FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Padi w Lipiec 20, 2009, 08:55:49 am
-
Witam, założyłem maty fotele grzeją ale nie włącza mi się kontrolka...
Jak ją podłączyć + na kontrolkę czy -.
Oraz gdzie się znajduję seryjna kostka ( zasilanie+kontrolka) grzania foteli, może tam znajdę wejście pod kontrolkę.
Poldek C+ rocznik 2000
Pozdrawiam
-
Kontrolkę, po liczniku leć po drucikach, A jak chcesz zobaczyć czy jest sterowana masą czy nie. Weź do ręki miernik.
-
i to jest sluszna uwaga. A ja podpowiem , ze jak Ci wyjdzie , ze jest sterowana plusem , to zle sprawdziles ;P
-
i to jest sluszna uwaga. A ja podpowiem , ze jak Ci wyjdzie , ze jest sterowana plusem , to zle sprawdziles ;P
oki czyli sterowana - minusem
A czy orientujecie się gdzie znajduje się kostka do wpięcia orginalnej wiązki do podgrzewania foteli?
-
Powinna być pod wykładziną pod fotelem pasażera albo po prawej stronie tunelu przy gałce zmiany biegów, podkreślam, że powinna byc bo w moim plusie nigdzie jej nie znalazłem a przewaliłem całe wnętrze.
-
Powinna być pod wykładziną pod fotelem pasażera albo po prawej stronie tunelu przy gałce zmiany biegów, podkreślam, że powinna byc bo w moim plusie nigdzie jej nie znalazłem a przewaliłem całe wnętrze.
Jeżeli jej tam nie znajdę... podejrzewam że ta wiązka była dokładana ale jeżeli były grzałki w fotelach.
A gdzie będzie i czy będzie kostka przed tą wiązką.
Dla przykładu do podgrzewanych lusterek kostka powinna znajdować się w drzwiach ale jej nie ma bo nie ma wiązki do grzałek, ale jest wtyczka przy zegarach aby pociągnąć wiązkę i ta kostka jest dedykowana właśnie do tej wiązki elektryki luster i grzałki.
-
Kostka do podgrzewanych siedzeń znajduje się za zegarami. Czteropinowa - znajdują się tam kable o kolorach - zielony, fioletowy, szary i jeszcze jakiś niepamiętam. W każdym razie podając masę na pin szary powinna zapalić się kontrolka podgrzewanych foteli. W rocznikach 1999/2000/2001/2002 może jej nie być. W 1998 i 1997 jest. W moim 2001 np. nie ma. A zdejmowałem deskę i dokładnie szukałem.
-
Dzięki jutro zaczynam poszukiwania, jak coś to dam znać!
-
Być może i w Plusie również, bo u mnie nie zabanglała po podaniu masy. Nie chciało mi się już bawić więc złożyłem zegary - nie miałem miernika. :)
-
W zegarach od mr93 zasada jest prosta - lewa strona sterowana plusem, prawa minusem:) A w plusach to nie wiem jak jest...
-
kontrolka podlaczona, sterowana jest plusem, w kostce niebyla podlaczona wiec sam musialem pociagnac wiazke, a przy okazji pociagnalem przewodu do kontrolki temperatury plynu i zapiecia pasow... te kontrolki takze nie mialy podlaczenia kabli ( puste miejsca w kostkach)
-
....., a przy okazji pociagnalem przewodu do kontrolki temperatury plynu i zapiecia pasow... te kontrolki takze nie mialy podlaczenia kabli ( puste miejsca w kostkach)
Chyba kontrolki poziomu plynu ?
-
może i tak! pomyliło mi się!
-
....., a przy okazji pociagnalem przewodu do kontrolki temperatury plynu i zapiecia pasow... te kontrolki takze nie mialy podlaczenia kabli ( puste miejsca w kostkach)
Chyba kontrolki poziomu plynu ?
A uwierzysz, ze u mnie, na 99% od nowosci nie bylo żarówki w kontrolce zbyt wysokiej temperatury silnika (zegary mr93, kontrolka w rogu wskaznika). Najprawdopodobniej przede mną nikt nawet nie odkręcał zegarów, a znalazłem w tym miejscu zamiast wkręcanego czarnego gniazda z żarówką jedynie białą zaślepkę.
-
....., a przy okazji pociagnalem przewodu do kontrolki temperatury plynu i zapiecia pasow... te kontrolki takze nie mialy podlaczenia kabli ( puste miejsca w kostkach)
Chyba kontrolki poziomu plynu ?
A uwierzysz, ze u mnie, na 99% od nowosci nie bylo żarówki w kontrolce zbyt wysokiej temperatury silnika (zegary mr93, kontrolka w rogu wskaznika). Najprawdopodobniej przede mną nikt nawet nie odkręcał zegarów, a znalazłem w tym miejscu zamiast wkręcanego czarnego gniazda z żarówką jedynie białą zaślepkę.
Pewnie ze uwierze. W tym samochodzie nic mnie juz nie zaskoczy. A czy nie jest przypadkiem tak , ze za zapalanie tej zarowki odpowiedzialny jest juz sam licznik ? Bo wydaje mi sie , ze z czujnika temperatury idzie tylko jeden przewod do wskaznika temperatury silnika i na podstawie wskazan z tego samego przewodu , ktory jest niezbedny do dzialnia wskaznika temperatury powinna byc zaplana ta kontrolka ? Nie wiem , pytam sie , ale to wydaje mi sie najlogiczniejszym rozwiazaniem. Zreszta jakby czekac az zapali sie ta kontrolka , to pewnie juz i tak bedzie po silniku (przynajmniej po roverze)
A dodam jeszcze , ze razem z kontrolka niskiego poziomu plynu chlodzacego zapala sie napis "STOP"
-
mnie się akurat przyda taka kontrolka tylko muszę skombinować korek z pływakiem... podłączę ją aby się zapalała jak stan płynu w zbiorniku wyrównawczym spadnie poniżej minimum. :-)
-
a przy okazji pociagnalem przewodu do kontrolki temperatury plynu i zapiecia pasow
Mozesz wyjasnic w jaki sposob zrobiles kontrolke zapiecia pasow? w jaki sposob jest zamontowane to przy pasach :) ten mechanizm
-
Jest w tym problem bo cały czas myślę jak by je podłączyć... na pewno potrzeba założyć czujnik obecności pasażera, gdzieś w fotel. Jak macie jakieś pomysły, to walić... :P
-
zeby miało sie co psuć :P
-
A uwierzysz, ze u mnie, na 99% od nowosci nie bylo żarówki w kontrolce zbyt wysokiej temperatury silnika (zegary mr93, kontrolka w rogu wskaznika).
Z tego co pamiętam to nikt nie miał... Zegary w polonezach były baardzo przyszłościowe. Jest sporo kontrolek który nigdy nie były podłączone. kiedyś był temat o ożywianiu kontrolek w polonezie.
Ja przerabiajac swoje zegary wkorzystałem kontrolkę za wysokiej temperatury obok wskaźnika do wskazywania że załęczył się pierwszy wiatrak.
Zbyt niski płyn to kontrolka drigiego wiatraka włączanego ręcznie.
zbyt niski olej to pompka paliwa.
Świece żarowe po zmianie koloru na niebieski to dodatkowe halogeny dalekosiężne.
Ale najciekawsza jest kontrolka grzania tylnej szyby. Zamiast żarówki siedzi dioda dwukolorowa (czerwono-zielona) i jak świeci na czerwono grzeje szyba jak na zielono grzeją lusterka (posiadają oddzielny sterownik czasowy włączany klawiszem szyby ale przez klik do góry :mrgreen: ).