obrotek z GLE
a piszesz ze poldek fabryczny gli (abimex) na kwadratowej szafie, po zalożeniu okrągłej z gle przekłamuje CI obrotek.

To ten obrotek to masz w końcu w 2.0 czy w tym abimiexie z 92 r?
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 01, 2009, 22:43:19 pm
a po za tym 2.0 DOHC jest na cewce tak samo jak 1.6 GLE czyli wszystko powinno byc cacy.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 23:16:29 pm
Samochód to był fabrycznie 1.6 Abimex z 1992 roku.
Po swapie na 2.0 DOHC jest założony moduł zapłonowy z poloneza gaźnikowca oraz aparat zapłonowy z poloneza gaźnikowca. Zostały zegary w nim orginalne i wszystko chodziło z wyjątkiem obrotomierza (troche przekłamywał troszkę wskazówka skakała czasem)
Kwadraty te zostały zamienione na okrągłe z gaźnikowca 1.6 MR93.
I teraz dzieją się takie cyrki z obrotomierzem.

P.S. Ja napisałem naprawdę tak nie jasno ?

Cytuj (zaznaczone)

Samochód fabrycznie był Caro 92 1.6GLI (Abimex) miał też właśnie kwadratowe zegary, obrotomierz działał prawie dobrze.



Cytuj (zaznaczone)

Teraz są założone zegary z 1.6GLE MR93 i obrotomierz zachowuje się conajmniej dziwnie:



Cytuj (zaznaczone)

 piszesz w temacie 2.0 + obrotek z GLE
a piszesz ze poldek fabryczny gli (abimex) na kwadratowej szafie, po zalożeniu okrągłej z gle przekłamuje CI obrotek.

Problem dotyczy auta z tematu, jedynie nakreśliłem historię jak to było że się w nim takie a nie inne zegary znalazły ;)
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 01, 2009, 23:20:48 pm
Cytat: "Stingerek"
Samochód to był fabrycznie 1.6 Abimex z 1992 roku.
Po swapie na 2.0 DOHC jest założony moduł zapłonowy z poloneza gaźnikowca oraz aparat zapłonowy z poloneza gaźnikowca. Zostały zegary w nim orginalne i wszystko chodziło z wyjątkiem obrotomierza (troche przekłamywał troszkę wskazówka skakała czasem)
Kwadraty te zostały zamienione na okrągłe z gaźnikowca 1.6 MR93.


No to albo zegary nie są od gaźnikowca na module tylko od aparatu na platynki lub abimexa , albo są zwalone - innej możliwości nie ma. Mialem dokładnie tak samo jak u Ciebie i działało ok
Cytat: "mlodyolek#1934"
a to w 92 byly wtryskowce
Były na eksport albo na zamówienie. W Polsce dopiero od 94 chyba
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 23:22:50 pm
Hmmm no to przynajmniej tyle wiem że to wina tylko i wyłącznie zegarów a nie złego połaczenia czy czegoś dalej.
Pytanie:
Czy da się włożyć bebechy obrotomierza od kwadratów do okrągłych tak żeby to działało ?
W sensie Plug&Play plus ewentualnie trochę lutowania ? czy to za duża rzeźba i skołować inne zegarki ?

EDIT:
Cytuj (zaznaczone)

Były na eksport albo na zamówienie. W Polsce dopiero od 94 chyba


Tego nie wiem.
W orginale auto zamiast sondy miało potencjometr na prawym fartuchu i brak katalizatora.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 01, 2009, 23:25:04 pm
Cytat: "Stingerek"
W sensie Plug&Play plus ewentualnie trochę lutowania ? czy to za duża rzeźba i skołować inne zegarki ?

