FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Speed024 w Lipiec 26, 2009, 12:39:50 pm
-
Witam!
Ostatnio zauwazyłem duże spalanie w moim polonezie, teraz pali około 14,5 l / 100km ,
wcześniej spalanie było w zakresie 9-11l / 100km, zauważyłem też na trasie, przy polowie gazu dodanego leci chmura dymu za samochodem , wtryski były ostatnio wykręcane, było ustawiane prawidłowe ciśnienie dla wtrysków bo było za wysokie, nieszczelności też nigdzie nie ma. Korzystałem z opcji szukaj ale nie znalazłem odpowiedzi do tego typu silnika. Proszę o was o pomoc.
-
Diesel w Polonezie nie powinien palić więcej niż 7 l ropy w mieście, a na trasie można zejść poniżej sześciu. Czarna chmura świadczy o lipnych wtryskach, złym kącie zapłonu, ewentualnie o potrzebie regeneracji/poprawnej regulacji pompy. Jak wygląda sprawa z filtrem paliwa :?: kiedy był zmieniany :?: No i radzę sprawdzić opory na kołach, może któryś zacisk jest zapieczony, a duży opór = wzrost zużycia paliwa.
-
Czarna chmura dymu tylko przy zmienianiu biegu i dodaniu gazu, a tak jak jade na połowie gazu to taki biały dymek, Filtr paliwa sprawdzałem w połowie dobry, ostatnio były zmieniane tarcze i klocki wiec teraz spokojnie pchnąc go można, a na lekko przechylonym terenie sam leci do tyłu.
-
jak by miał zły kat wyprzedzenia wtyrysku to by nie chodził, ja bym obstawiał popmpe moze juz miec zuzyte i rozregulowane sekcje przez co podaje wiecej paliwa o mniejszym cisnieniu a zatem paliwo jest niedostatecznie rozpylone i nie dopla sie, moga byc juz równiez zuzyte końcówki wtryskiwaczy przez co silnik równiez kopci, a nie masz przypadkiem problemów z odpalaniem??? zwłaszca w chłodniejsze dni???
-
W zimie trudno się odpala, czasami 5 minut trzeba poświecic na jego odpalenie, a w lecie 2x obkreci rozrusznikiem i odpala, koncówki wtrysków były niedawno temu zmieniane i sprawdzane dobrze pylą.
-
przyczyna kopcenia i duzego spalania w dieslu moze byc zle ustawiony rozrzad. wystarczy jeden zabek na wale korbowym zeby silnik duzo palil. mialem identyczny problem ze swoim dieslem co prawda w seacie ale tam byl zwykly diesel czyli prawie to samo co w polonezach. po przestawieniu rozrzadu o ten jeden nieszczesny zabek silnik zaczal ciszej pracowac i polepszyla sie jego praca. zaczal lepiej ciagnac i spalanie z 15/100 spadlo ponizej 10. potem tylko wyregulowalem kat wyprzedzenia wtrysku i spalanie spadlo do 7-8 litrow w miescie ( w trase zadko ten samochod jezdzil) dodam zeby odpalic tego diesla nawet w cieple dni trzeba bylo poswiecic nieraz do 10 minut :mrgreen:
-
Jakie są koszty ustawienia rozrządu?
P.S. I jaką mam pewnośc że to rozrząd a nie pompa paliwa?
-
najpierw zajrzyj do rorzadu, pokrec wałem i sprawdz czy koła schodza sie tak jak powinny
-
Nigdy tak nie sprawdzałem, jak to się sprawdza?
-
nie znam sie na dieslach :( załatw sobie jakas instrukcje w której bedzie opisane jak ma byc sciagnij pokrywe rozrządu i zobacz czy jest tak jak w instrukcji, ale jak nie umiesz i nie chce Ci sie to lepiej oddaj auto do jakiegos mechaniora, chociaz ja jestem tego przeciwnikeim
-
w dieslu ( w peugeocie) sa blokady. watpie zeby byly znaki. najlepiej bedzie jak zaopatrzysz sie w Morawskiego albo Trzeciaka czy kogos tam jeszcze i zobaczysz sobie co i jak powinno byc. Mi osobiscie bedzie bardzo ciezko to przelozyc na pulpit :oops:
[ Dodano: 26 Lip 2009 21:30 ]
DAMIAN1122334, w dieslu nie ma pompy paliwa. tylko w nowszych dieslach jest wstepna pompa paliwa. w starych dieslach jest tylko i wylacznie pompa wtryskowa. ona sama sobie zaciaga paliwo
-
Sprawdziłem dzisiaj rozrząd i wszystko OK :( . Zdecydowałem sie na kupno Pompy Wtryskowej bo innego rozwiązania nie widzę. Pompa wtryskowa to: Bosch Ve R 272 - 2 , może polecacie inne pompy wtryskowej w ktore mozna dołożyć kilka złotych więcej i by była lepsza.
-
Nie wiem, czy jest jakiś zamiennik, ale pompy Motorpalu ponoć dużo rzadziej nawalają ( w Lublinach są i takie i takie ). I na Twoim miejscu nie pchałbym się w używkę. Albo nowa, albo regeneracja.
