FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: HOMZIK w Lipiec 29, 2009, 17:21:43 pm

Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 29, 2009, 17:21:43 pm
WITAM WSZYSTKICH PO BAAAAARDZO DŁUGIEJ NIEOBECNOŚCI TUTAJ :-)

Jechałem sobie pewnego dnia. Jadę sobie, wyprzedzam autobus, silnik jak zwykle pokręciłem do 4,5 tyś, zatrzymałem się na światłach potem i............. chodzi se autko na 3 cylindry. Myśle sobie że pewnie świeca lub przewód na 4- wymieniłem. Nie pomogło.
Wtryskiwacz?- wymieniłem. Nie pomogło.
Zbadałem ciśnienie- ciśnienia zero.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, sprawdzanie zaworów, wlałem troszke nafty na tłok, nafta praktycznie nie ucieka, czyli pierścienie w normie.
Założone, poskładane zalane płynami, odpalone- dalej nie chodzi na 4. Ciśnienia zero!

CZY KTOŚ JEST W STANIE WYTŁUMACZYĆ MI TO ZJAWISKO? SKORO WSZYSTKO JEST SZCZELNE TO GDZIE PODZIAŁO SIĘ CIŚNIENIE???

ZAWORY OTWIERAJĄ SIĘ I ZAMYKAJĄ.

Czy jest możliwe że przeskoczył pasek rozrządu i przy suwie sprężania może otwierać się zawór a silnik chodzi prawidłowo na 3 cylindry?
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Logan w Lipiec 29, 2009, 22:23:16 pm
po przeczytaniu tego co zrobiłeś przychodzi mi do głowy tylko to:

Cytat: "HOMZIK"
Czy jest możliwe że przeskoczył pasek rozrządu i przy suwie sprężania może otwierać się zawór a silnik chodzi prawidłowo na 3 cylindry?


bo co innego? głowica nieszczelna na 4 garze? w sensie pęknięcie jakieś.

szczelność tłoka sprawdziłeś w całym zakresie jego pracy??
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 29, 2009, 22:34:22 pm
pekniecie to zmniejsza kompreche ale nie zabiera calkiem. hydropopychle podwiesza zawor ???
pasek to szybciej bedzie klepac niz cos takiego
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 29, 2009, 22:43:02 pm
Rozmawiałem ze starszym gościem jaki się wyrobami z FSO zajmował od kilkudziesięciu lat i to co mu opisałem określił jako niemożliwe, fizycznie niewykonywalne. Bo nawet jakby wyjąć wszystkie pierścienie to przy pracującym silniku na 3 cylindrach było by przynajmniej 4 lub 3 atmosfery, a tu nie ma nawet 1. Palcem można zatkać bez problemu otwór od świecy.
Głowica nie jest pęknięta bo była sprawdzana po planowaniu i wszystko jest w idealnym stanie.  NORMALNIE JAKIEŚ CUDA SIĘ DZIEJĄ :(

I JESZCZE MAM DWA PYTANIA:

