FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: xprot w Lipiec 12, 2009, 10:40:23 am

Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: xprot w Lipiec 12, 2009, 10:40:23 am
padl mi zbiorniczek wyrownawczy ( nie wiem jakim cudem to sie tak latwo lamie) czy sa jakies patenty na jego dluzszy zywot ?

i teraz mam borygo, mam nowy zbiorniczek. ile plynu wlac, jak co, i jak odpowietrzyc uklad ?

poldek c+.
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 12, 2009, 11:36:30 am
Zalewasz auto na zimnym silniku do pełna.
Wlaczasz w aucie ogrzewanie i odpalasz.
Po osiagnieciu przez silnik 90 stopni dolewasz potrzebna ilosc plynu caly czas sprawdzajac temperature wszelkich przewodów i węży od płynu.
Nagrzewnica ma grzać, reduktor ma byc goracy tak jak wszystkie węże.
Tytuł: Re: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 13, 2009, 18:30:46 pm
Cytat: "xprot"
...czy sa jakies patenty na jego dluzszy zywot ?


jest nawet jeden mój :P
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17564&highlight=zbiorniczek
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Listopad 03, 2009, 17:48:21 pm
Witam! chciałem wymienić wode z chłodnicy na płyn zimowy, spuściłem wode i wlałem płyn i wydaje mi się, że tej spuszczonej wody było więcej niż płynu, który zalałem. jak poznać, że układ jest źle odpowietrzony? Czy w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest zawsze zimny czy ma on temp. taką jak w chłodnicy? dzisiaj jak wróciłem z trasy to chciałem sprawdzić czy nie ubyło mi płynu i na wskażniku miałem 90stopni a w zbiorniczku płyn był zimny.
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Listopad 03, 2009, 18:08:41 pm
Cytat: "nowy 1.4 16V"
Witam! chciałem wymienić wode z chłodnicy na płyn zimowy, spuściłem wode i wlałem płyn i wydaje mi się, że tej spuszczonej wody było więcej niż płynu, który zalałem. jak poznać, że układ jest źle odpowietrzony? Czy w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest zawsze zimny czy ma on temp. taką jak w chłodnicy? dzisiaj jak wróciłem z trasy to chciałem sprawdzić czy nie ubyło mi płynu i na wskażniku miałem 90stopni a w zbiorniczku płyn był zimny.

Po zalaniu należy odpalić auto i niech sobie trochę pochodzi na otwartym korku. Bąbelki powietrza będą uchodzić. Robiłeś tak?
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Listopad 03, 2009, 18:16:22 pm
właśnie tak zrobiłem, potem poczekałem jeszcze aż silnik ostygł i później jeszcze raz odpaliłem. może nie zeszła cała woda z chłodnicy i dlatego wydaje mi się że weszło za mało płynu. wszystkie węże sa ciepłe i tak dalej. a ile wchodzi płynu do roverka??
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Listopad 03, 2009, 18:25:18 pm
zalancza Ci sie wentylator na chlodnicy?
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Listopad 03, 2009, 18:26:29 pm
tak, trochę powyżej 90stopni.
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Listopad 03, 2009, 18:31:53 pm
Wiec wsio masz dobrze i nie masz sie czym przejmowac, tylko jezdzic
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Listopad 03, 2009, 18:32:58 pm
ok. dzięki za pomoc :D
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Listopad 03, 2009, 18:36:25 pm
Tam wchodza tylko 4litry plynu chyba, ze spuscisz kompletnie wszystko to 4.5, takze dlatego moglo Ci sie wydawac ze wiecej spusciles wody niz wlales :)
Tytuł: zalanie i odpowietrzenie ukladu chłodnicy
Wiadomość wysłana przez: Plus98 w Listopad 03, 2009, 20:29:42 pm
Wchodzi więcej tylko trzeba spuścić wodę również z bloku silnika (śruba pod kolektorem ssącym na dole).