PS.
Jak u mnie padła pompa w Lublinie, to miałem objawy identyczne jak u Ciebie.
-
Zamierzam kupować nową, tylko nie wiem jeszcze jaka cena nowej... , na giełdzie samochodowej chciał około 150 zł za używkę a ja zamierzam kupić nową ustawioną. Bo tak jak pisałem silnik pali 14,5L/100 km , jak jeszcze chcialbym regulować pompę to musiałbym zwiększyć dawkę paliwa bo za mało dostaje wnioskuje to po kolorze dymu po odpaleniu na zimnym silniku. Mam pytanie czy jak wymienię pompę wtryskową to czy samochod juz nie bedzie zostawial za sobą smugę dymu? Jak sądzicie? I czy łatwiej będzie odpalać samochód w lecie jak i w zimie bo tak to katastrofa w zimie...
-
mało dostaje wnioskuje to po kolorze dymu po odpaleniu na zimnym silniku.
a jaki to dym?? bialy??
-
Siwy , po odpaleniu lecí tyle dymu ze nic nie widac
-
pompa wtryskowa pewnie Ci wysaida, nie musisz kupowac nowej pompy oddaj stara do regeneracji to wyjdzie taniej
-
Ile mniej wiecej kosztuje renegeracja starej pompy?
-
nie mam pojęcia ile, musisz poszukac jakiegos zakładu i zapytac ile to by kosztowało i czy zrobia Ci taka pompe bo podejrzewam ze w niekazdym zakładzie będa chcieli
-
Czy po wymianie bedzie szybciej odpalal? I czy bedzie sie wkrecal szybciej na obroty?
-
reki sobie uciąc nikt nie da ze będzie lepiej ale powinno sie poprawic przynajmniej powinien lepiej odpalac
-
Nie opłaca się regenerować starej pompy. Nowe są po 450zł
http://www.allegro.pl/item691931778_pompa_wtryskowa_peugeot_citroen_polonez_1_9_nowa.html
-
Byłem w sklepie (SziK) krzykneli sobię od 2000 zł - 4000 zł . A za renegeracje mówili że powyżej 450 zł .
-
DAMIAN1122334, a ja byłem dzisiaj w Polparts i z ciekawości się zapytałem. Stary typ 450 zł, a nowy 610zł. Nie wiem czym się różnią. Prowadzą sprzedaż wysyłkową, ew. ja mam u nich zniżkę ;)
-
Pomyślę nad tym, wieczorkiem zadzwonię jeszcze do znajmoego i spytał się za ile by zregenerował pompę jak będzie to kilka złotych róznicy od nowej to nie ma sensu renegerować.
1.Czym się rózni stary typ od nowej?
2.I jaką oni mi pompę wyszukali od 2000 zł - 4000 zł jak powiedziałem ,, Pompa wtryskowa i podałem dokładną nazwę tak jak pisało w książece samochodu.
-
Różni się rocznikami, ale czym sama pompa to nie wiem.
2000zł, to kosztuje np nowa pompa do Lublina ;)
Zadzwoń też tutaj i zapytaj się chociaż o cenę z ciekawości:
http://www.dieselzerko.com.pl/
-
Różni się tym czy Bosch czy Lukas. Bierz Boscha bo można śmigać na makdonaldzie / oleju transformatorowym i czymkolwiek jeszcze. Sam to przerabialem. A pompe ponoc w idealnym stanie masz do kupienia na gieldzie na tym forum
-
Jutro wyjmę pompę, rozkręcę i może sam ją zregeneruje. Co tam może być uszczelki i tłok mogły pójść tylko , a potem do ustawienia pompy do warsztatu i juz koszt tylko 50 zł.
-
Warto zainwestować we wtryskiwacze przy okazji roboty z pompą. No i jak będziesz ją miał na wierzchu to wymień od razu komplet świec żarowych - jest wtedy łatwy dostęp.
-
Końcówki wtryskiwaczy niedawno temu były wymieniane, 2 tygodnie temu były ponownie wykręcane i zawożone do warsztatu i sprawdzane, okazało się że miały za duże ciśnienie i to znacznie obciążało pompę , ale przestawił ciśnienie na prawidłowę i dobrze chodzą . Świece żarowe były sprawdzane jak były wyciągniente wtryskiwacze, wszystko dobrze grzeją.
-
no nie wiem czy uda Ci sie tak samemu ja zregenerowac, ja bym sie za takie cos nie brał
-
A czy ja wiem, wyjąc pompę, rozkręcić wymienić tłoczek lub coś innego złożyć, potem zawieść do warsztatu niech ustawią prawidłowo pompę.
P.S. Szukam nadal Przekroju pompy wtryskowej Bosch Ve R 272 - 2 i nadal nie mogę znaleźć. Mogę liczyć na waszą pomoc?
