FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Maciaszek w Lipiec 13, 2009, 12:55:10 pm
-
Witam,
jestem nowy na forum i chciałbym się przywitać :)
Obecny poldek / 4 w rodzinie/ ma taki problem, którego nie potrafię sam rozwiązać :evil:
Zaczęło się od akumulatora - ma 2 lata ,55Ah Calcium, ale często było brak przewodzenia na klemach... Pokrywały się nalotem po tygodniu od czyszczenia /co mi się nigdy wcześniej nie zdarzało/, objawy były - brak kontaktu po przekręceniu stacyjki.
Po oczyszczeniu papierem ściernym wszystko gra- ładowanie jest, wszystko się świeciło, auto zapala od razu.
Niedawno do tych objawów doszedł nastęny - zgłupiały wolne obroty. Przez minutę trzymają sie na poziomie 1000, potem spadają na 500, auto terkocze aż zgaśnie. Dzieje się to na zimnym silniku, po przejechaniu odcinka drogi, przy hamowaniu - gwałtownie gaśnie, i w trakcie jazdy, na zakrętach.
W trakcie dodawania gazu i próby utrzymania predkości - wskazówka prędkościomierza spada gwałtownie w dół :shock:
Sytuacja się lekko stabilizuje po nagrzaniu silnika do 70 stopni - wolne obroty się trzymają lub wskakują na 1200-1500, ale w trasie przy > 70 km/godz jedzie płynnie...
Razem z falowaniem obrotów - faluje napięcie na akumulatorze... sprawdzałem miernikiem , wskazówka lata w tempie falowania obrotów :roll:
Co to może być za przyczyna ? może coś z akumulatorem ???
Wymieniłem swiece, filt powietrza, filtr paliwa, kable WN nie mają raczej przebicia.
Auto było w warsztacie, ale nic konkret nego nie znaleziono. Sprawdzono cisnienie pompy paliwa - daje 2 bary, no ale auto ma > 100 000 km , więć ma prawo pomału padać
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem ?
Proszę o wskazówki, gdzie szukać usterki.
pozdrawiam
-
Co to za auto jest ?
Lampka ładowania jest sprawna ?
Do klem użyj smaru, lub wazeliny technicznej.
kable WN nie mają raczej przebicia.
Ręką złap to się przekonasz. W nocy popatrz, w całkowitej ciemności czy gdzieś iskry nie walą.
W trakcie dodawania gazu i próby utrzymania predkości - wskazówka prędkościomierza spada gwałtownie w dół
Wskazówka prędkościomierza jest napędzana mechanicznie, od linki, więc jak spada gwałtownie w dół to linka świruje.
-
Witam,
rozumiem, ze chodzi o linkę gazu :), obecna jest od nowości, ale mam zapasową, mogę wymienić.
Dzis doszły nowe objawy: lampka ładowania jak do tej pory żarzyła się dość intensywnie, dziś po oczyszczeniu ponownym klem i końcówek +/- słabo się świeci, jakby ładowanie padało. W altku były wymieniane szczotki, ale dioda raczej nie. Może dlatego co chwilę gaśnie, czeg o nie było wczesniej. Najwyrażniej usterka coraz bardziej się objawia - czy to możliwe, by ładowanie aku miało wpływ na wolne obroty?
Wcześniejszy brak ładowania z uwagi na wyrobione szczotki miał in ne objawy - auto w trakcie jazdy przygaszało kontrolki aż wreszcie padło i nie dało się go uruchomić.
Tu- jak zgaśnnie - z odpaleniem w czasie jazdy problemu nie ma.
Dziś robiłem próbę odpalenia i nawet na ciepłym silniku juz czasem gasnie, czego wczesniej nie było :evil:
Macie jakieś spostrzeżenia?
pozdr
-
szczotki było wymienic z regulatorem napiecia
-
Tak sądziłem, że mechanik wtedy całość wymienił, ale dziś po rozmowie tel. już wiem, ze tylko to były szczotki :twisted:
Moz na to jakoś po mierzyć ? tzn. czy regulator pada...
pozdr
-
czy to możliwe, by ładowanie aku miało wpływ na wolne obroty?
Tak jest, jak najbardziej przy braku ładowania, auto potrafi nawet zgasnąć po rozładowaniu akumulatora.
Sprawdź dokładnie ładowanie.
Diody możesz pomierzyć miernikiem, czy przewodzą tylko w jedną stronę, jednak do tego musisz rozebrać alternator dosłownie na kawałki.
-
Witam,
ładowanie sprawdziłem - wszystko O.K.
Zastanawiam się, czy pompa paliwa nie zacina się lub "się kończy"... daje ciśnienie 2 bary - czy jest odpowiednie ?
pozdr
[ Dodano: 15 Lip 2009 01:24 ]
Witam,
ładowanie sprawdziłem - wszystko O.K.
Zastanawiam się, czy pompa paliwa nie zacina się lub "się kończy"... jakie ciśnienie jest odpowiednie ?
pozdr
-
Jak odpowiesz w końcu na pytanie jaki to samochód to Ci powiedzą jakie ciśnienie jest odpowiednie.
Rozbieranie alernatora i pomiar miernikiem niewiele dają, albo ja mam za cienki miernik, albo jestem za cienki z elektroniki. Przebicia i na uzwojeniach i diodach zależą od temperatury i wilgotności.
-
Polonez Caro+ 2000 r benzyna, przebieg 100 tys.
pozdr