FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Lipiec 04, 2009, 11:12:07 am
		
			
			- 
				Witam
 Panowie potrzebuje przewód plusowy w polonezie GSI  na którym nie ma napięcia w momencie gdy nie ma kluczyka w stacyjce.
 
 Napięcie musi pojawić się w momencie przekręcenia kluczyka w położenie GO.
 
 Napięcie  na przewodzie  musi zniknąć po odpaleniu silnika.
 
 sytuacja  jest taka w  kostce stacyjki takiego przewodu nie ma. w kostce złącza diagnostycznego też nie   pod bezpiecznikami takiego nie znajdziemy napewno, pozostaje urządzenie mikroprocesorowe i ewentualnie komp. czy ktoś może wie gdzie podłączyć ów przewód. chodzi o schemat alarmu w stacyjce . odcięcie  zapłonu zrobiłem  pozostał mi tylko ten jeden badziew bez którego alarm jest bezużyteczny bo nie mogę wchodzić w funkcje programowania. muszę stykać ten przewód z jakimś plusem na krótko. W  momencie gdy go podłącze na stałe do plusa który będzie pojawiał się ciągle nie działa odcięcie zapłonu.
- 
				
 Napięcie musi pojawić się w momencie przekręcenia kluczyka w położenie GO.
 
 Napięcie na przewodzie musi zniknąć po odpaleniu silnika.
 
 
 Lampka ładowania.
 Lampka ciśnienia oleju.
- 
				zrobiłem na zwykłym plusie za pomocą łącznika dotykowego ze stacyjki z położenia GO pociągnąłem + na który wstawiłem łącznik dotykowy, niestety wadą tego jest to że jedną ręką trzeba go trzymać wciśnięty  a drugą programować alarm.
			
- 
				Napięcie musi pojawić się w momencie przekręcenia kluczyka w położenie GO.
 
 Napięcie na przewodzie musi zniknąć po odpaleniu silnika.
 
 org takiego przebiegu nigdzie nie ma ale możesz zastosować jakiś przerzutnik RS
- 
				Jaki to alarm, ze takiego czegos potrzebuje ? Podlaczalem juz troche alarmow , ale wszedzie bialy kabel jest oznaczony ACC, czyli na stale plus po kluczyku. Jestes pewny , ze niczego nie pomieszales i tam ma byc plus tylko w momencie przekrecenia kluczyka i nie zapalenia samochodu ? Moze faktycznie sproboj poiciagnac przez przekaznik z lampki cisnienia oleju ? A jak w takim razie jest z automatycznym otwieraniem zamka po zgaszeniu silnika ?
			
- 
				Można wziąć Plus po stacyjce puszczony przez przekaźnik - styk NC, otwierany gdy zaczyna ładować alternator.
			
- 
				ja bym to podłączył za pomoca przekaznika, a prąd pobrał z kontroliki cisnienia oleju, z tym ze przewód idący od czujnika cinienia oleju to masa (-) i musiałbys podłączyc ten ze kablek do przekaznika pod minus, a zato podłączyc stały plus, bo normalnie steruje sie przekaznikim plusem (+) a mase sie przykręca na stałe, tu musiałbys zrobic odwrotnie