Skołuj normalne okrągłe zegary(cale) od gaźnikowca albo rovera i będzie ok -teraz kosztują grosze a oszczędzisz sobie zupełnie niepotrzebnej i pracochłonnej pracy
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Lipiec 01, 2009, 23:26:58 pm
Cytat: "Stingerek"
Czy da się włożyć bebechy obrotomierza od kwadratów do okrągłych tak żeby to działało ?
W sensie Plug&Play plus ewentualnie trochę lutowania ? czy to za duża rzeźba i skołować inne zegarki ?

nie da się. Poszukaj zegarów z obrotkiem GLE, bo z tego wynika że masz obrotek zwalony.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 23:27:38 pm
No właśnie problem polega na tym że najbliższy szrot jest ponad 35km.... :)

No właśnie.. dziwi mnie jednak fakt że objaw podobny (choć na mniejszą skalę) był na kwadratach.
Spróbujmy założyć że zegary są sprawne. Gdzie wtedy może leżeć przyczyna ?
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Lipiec 01, 2009, 23:29:20 pm
hmmm... chyba już nigdzie, jeżeli auto jeździ tak jak trzeba, a tylko obrotek pokazuje co chce to tylko jego wina.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 01, 2009, 23:36:34 pm
No ale żeby dwa były "nie te ges" ? No ok... sprawdzimy jeszcze inne zegarki.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 01, 2009, 23:39:53 pm
Cytat: "Stingerek"
No właśnie problem polega na tym że najbliższy szrot jest ponad 35km....
Rozumiem to kilka lat temu ale teraz masz dużo większe możliwości niż kiedyś jak masz neta- giełda ,allegro, świstak...
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Lipiec 02, 2009, 00:21:05 am
Obejrzyj sobie ten aparat, prawdopodobnie magnesy trą o generator. Typowe przy robieniu takiej masakry jak aparat poldka na wałku ze stykowca 132. Miałem, przeżyłem z tym 6 awarii, w tym skoki obrotka, a nawet zatarcie. Nigdy więcej.
Lepiej już włóż przerywacz, wywal kondensator i daj moduł GL118, przeróbka opisana na forum skodziarzy.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 02, 2009, 00:38:41 am
Cytuj (zaznaczone)

Lepiej już włóż przerywacz, wywal kondensator i daj moduł GL118, przeróbka opisana na forum skodziarzy.

Mogę linka ?

Auto nie jest moje, pytam w imieniu kolegi.
Faktycznie, aparat jest rzeźbiony i robiony z dwóch. Ale na poprzednim orginalnym z DOHC obrotomierz kwadratowy się też zachowywał dziwnie.
Tytuł: Polonez 2.0 DOHC + Obrotomierz z Caro 1.6GLE MR93
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Lipiec 02, 2009, 12:28:31 pm
Linka poszukam, ale teraz opis z pamięci. Bierzesz cewkę od elektronika (0,6 Ohm) moduł GL118 (APE i reszta na scalaku sie nie nadają!), zielony kabelek, jeden z konektorków  łączysz przez rezystor 100k, 5 W (wartosći sprawdzę, gdzies sie wala po acie) z plusem zapłonu, drugi łączysz z przerywaczem. Z przerywacza wywalasz kondensator i zmniejszasz o połowe przerwe na stykach. Jak nie chodzi poprawnie, zamieniasz konektorki miejscami (biały z czarnym - nie wiem ktory ma isc do plusa ktory do przerywacza.
Możesz zrobić podobny patent na module uniwersalnym Unitra Gl100, ale on wymaga cewki od zapłonu klasycznego 2,5 - 4 Ohm (nie ma zabaepzieczenia prądowego), nie potrzebujesz wtedy rezystora. Podbno GL200 też sie nadaje i można dać cewkę od elektronika ale nie miałem w ręku. Gl100 były niedawno na allegro, nówki. Ciekawostka - jako wtyczka do niego pasuje wtyczka od starych polonezowskich zegarów 6-pinowa (nie podłączysz normalnych polonezowskich wtyczek od cewki i zielonego).

[ Dodano: 02 Lip 2009 13:04 ]
Linka znaleziona ale nie działa już.

http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsztat&zakladka=silnik&id=18

Wszelkie opisy odnoszące sie do tej przeróbki nie zawierają schematu, za to czesto powtarza się takie (troch nie polsku, więc w sumie nie wiem o co chodzi) zdanie:
".Trzeba w module podciągnąc opornikiem 100 on styk G lub W do plusa,i ten styk na przerywacz. "

Więc może ja przedtem z pamięci źle napisałem.