FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: skyer w Lipiec 15, 2009, 21:24:22 pm
-
Hejka.Dzisiaj zauwazylem , ze jakims cudem odkrecila mi sie dolna sróba od alternatora:/Wkręcałem i wkręcałem a pod koniec(łepek wystaje 1 cm jeszcze)zaczeła sie krecic w kółko.Pomyslalem, ze trzeba przytrzymac nakretke;)Walczyłem z kluczem leząc po autem i okazalo sie, ze nakretki niet;(Jaka jest jej srednica, zebym mogl kupic?Nie chcialem calkowice wyciagac sróby.o tak sie odkrecila;) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15aac41fb2d1fc2d.html)
-
ta sróba ma drobnozwojny gwint, a srednicy nie pamietam chyba 10 tylko jest jedno ale ta nakrętka jest wieksza i nie jest na klucz 17 tylko na 19 jak załozysz mniejsza to bedzie Ci sie obracac i będziesz ja musiał czyms blokowac, wiem bo sam to u siebie przerabiałem;/
-
Nie tyle chodzi o to, żeby była większa, tylko o to, że nakrętka jest samodociągająca - ma wkładkę z tworzywa. Śruba jest na klucz 19, więc teoretycznie powinna być to śruba M12 - czy drobnozwojna, nie pamiętam.
-
dzieki , skocze jutro do sklepu i moze takowa znajde.
-
To jest dwunastka, ale nakrętka ma 22, a łeb śruby 19.
Nakrętka jest dość ciekawa, nie wiem czy pierwsza lepsza podpasuje.
-
Podlacze sie pod temat. Jaki macie petent na dokrecenie gornego mocowania alternatora w roverze. Bo mi sie juz drugi raz odkrecilo, nie ma nakretek i sruby wystaja, co za tym idzie altek jest krzywo i pisczcy jak... nie wiem co. Zadnym kliczem tam nie podejdzie, ani plakim , ani oczkiem , ani na kilju , ani fajka, o grzechotce nawet nie wspominajac. Probowalem to blokwac srubokretem , peseta , jakimis cienkimi szczypcami i nic.
A moze dac podkladki sprezynujace , albo nakretki samokontrujace ? Albo i to i to ?
-
Wystarczy, że dasz podkładkę sprężynową.
-
Jaki gwint ? sruby m6 na wylot i nakretki. I wlasnie tych nakretek nie ma jak zlapac. Ty masz tam gwint ? a pod jakie sruby ?
-
Nie wiem jaka to jest śruba M6 ale wiem ze nasadkę do odkrecania ich to biorę 10mm.
Mocowanie wyglada tak:
Silnik ---------_______ ......... __________
tu są gwinty -----------|_____|
....................... ____ ..........._____
[]######> __|.......|______|.......|____ <######[]
Alternator ----|______________________|
W dużym uproszczeniu , i te strzałki to dwie śruby , ja tam żadnej nakrętki nie widziałem
-
Wstyd to kraść, żonę bić i k****wą być.
Dla mnie śruba to "dziesiątka" "trzynastka" itd. Na kluczu masz napisane M6 - M8 czy 10mm 13mm ? Skąd wogóle ten posrany "śrubkowy kalendarz"?
-
czyli najwyrazniej "tu sa gwinty" to czesc , ktorej u mnie brakuje. Kawalek rurki gwintowanej po obu stronach i to faktycznie powinno dzialac. U mnie niestety sruby "na klucz 10" wchodza calkiem luzno.
-
Problem solved. Stingerek , tutaj wlasnie mamy idelany przyklad , dlaczego rozroznia sie srednice sruby, a nie lba. Bo niby wszystko sie zgadza , gwinty sa , i fabryczne sruby odkreca sie najprawdopodobniej kluczem 10. Tyle ze , co mogloby wydawac sie zaskakujace, fabryczne sruby do przykrecania alternatora sa srubami z gwintem m8 (ktore wydawaloby sie, standardowo, powinny byc przykrecane kluczem 13), ale z lbem 10mm. Tak wiec , jak widzisz istotniejszy jest gwint, bo klucz jak ne pasuje , to wezmiesz nastepny , a jak gwint inny , to nie jest juz tak latwo przegwintowac.
A ja odszukalem jedna fabryczna srube, z drugiej strony dobralem obpowiednia srube , przykrecana kluczem 13 ;) po obu stronach dalem podkladki sprezynujace i powinno byc dobrze.
-
Nakretka i sruba mocujaca ma gwint M12 x 1,25 , czyli drobnozwojowy . Jest to specjana nakretka , szesciokat nakretki jest nietypowy bo pod klucz 22 / nie jak typowo przy M12 , klucz :19 /, grubosc tej nakretki około 20 mm , z jednej strony tej ktora wchodzi w ucho przy alternatorze szesciokat jest stoczony na walec o srednicy otworu w uchu tylnej pokrywy alternatora. Stoczenie na szerokosci około 3 mm .We wsporniku mocowania filtra i alternatora , przykreconym do bloku silnka jest szesciokątne wyciecie , ktore zapobiega obracaniu sie nakretki przy skrecaniu dolnego mocowania alternatora. Łeb sruby typowa :19.
Ja po ostanim zgubieniu tej nakretki dałem dodatkowo pod leb sruby sprezysta /oprócz płaskiej/ podkładke .
Kosztuje 3,20 pln DH "Wanda" Kraków, pytałem w innych sklepach ale nie mieli nigdzie , na szrotach tez problem , Ale zgubienie tej nakretki wybrało mi okrutnie j..a podczas ostatniego powrotu z przyczepa . Zima a przy wlaczonej dmuchawie , swiatłach przyczepy i niezbyt szybkiej jezdzie bo slisko , rozładowałem akumulator bo slaby naciag paska i slizgał sie .Na drugi dzien rano nie zapaliłem .
-
witam! zauważyłem, że alternator u góry trzyma się tylko na jednej śrubie. Jakimi śrubami mocowany jest alternator w poldoroverze? próbowałem wkręcać 6mm i jest za cienka a 8mm się już nie mieści. co można tam wkręcić?