FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Jaro w Lipiec 20, 2009, 14:50:48 pm
-
Cześć,
Mam problem z moim Polonezem. Po naciśnięciu przycisku na pilocie od immoblizera włożyłem jak zwykle kluczyk w stacyjkę, próbuję odpalić i... dupa. Rozrusznik nawet nie kręci, palą się kontrolki, włącza się pompa hamulcowa. Gdyby akumulator był padnięty, to rozrusznik chyba chociaż próbowałby zakręcić? Zresztą wczoraj jeszcze palił na dotyk. Ktoś ma pomysł, co to za diabelstwo? Już mnie krew zalewa, na wieczór potrzebuję samochód :?
-
jak padniety aku to moze nie krecic tylko tak tyknąć.. jak jest rozładowany na maksa ale wątpie zdejmij mzoe zresetuj kompa i zobacz
-
jak padniety aku to moze nie krecic tylko tak tyknąć.. jak jest rozładowany na maksa ale wątpie zdejmij mzoe zresetuj kompa i zobacz
Właśnie tykać tyka-jest tyknięcie i nic więcej, akumulator był ladowany z trzy tygodnie temu, co prawda nie do pełna. Zdjąłem aku na pół godziny, więc komp powinien się zresetować, co niestety nic nie dało.
-
A może rozrusznik się "zawiesił" albo kabel wysiadł.
-
Sprobuj odpalic go z kabli od innego auta , lub naladowac aku. A jak nie pomoze , to mozesz "poglaskac" rozrusznik metalowa rukra. A jak dalej nie pomoze , to szukaj na forum innych przyczyn.
-
BYLO DWANAŚCIE MILIONÓW RAZY !
Przekaźnik rozruchowy i/lub tulejki , szczotki, czystość połączeń elektrycznych.
-
BYLO DWANAŚCIE MILIONÓW RAZY !
Przekaźnik rozruchowy i/lub tulejki , szczotki, czystość połączeń elektrycznych.
Spoko, nie gotuj się, najwyżej ustawię, żeby wygasł :)
W każdym razie popukałem w rozrusznik i w końcu odpalił. Sprawdzę jeszcze za parę godzin. Jakby znowu stawiał opory, to do wymiany cały rozrusznik czy tylko szczotki albo inne części?
-
Załóż po pierwsze przekaźnik na rozrusznik.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18881
Potem wyjmij rozrusznik, wymień tulejki (dwie sztuki, ta na bendiksie rzadko jest wyrobiona)
na wirniku rozrusznika. Przy okazji rozebrania wymieniłbym szczotki.
KONIECZNIE, wszelkie polaczenia elektryczne zedrzeć papierem ściernym do "gołego" i zabezpieczyć smarem lub wazeliną techniczną.
Tulejki - 3zł/szt
Szczotki - 4zł
-
BYLO DWANAŚCIE MILIONÓW RAZY !
Przekaźnik rozruchowy i/lub tulejki , szczotki, czystość połączeń elektrycznych.
Spoko, nie gotuj się, najwyżej ustawię, żeby wygasł :)
W każdym razie popukałem w rozrusznik i w końcu odpalił. Sprawdzę jeszcze za parę godzin. Jakby znowu stawiał opory, to do wymiany cały rozrusznik czy tylko szczotki albo inne części?
szczotki razem z regulatorem napięcia pare złotych wiecej ale spokój na reszte życia
-
BYLO DWANAŚCIE MILIONÓW RAZY !
Przekaźnik rozruchowy i/lub tulejki , szczotki, czystość połączeń elektrycznych.
Spoko, nie gotuj się, najwyżej ustawię, żeby wygasł :)
W każdym razie popukałem w rozrusznik i w końcu odpalił. Sprawdzę jeszcze za parę godzin. Jakby znowu stawiał opory, to do wymiany cały rozrusznik czy tylko szczotki albo inne części?
szczotki razem z regulatorem napięcia pare złotych wiecej ale spokój na reszte życia
Czytałeś ten temat? On nie jest o alternatorze tylko o rozruszniku:)
-
BYLO DWANAŚCIE MILIONÓW RAZY !
Przekaźnik rozruchowy i/lub tulejki , szczotki, czystość połączeń elektrycznych.
Spoko, nie gotuj się, najwyżej ustawię, żeby wygasł :)
W każdym razie popukałem w rozrusznik i w końcu odpalił. Sprawdzę jeszcze za parę godzin. Jakby znowu stawiał opory, to do wymiany cały rozrusznik czy tylko szczotki albo inne części?
szczotki razem z regulatorem napięcia pare złotych wiecej ale spokój na reszte życia
Czytałeś ten temat? On nie jest o alternatorze tylko o rozruszniku:)
pardą niedoczytałem ;D