FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Lipiec 29, 2009, 12:10:40 pm
-
u kolegi w 1.6 CE w kancie (plus przerobiony na gaznik), pojawil sie taki oto problem. Silnik ogolnie telepie sie na wolnych obrotach. Po wstepnych ogledzinach i zaglowaniu kablami na swiecach wychodzi ze nie pali na pierwsze 2 cylindry (bez roznicy czy sa kable czy nie ma czy sa zamienione miedzy nimi. W dodatku, gdy wykreci sie go na wyzsze obroty, dochodzi taki bardzo nieprzyjemny stukot z silnika. Kompresji nie mierzylismy, wiec jeszcze nie wiadomo czy to uszczelka pomiedzy nimi. Ale ten stukot... Moze byc ze polamal sie jakis zawor czy cos innego w rozrządzie ??
-
No niestety kolego uszczeleczka... Jeśli chcecie zrobić go dobrze obejrzyjcie też blok czy nie ma wżeru pomiędzy 1i2 bo jak bedzie trzeba będzie szlifować też blok (wiem z własnego doświadczenia, bez równego bloku szybko następna uszczelka padnie)
Zobacz jeszcze czy jest iskra na 1 i 2 ale to nikła nadzieja że to iskra.
Natomiast wszelkie gotowania płynu chłodniczego, olej w płynie lub odwrotnie to pewna uszczelka.
-
ja mam coś podobnego w GLI boschu Polonez +. Tak od połowy zielonego pola silnik zaczyna wydawać z siebie taki metaliczny odgłos, ale ciągnie, jest mocny (o ile bosch moze byc mocny :D ). Na jałowych troszkę nim rzuca na lewo i prawo, jednak obroty są idealne, na słuch jak i na obrotomierzu (wskazówka trzyma się równiutko). Zarówno na benie jak i eLPiGu. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Check się nie świeci. To może być to ? Czy to normalne że ten silnik wyje powyżej połowy zielonego pola? nigdy nie jeździłem poldkiem GLI, nawet jako pasażer. Czy też mam się w ogóle tym nie przejmować ?
-
djarq, co ma uszczelka pod głowicą do stuków w silniku...?
bisz, koniecznie sprawdź kompresje, jak na którymś nie będzie albo będzie bardzo niska przegląd zaworów i popychaczy. warto też spojrzeć na ustawienie rozrządu czy pasek nie przeskoczył.
to na początek
-
djarq, co ma uszczelka pod głowicą do stuków w silniku...?
Otóż ma.
-
U mnie miało niestety. Palił na 3 z 4.
-
u mnie też się tluklo jakby zawów wpadł na tłok, a była to padnięta uszczelka między 1 a 2 cylindrem.
-
graczol1, a sam wymieniałeś czy robiłeś w warsztacie? możliwe stuki mogą być spowodowane wtedy rozwaleniem się pierścienia na uszczelce ale wtedy musiałby się wsunąć w komorę spalania/cylinder, rozgrzany mógłby powodować przedwczesny zapłon ale na pewno nie stuki bo Ci tłok po tym nie chodzi, dochodzi na wysokość uszczelki ale jej nie przekracza więc nie miały o co walić. proste i logiczne. panewki też lubią stukać...
-
Logan, sam to robiłem, jak wszystko z resztą... Tego pierścienia z uszczelki to nawet nie byłoby słychać jakby na tłoki wpadł. Według mnie stukanie przy padniętaj uszczelce pomiędzy cylindrami jest spowodowane tym, że ciśnienie powstałe przy wybuchu mieszanki w jedym cylindrze przedostaje się do drugiego cylindra, w którym właśnie rozpoczyna się suw sprężania co w efekcie powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i spalanie detonacyjne - silnik pracuje jak diesel.
-
graczol1, jeśli jest wypalony pierścień na 3 cylindrze w linii rzędowej i na 4 i oba w swoje strony, wypalona uszczelka i powstała szczelina umożliwiająca coś takiego to się mogę zgodzić ale jest to przypadek jeden na ......
-
djarq, co ma uszczelka pod głowicą do stuków w silniku...?
u mnie też się tluklo jakby zawów wpadł na tłok, a była to padnięta uszczelka między 1 a 2 cylindrem.
Zawsze u mnie przy padzie uszczelki coś "waliło". Co ma piernik do wiatraka? Nie wiem, ale tak jest jak piszę.
-
No niestety kolego uszczeleczka... Jeśli chcecie zrobić go dobrze obejrzyjcie też blok czy nie ma wżeru pomiędzy 1i2 bo jak bedzie trzeba będzie szlifować też blok (wiem z własnego doświadczenia, bez równego bloku szybko następna uszczelka padnie)
u mnie w abimexie czesto takie cos sie dzialo :D winowajca byl wlasnie krzywy blok. po splanowaniu bloku problem ustal :D
-
Otóż ma.
mianowicie co???
Nie wiem co, wiem, że jak nam walnęła uszczelka pomiędzy cylindrami to podczas jazdy cały czas był stuk.
-
mogę zgodzić ale jest to przypadek jeden na ......
tak się składa, że ponad połowa przypadków padnięcia uszczelki to właśnie takie jak opisałeś. jak padnie między pierwszym a drugim to sytuacja jest analogiczna bo pierwszy ma "pracę" po drugim. nie spotkałem się z tym, żeby padła między drugim a trzecim bo tam jest trochę szerzej.
-
nie spotkałem się z tym, żeby padła między drugim a trzecim bo tam jest trochę szerzej.
i to wlasnie moze byc ten jeden przypadek na milion