FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: pablo686 w Lipiec 23, 2009, 14:40:23 pm
-
Witam wszystkich klubowiczów!!!Należało się przywitać bp jestem tu nowy
Mianowice mam taki problem jak w temacie, wiem że takie tematy zostały już poruszane na forum przewaliłem je całe. Niby odpowiedź znalazłem ale jeszcze chciałbym się poradzić do końca. Samochód wibruje przy około 110-130, nie mam luzów na krzyżakach, stawiam na podporę, opony z przodu nowe z tyłu sprawdzane i wyważane. I nie wiem czy jak będę wymieniał tą podporę to wymienić te gumowe łączenie skrzynia wał czy zostawić...Aha może się ktoś orientuje bo niedawno wymieniałem uszczelniacz w moście razem z flanszą i chyba popełniłem błąd mianowicie nakrętka nie został tak samo przykręcona jak była(bo niemógłbym jej zabezpieczyć), po tym zauważyłem że most jest głośniejszy i przy dużych prędkościach jak się zdejmie nogę z gazu tak jak by coś tarło. Proszę o sugestje
-
Kolego , źle dokręciłeś nakrętke na wałku atakującym , tam trzeba TAKIEJ FEST RURY i dlatego most teraz wyje. To raz. Dwa do wymiany podpory musisz do kompletu wymienić krzyżaki (raczej nic z nich nie zostanie po wyjęciu), przegub elastyczny jak jest "w kawałkach" to też może wibrować.
Podporę łatwo sprawdzić, wejdź pod auto i szarp za wał we wszystkich płaszczyznach i zobacz czy podpora ma luz czy nie.
-
Że się nieśmiało spytam – co to jest wałek atakujący tzn. jak wygląda i jaka pełni role :roll:
-
Wałek atakujący to jest to do czego jest przukręcony wał napędowy na końcu. On jest w tylnym mosice, przenosi napęd dalej na koło talerzowe. Poszukaj sobie jak wygląda tylny most od środka to bedziesz mniej wiecej wszystko wiedział.
-
wiedział.
A kolega nie zauważył, że to KOLEŻANKA :?: :)
-
Aaaaa chyba ze tak :D Jeśli koleżanka to tak to wygląda: http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2008/07/mechanizm_roznicowy.jpg
Wałek atakujący to ten z prawej na którym są 2 łożyska.
-
Aha to dzięki za informacje, bo niektórzy twierdzą ze ta nakrętka musi być tak samo przykręcona jak była poprzednio...niby wlazłem pod samochód szarpałem tym wałem ale ja wiem niemam porównania jak powinno być...jeszcze jedno apropo tej nakrętki przy wałku atakującym mozna kupić nową bo w sklepie powiedzieli że to nie jest część wymienna w co mi sie troche nie chce wierzyć!
-
no i wszystko jasne dzięki. Dobrze, że napisałeś w TYLNYM moście, bo bym w przednim zaczeła szukac :mrgreen:
-
w przednim zaczeła szukac :mrgreen:
:shock: