FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: danio-1979 w Lipiec 10, 2009, 18:19:20 pm
-
witam.
dzisiaj smigalem autostradka A2 i nagle autko stracilo moc i zatrzelo strzelac w filtr powietrza.
po zajechaniu do domu przeprowadzilem nastepujacy test. mianowicie wykrecilem dosc sporo srobe mosierzna na reduktorze i autoko zaczelo narmalnie pracowac. prosze nie mylic z ta plastikowa od wolnych obrotow. instalacje posiadam lovato bez przewodu podcisnienia.
spalanie ostatnio bylo w granicach 18-20l100km moc bardzo mala a na piatce rozpedzal sie max 135kmh
[ Dodano: 10 Lip 2009 18:20 ]
zapomnialem dodac nawet nie idzie ruszyc ze skrzyzowania
[ Dodano: 10 Lip 2009 20:34 ]
wlasnie wykonalem nastepna prube srobe od wolnych wykrecielm na okolo 9obrotow na maxa teraz chodzi prawie dobrze.
moze membramy juz padaja
-
KABLE ! ŚWIECE !
Ortografia.
-
kable i swiece ok na benie chodzi ok.
to sie stalo przy predkosci ok 130
-
Na benie tak się nie dzieje ?wogóle ?
tak nagle zacząl strzelać i kichać ?
-
tak doslownie jakby czkawki dostal
[ Dodano: 10 Lip 2009 20:56 ]
od wolnych wykrecilem na maxa teraz da sie jechac
-
Kolego zobacz czy wąż nie jest zagięty lub pękniety. ten doprowadzający gaz z reduktora do gaźnika ogólnie czy nie ma nieszczelności lub nie jest w jakiś sposób przytkany.
Masz śrubę na wężu czy krokowca ?
-
mam srube. waz jest caly i tez nie jest zatkany. no a dlaczego musze miesc teraz srobe rozkrecona na maxa moze cos jest z parownikiem
-
Membrany szlag trafił ?
Ja tak miałem w E34 jak sie taśma izolacyjna używana do "uszczelnienia króćca" odkleiła i przytakała wąż. też tak nagle.
Koledze wykręcił się krociec z palnika i miał tak samo.
-
palnik sprawdzony weze tez sprawdzone swiece i kable tez ok. a reduktor ma juz 6lat
-
a reduktor ma juz 6lat
mój pożegnałem po pięciu, membrany mogą mieć już dość, ja bym dziada rozebrał i sprawdził stan membran :!:
-
Witam mam bardzo podobny problem z swoim gsi a mianowicie przed wymiana filtrów i swiec miał moc palił około 11/100km gazu, tylko był problem w tym ze gasł. Kłopoty zaczęły sie po wymianie filterka od gazu, filtra powietrza i świec zapłonowych, zaczął strzelac wogule niema siły jechac zeby ruszyc to trzeba sie troche pomęczyc. Na benzynie jako tako jedzie ale tez gdzies nierówno chodzi. Ma ktos moze jakis pomysł czego to wina? Polonez atu plus 1998 1.6gsi. Odkręciłem dzis filterek od gazu zeby zobaczyc w jakim jest stanie i był prawie czarny cały
-
To jeśli brudny filtr to może wina paliwa. Akurat tak się złożyło, że oprócz tych wymian także zatankowałeś syf... Zatankuj czystego paliwa.
-
Cały czas tankuje w jednym cepeenie i niema problemów, tankuje tam tez drugiego poloneza i wszystko ok. Po prostu dziad sie zbuntował, pozostaje tylko chyba czekac do jutra i zaprowadzic do gazownika
-
To, że na benzynie dobrze pracuje to nie znaczy, że kable i swiece są OK. Wystarczy delikante przebicie na przewodach, żeby strzelał na gazie, a na benzynie pracował elegancko.
Kiedyś zmieniłem przewody na nowe bo było przebicie i strzelał. Po zmianie jednak strzelał dalej, okazało się, że na nowych przewodach było przebicie, poprostu fabrycznie były uszkodzone. Sprawdź czy iskra nie tańczy po przewodach. Wieczorem lub w ciemnym garażu spryskaj przewody mydlinami na odpalonym silniku i przesuwaj powoli przy nich śrubokręt.
