FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: ujban88 w Lipiec 21, 2009, 22:05:22 pm
-
witam
mam problem z poldkiem siostry
siedzi tam silnik 1.5 ohv na gaźniku z aparatem zapłonowym z 1.6
wszystko było całkiem ok aż do dziś
więc tak
silnik sie grzeje, kompletnie nie ma mocy (na 2 biegu ledwo idzie), przy dodawaniu gazu zachowuje sie tak jakby miał opóźniony zapłon
nie wiem co począć, wygladało to na klasyczne przestawienie rozrządu
rozrząd zmieniałem jakieś 3 tyś km temu, dziś sprawdzilem, wszystko ok pasek napięty, znaki sie pokrywają
zajrzałem na klawiature, zawory otwierają sie tak jak powinny, luz zaworowy zachowany
standardowo kable i świece zmieniłem, zmieniłbym kopułkę lecz nie mam zapasowej
nie wiem co począć
-
sprawdź jeszcze tą kopułkę, ale mi to wygląda na pad uszczelki pod głowicą pomiędzy cylindgami...
-
w dodatku bardzo ciężko zapala
sprawdze kopułke, we fiacie mam taką samą
-
Zacznij od ustawienia zapłonu, sprawdzenia świec.
-
już to robiłem, kręciłem zapłonem do przodu i do tyłu - sprawa sie pogarszała
świece zmieniałem, sprawdziłem - iskra by konia powaliła
-
zrób pomiar ciśnienia w cylindrach, to da odpowiedź.
-
a chodzi na wszystkie gary czy nie zabardzo? mozliwe ze uszczelke miedzy cylindrami wydmuchneło
-
siemka ja tez mam problem z autkiem
problem jest taki ze:
ciezko zapala (robi mi smiech hieny)
Pózniej dławi sie, STRASZNE sie szarpie i pyrkocze jak st :?: ary traktor. Pomózcie co to może być :twisted: :twisted: :twisted:
[ Dodano: 09 Sie 2009 11:42 ]
a zapomniałem najwazniejszego przy o brotach 2000 i wiecej zaczyna stukać w silniku jakby ktoś naperd.... młotkiem ale najgłośniej jest na benzynie
-
Najprawdopodobniej poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami-częsty przypadek.
-
ale nie mam objawów oleju w plynie chlodnicy
-
A umiesz dokładnie czytać ? MIĘDZY CYLINDRAMI ! Nie między kanałem olejowym i wodnym.
To są właśnie tego objawy - wiem z własnego doświadczenia. 300km jechaliśmy z takim problemem... padła nam w Katowicach... a trzeba było do Radomia jakoś dojechać.
-
Lepiej nie jeżdzić z aką przypadłosćią zbyt długo. miejsce "przecieku" wypala się, głowica to mały problem, bo i tak do planowania, ale blok potrafi dostać takiego wżeru, że też w sumie nadaje sie tylko do szlifowania/wymiany/jeżdzenia na słowo honoru :)
Ps.Multec, Nie krzycz ;)
-
oki sorki pomyliło mi sie ale znaomy mi uwaza ze nie ma takiej uszczelki i tez jest mechanikiem. i badz tu po które stronie :shock: :?:
-
Cobi!@#, Twój znajomy nie powinien być mechanikiem :?
-
przepraszam, dawno temu zlikwidowałem problem
uszczelka między 3 a 4 cylindrem była przerwana
pierwszy raz w rękach miałem klucz dynanometryczny, głowice dokręcałem na 3 razy
ostatnie dociągniecie 140 Nm :oops: ale polonez jeździ
-
wiecie doszedłem do wniosku ze lepiej jak oddam do prawdziwego mechanika i wiecie powiedział ze to uszczelka pod głowicą :shock:
zrobi to sie okaze i co sądzicie o tym :?:
-
A co mamy o Tym sądzić... Zmień uszczelkę i tyle. A tamten mechanik to jakiś głąb... To widać po objawach, że to UPG - mógłbyś zrobić to sam - ja bym próbował. :twisted:
Książka w rękę, klucze i ogień.
-
i wiecie powiedział ze to uszczelka pod głowicą :shock:
zrobi to sie okaze i co sądzicie o tym :?:
A co mówiliśmy?
-
pr prostu chciałem Wam przyznać racje. wymienić bym wymienił ale rzea miec czas którego akurat mi brakuje. autko by stało az naprawie ale niestety narzeczona uwielbia to autko i chiała aby było zrobione wiec zaprowadziłem do mechanika. przy okazji wumienił jeszcze inne uszczelki.
Dzieki :mrgreen:
-
przy okazji wumienił jeszcze inne uszczelki
łaski nie robił :wink: .