FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Lipiec 04, 2009, 11:12:07 am
-
Witam
Panowie potrzebuje przewód plusowy w polonezie GSI na którym nie ma napięcia w momencie gdy nie ma kluczyka w stacyjce.
Napięcie musi pojawić się w momencie przekręcenia kluczyka w położenie GO.
Napięcie na przewodzie musi zniknąć po odpaleniu silnika.
sytuacja jest taka w kostce stacyjki takiego przewodu nie ma. w kostce złącza diagnostycznego też nie pod bezpiecznikami takiego nie znajdziemy napewno, pozostaje urządzenie mikroprocesorowe i ewentualnie komp. czy ktoś może wie gdzie podłączyć ów przewód. chodzi o schemat alarmu w stacyjce . odcięcie zapłonu zrobiłem pozostał mi tylko ten jeden badziew bez którego alarm jest bezużyteczny bo nie mogę wchodzić w funkcje programowania. muszę stykać ten przewód z jakimś plusem na krótko. W momencie gdy go podłącze na stałe do plusa który będzie pojawiał się ciągle nie działa odcięcie zapłonu.
-
Napięcie musi pojawić się w momencie przekręcenia kluczyka w położenie GO.
Napięcie na przewodzie musi zniknąć po odpaleniu silnika.
Lampka ładowania.
Lampka ciśnienia oleju.
-
zrobiłem na zwykłym plusie za pomocą łącznika dotykowego ze stacyjki z położenia GO pociągnąłem + na który wstawiłem łącznik dotykowy, niestety wadą tego jest to że jedną ręką trzeba go trzymać wciśnięty a drugą programować alarm.
-
Napięcie musi pojawić się w momencie przekręcenia kluczyka w położenie GO.
Napięcie na przewodzie musi zniknąć po odpaleniu silnika.
org takiego przebiegu nigdzie nie ma ale możesz zastosować jakiś przerzutnik RS
-
Jaki to alarm, ze takiego czegos potrzebuje ? Podlaczalem juz troche alarmow , ale wszedzie bialy kabel jest oznaczony ACC, czyli na stale plus po kluczyku. Jestes pewny , ze niczego nie pomieszales i tam ma byc plus tylko w momencie przekrecenia kluczyka i nie zapalenia samochodu ? Moze faktycznie sproboj poiciagnac przez przekaznik z lampki cisnienia oleju ? A jak w takim razie jest z automatycznym otwieraniem zamka po zgaszeniu silnika ?
-
Można wziąć Plus po stacyjce puszczony przez przekaźnik - styk NC, otwierany gdy zaczyna ładować alternator.
-
ja bym to podłączył za pomoca przekaznika, a prąd pobrał z kontroliki cisnienia oleju, z tym ze przewód idący od czujnika cinienia oleju to masa (-) i musiałbys podłączyc ten ze kablek do przekaznika pod minus, a zato podłączyc stały plus, bo normalnie steruje sie przekaznikim plusem (+) a mase sie przykręca na stałe, tu musiałbys zrobic odwrotnie