Osobiście przy GSI z instalacją LPG polecam:
- przewody "SENTECH HIGH POWER S 26 (Polonez z wielopunktym wtryskiem MPFI)" i zmieniać je co pół roku, kosztują ok. 32-36zł
- świece "NGK V-LINE 4 BP6E" i zmieniać je co rok, kosztują ok. 20-25zł za kpl.
Ja tak robie i nie mam żadnego strzelania, utraty mocy ani gaśnięcia.
-
patrick, podmien cewke :wink:
-
sprawdzane było juz, przebicia niema
ale tamten to bosch
-
Rozumiem, że problem występuje u Ciebie tylko na LPG. Filterek był cały czarny, może trafił Ci się gorszy gaz z końcówki zbiornika, że tak momentalnie go zasyfiło. Zatankuj gaz do pełna na innej stacji i zobacz co wtedy.
A przy okazji czy przy zmienie świec żadna Ci nie upadła, nie udeżyłeś nią w nic? Wystarczy, że świeca upadnie lub zostanie uderzona i często nadaje się do wyrzucenia.
Poza tym skoro nie ma przebicia na przewodach to wykręć świece i spradź w jakim stanie są elektrody boczne (zagięte końcówki).
-
Wszystko było sprawdzane swiece są oki, żadna nie upadła. wczoraj tankowałem prawie do pełna czyli 35l i zrobiłem zaledwie 180km ale ta wczorajsza jazda to było maskara ile nerwów poszło a jechać musiałem. A i wczesniej troche zle napisałem bo jak wymieniłem filterek od gazu to wszystko było dobrze nic nie strzelał dopiero po wymianie filtra powietrza i świec zaczęło mu odwalać
-
Po wymianie filtra powietrza gdyby coś z nim było nie tak to mógłby delikatnie stracić trochę mocy chociaż jest to bardzo mało prawdopodobne. O utracie mocy i dziwnym zachowaniu bardziej można by mówić gdyby łapał lewe powietrze.
W takim razie przechodzimy do świec. Od nich dużo zależy. Jeżeli masz możliwość to wkręć inny komplet, np. od kogoś u kogo pracuje prawidłowo i zobacz jak będzie się zachowywał.
Na jakich świecach jeździsz?
-
iskry kupiłem, a jakbym wkręcił te stare?
-
Ile czasu i kilometrów mają stare świece? I czy na nich też tak się zachowywał? Najlepiej gdybyś wkręcił nowe lub od kogoś innego u kogo wszystko jest OK. Ale jeżeli chcesz próbować to zaczynamy od wkręcenia starych pod warunkiem, że normalnie na nich pracował. Krzywdy nimi i tak mu żadnej nie zrobisz :wink: A ISKRA nie są złe ale ja jestem twardym zwolennikiem NGK :P
-
20tys. napewno maja przejechane był tylko taki problem ze ciezko zapalał i nierówno na benzynie chodził na gazie dobrze chodził dlatego zmieniłem
-
20tys. dla świec na LPG to trochę jest :wink: Ale skoro na LPG pracował dobrze to przejedź się na nich tylko na gazie ze 20-30km i zobacz jak będzie się zachowywał. Teraz nie ma mocy cały czas czy w zależności od obrotów lub poprostu czasami? Strzela co jakieś czas, raz na kilka dni?
A tak przy okazji to masz filtr z klapką/klapkami wybuchowymi?
-
Juz zrobiony, wina lezała po stronie świecach na oznaczeniach tych starych swiec było 85 czegos tam;p a te co kupiłem to było 65, załozyłem stare świece i miodzo nic nie strzela ma siłe itd. Czeka mnie tylko regulacjia gazy i czyszczenie rurek bo jest syf.
Dzięki za pomoc;)
-
Nie ma za co :wink: Przy okazji skoro Ci strzelał to sprawdź mikser czy jest prawidłowo ustawiony bo cofanie się gazu może go czasami przekręcić.