-
A czy ja wiem, wyjąc pompę, rozkręcić wymienić tłoczek lub coś innego złożyć, potem zawieść do warsztatu niech ustawią prawidłowo pompę.
po tym poscie smialo moge stwierdzic ze Ci sie nie uda tego zlozyc. wiesz co to znaczy pompa wtryskowa?? bardzo skomplikowana sprawa. do tego potrzebne sa odpowiednie narzedzia i przede wszystkim wiedza co i jak zrobic. a po za tym w polonezie jest pompa Boscha. i nie rzedowa tylko rotacyjna
-
mlodyolek#1934 Dzięki za pomoc, ja już postanowiłem że kupię nową, a starą rozkręce i pobawię się nią.
P.S. Podeszła by ta pompa wtryskowa do tego silnika?:
http://polparts.com.pl/sklep/product_info.php?cPath=67_94_128&products_id=455332
-
DAMIAN1122334, ja Cie bardzo przepraszam. ale chyba dales zly link. ja tu widze pompe paliwa do benzyny :roll: a w dieslu jest tylko wtryskowa...
-
P.S. Podeszła by ta pompa wtryskowa do tego silnika?:
http://polparts.com.pl/sk...ducts_id=455332
Na tysiąc procent nie... Bo to pompa do Abimexa, w dodatku benzynie. Do diesla masz tutaj pompy:
http://polparts.com.pl/sklep/index.php?cPath=67_94_127
-
Przypadkiem myszka mi przeskoczyła, i się zastanawiam czy ta pompa by podeszła:
http://polparts.com.pl/sklep/product_info.php?cPath=67_94_127&products_id=463181
Czy może trzeba kupować tą droższą :( ?
http://polparts.com.pl/sklep/product_info.php?cPath=67_94_127&products_id=172214
-
DAMIAN1122334, musisz patrzyć na rok produkcji Twojego poldka. Dp 1992 roku pompa z pierwszego linku. Nawet jest ładnie opisane ;)
-
DAMIAN1122334, nie wiem po co sie pchac w nowa pompe. wez oddaj go najpierw do warsztatu zeby Ci ustawili zaplon na czujnik a nie na sluch czy na czuja. na 80% moge Ci powiedziec ze po ustawieniu zaplonu na czujnik ( jego sie wkreca w pompe wtryskowa) powinno spasc spalanie i powinno sie poprawic jego odpalanie z rana.
-
Wymontowałem dzisiaj pompę i dużo kłopotów było zajeło mi to około 4H , połowe silnika musiałem rozebrac i sciągnac np. alternator, chlodnica itd. zawiozłem do sprawdzenia jutro już będę wiedział. Mam takie pytanie poza tematem, jakie są objawy pęknientej usczelki pod głowicą?
-
DAMIAN1122334, walnieta uszczelka w dieslu to ogromny spadek mocy nie zaleznie jak puscila uszczelka.
-
mlodyolek#1934, Jak 120 km/h spokojnie jadę i mam zapas pedału gazu, to chyba świadczy o tym że dobra jest.
A wracajac do pompy to zapomnialem podac szczegołow dokładniejszych:
Przy zapaleniu jest siwy dymek i nierówno pracuje tak przez 2-4 minut aż się nagrzeje , a potem dobrze równo pracuję i nie dymi , ale w trakcie jazdy na wysokich obrotach, widac dymek. Mam nadzieje że to jednak pompa poszła bo mniejsze koszty, bo jak nie pompa to tłoki i pierścienie, wlałem Ceramizer zobaczymy czy coś to warte jest.
-
watpie zeby tloki byly do wymiany. pierscienie raczej tez nie. jaki przebieg ma twoj polonez??
-
Więc założyłem pompę, odpalił odrazu po odpaleniu chodził równo i całkiem inaczej, ciszej i nie było pod odpaleniu dużej smugi swiego dymu, ale... po przygazowaniu na wyższe obroty leciał czarny dym i iskry , można coś temu zaradzić?
-
iskry mogly byc spowodowane przez sadze zgromadzone w ukladzie wydechowym. przejedz sie nim troche, przegon go i wtedy zobacz czy bedzie kopcic. z reszta to w koncu diesel wiec ma prawo puscic czarny dymek
-
troche kopcic ma prawo, ale jezeli kopci na czarno przy przegazówce i pod obciązeniem to końcówki wtryskiwaczy dowymiany, nawet jesli pierscienie sa juz sałbe zbyt mocno kopcic nie powinien, jak mu wdepniesz gaz na luzie i juz sie wkręci na obroty to nie powinien prawie dymu puszczac
-
Końcówki wtrysków były 3 miesiace temu wymieniane, w tym miesiącu były wykręcane i zawiezione na sprawdzenie, dobre są, jedynie co zrobił to zmiejszyl ciśnienie na prawidłowe bo tamte było o wiele za wysokie.
-
DAMIAN1122334, ustaw zaplon za pomoca czujnika.
-
mlodyolek#1934, Mógłbyś powiedzieć ciut więcej :P .
-
jeżeli kopci na czarno przy dodawaniu gazu to może mieć za wysoką dawkę paliwa na pompie ustawioną - mechanicy lubią taki mykes robić podczas regulacji/regeneracji pompy wtryskowej lepiej się wtedy zbiera, co daje zauważalny efekt naprawy pompy (nawet jak się za wiele przy niej nie zrobiło)
-
Tak samo było przed regulacją.