-
głupie pytanie ale któro to mikser?;p
-
Pytanie nie jest głupie :wink: Mikser znajduje się w szerokiej, plastikowej rurze idącej z obudowy filtra powietrza do przepustnicy. Jeżeli cofnięcie gazu go przekręciło to strzelać nie będzie ale będzie miał mniej mocy i większe spalanie. Poza tym nie wyregulujesz wtedy dobrze gazu.
-
aa to jest takie okrągłe wiem juz któro, wyglądało na całe niby wszystko ok
-
Nie wiem czy mówimy o tym samym. Z obudowy filtra powietrza idzie szeroka, czarna, plastikowa rura do przepustnicy (silnika). W miejscu gdzie rura dochodzi do przepustnicy znajduje się mikser. Rura zdejmuje się łatwo, jest na opasce. W środku zobaczysz mikser który musi być ustawiony pionowo. Nie może być prześwitów, nieszczelności po żadnej jego stronie. Poprostu musi być "wpasowany" w rurę. Jeżeli jest OK to zmieniaj świece, ew. podjedź na regulację gazu i powinno być elegancko :D
-
no tak wałsnie mówimy o tym samym, jutro jade po swiece takie jak mam i spytam sie ile kosztuje czyszczenie i regulacjia LPG
-
Mała dygresja n/t nowych świec. Jak jeszcze pracowałem w warsztacie samochodowym to mieliśmy klienta który rzpyjechał felicją bo auto nie miało mocy. Po długich kombinacjach stanęło że nowe świece briska dały ciała... wygrzebaliśmy z wiaderka 4 świece we względnie dobrym stanie wizualnym i kient odjechał mega zadowolony.
-
Kolega Patrick napisał, że świece kupił nie takie jak powinien. A to, że nowe mogą być padnięte to się zdarza tak samo jak u mnie miały przebicie nowe przewody.
Grunt, że udało się rozwiązać problem :)
-
Tak własnie świece juz są nowe i strzelac juz nie strzela, tylko teraz gasnie i cos dziwnie jedzie. Z tego co zauważyłem to krokowiec wysiadł i gaz do regulacji. Kolejne koszta.
Czy ten krokowiec jest do gsi?
http://allegro.pl/item1153480884_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html (http://allegro.pl/item1153480884_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html)
-
Gaśnie na LPG? Pytasz o krokowca od instalacji LPG?
-
O krokowca tego głównego co jest przy przepustnicy, ale gaz juz wyregulowany krokowiec wymieniony i ładnie juz śmiga. Musze teraz zajrzec do wydechu bo gdzies musi być mała dziurka
-
Czyli sukces osiągnięt :wink:
-
Kurdeeeee, obroty mi faluja na gazie i benzie. Czasem sie zatrzymuje na 2200pbr/min
fuck chyba krokowca wina jade jutro do goscia
-
To pisz co udało się zrobić. Nie wiem czy to może być wina krokowca ale pojedź i sprawdź.
-
Jeżeli masz możliwość to sprawdź sprężanie.
-
jedynie to chyba w warsztacie, ale teraz niemam kasy za bardzo
zastanawiam sie nad kupnem krokowca
-
Mam pewien problem z instalacją LPG. Wszystko ładnie działo, zajechałem na stacje dolać PB, zapłaciłem odpalam po chwili załącza się gaz i chwile pochodził (tak troche dziwnie, rzucało nim, głośno chodził) i zgasł. Odpaliłem jeszcze raz i na PB przejechałem na parking. Pogrzebałem ale nic nie zdziałałem :/
Próbowałem rozpędzać go na PB i przełączać na LPG ale i tak nie chce chodzić na nim. Jak dla mnie objaw jest taki jakbym nie miał gazu, ale dolewałem jeszcze i jest. Filtr przeczyściłem i niema żadnej poprawy
Nie znam się za bardzo na LPG i nie wiem w czym może być problem...
-
Seba... w GLI ? - którą ?
Masz kolego abimexa ?
Świece nie są czasem czarne ?
-
Masz kolego abimexa ?
w podpisie ma 16V :) może zaworek od gazu stanął i nie puszca gazu ?
-
Wiecie co... w sumie to już nie aktualne... Wczoraj wieczorem odpaliłem go i zaczął działać normalnie...