-TEORETYCZNIE MAM ZAMIAR NABYĆ POLDKA Z SILNIKIEM ROVERA I PRZEKŁADKE ZROBIĆ. JAK DŁUGO ROBI SIĘ TAKĄ PRZEKŁADKE WSZYSTKIEGO ABY TO NORMALNIE DZIAŁAŁO? I CZY JEST KTOŚ Z NIEDALEKICH OKOLIC ELBLĄGA KTO TO ROBIŁ, ZNA SIĘ NA TYM I ZROBIŁ BY MI TO DOBRZE?
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 29, 2009, 22:50:23 pm
dziura w tłoku o średnicy tłoka lub absolutny brak zaworów.
Na pewno rozbierałeś silnik ?
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 29, 2009, 22:51:17 pm
Na pewno to mi się nie śni :shock:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 29, 2009, 22:54:29 pm
przy złożeniu silnika nawet na odwal się i włożeniu śrubokręta manometr powinien "cokolwiek" pokazać.miedzy zawor a gniazdo i zdjeciu pierscieni i dziurze w tloku.
Jeśli wogóle nie ma kompresji..... to... korba urwana  rozpadła się na 3 elementy i tłok wisi w powietrzu ? Niemożliwe rzeczy opowiadasz albo manometr wam umarł i kłamie.
Gdyby pasek przeskoczył na 1-2 zabki to chodziłby nie równo, ale nie powodowałoby to CAŁKOWITEGO braku kompresji. wskazówka powinna chociaż drgnąć.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 29, 2009, 22:55:29 pm
jak nic ktorys zawor jest podparty.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 29, 2009, 22:56:17 pm
Tłok normalnie się porusza, manometr na innych cylindrach pokazuje niecałe 10 . Na pewno jak dojdę co było to obszernie to wam opiszę.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Logan w Lipiec 29, 2009, 23:11:05 pm
HOMZIK, szczerze życzę powodzenia i sam jestem ciekaw co to może być bo siedzę od czasu napisania pierwszego postu, szukam, myślę ale kompletnie nic nie mogę wymyślić i nigdzie nie ma o takim przypadku.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 29, 2009, 23:22:34 pm
Jesli to podparty zawór to sprężyna przy "luzie" powinna być wyraźnie niższa niz pozostałe.
(suwmiarką zmierzyć odległości między zwojami poszczególnych sprężyn)
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 30, 2009, 12:05:14 pm
Jak głęboko popychacz naciska na sprężynę od zaworów? Ile milimetrów ?
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Lipiec 30, 2009, 13:11:37 pm
sciagnij pokrywe zaworów i zobacz co jest garne pewnie Ci sie zawór nie domyka jak sciagniesz pokrywe to powinno byc wyraznie widac ze którys zawor jest wyraznie"nizszy" od innych
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 30, 2009, 14:25:58 pm
Ale ja już pisałem co robiłem.
Cytat: "HOMZIK"
ZAWORY OTWIERAJĄ SIĘ I ZAMYKAJĄ.


Głowica jest w idealnym stanie bo jest praktycznie nowa i była teraz dokładnie sprawdzana.
Popychacze działają- były sprawdzane. Była wlewana nafta na założonej głowicy do komory ssącej i wydechowej przy zdjętych kolektorach i tłoku ustawionym w początku suwu pracy i pozostawione to na noc. Rano praktycznie nic nie ubyło co oznacza że zawory idealnie dolegają.
 Nie ma nic, zero ciśnienia. Tłok chodzi normalnie, nie ma w nim dziury ani pęknięcia, nafta na tłoku wlana do cylindra utrzymywała się przez kilka godzin co świadczy o tym że pierścienie są w normie. Bo przecież jakby były nieszczelne to by to przeleciało.

KAŻDY MECHANIK W TYM MIEŚCIE TWIERDZI ŻE TO NIEMOŻLIWE I FIZYCZNIE NIEWYKONALNE ABY WSZYSTKO BYŁO SZCZELNE A NIE MA CIŚNIENIA.

Dla mnie to to jakieś czary są  :(
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Logan w Lipiec 30, 2009, 22:45:07 pm
nie wiem czy to pomoże w myśleniu ale miałem już parę takich sytuacji że każdy wysiadał a wystarczyło sprawdzić/zrobić/wymienić JEDNĄ lub dwie praktycznie nieistotnie pierdółki.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 30, 2009, 22:52:22 pm
A podczas montazu to nie zostawiliscie jakiejs szmaty w dolocie która zaciaglo na zawory, tak ze teraz sie nie domykaja ??  :)
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 30, 2009, 22:55:28 pm
Cytat: "HOMZIK"
Była wlewana nafta na założonej głowicy do komory ssącej i wydechowej przy zdjętych kolektorach i tłoku ustawionym w początku suwu pracy i pozostawione to na noc. Rano praktycznie nic nie ubyło co oznacza że zawory idealnie dolegają.
jak dla mnie ta tresc nie jest jasna. czy wlewales nafte do kanałow ssacych i wydechowych na zamknietych zaworach??? poczatek suwu pracy zaczyna sie z otwartym zaworem ssacym. zawor zamyka sie mniej wiecej w 1/3 1/4 odleglosci od DMP. czy sprawdzales to dla kazdego kanalu?? bo nie ma takiej opcji zeby wszystkie zawory ssace byly pozamykane... chyba ze zdejmiesz klawiature. jest jeszcze taka opcja ze sruba w dzwigni zaworowej sie poluzowala i sie wkrecila podpierajac przez to zawor. i dlatego nie ma kompresji.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Logan w Lipiec 30, 2009, 23:24:58 pm
mlodyolek#1934, podobno wszystko sprawdzał i wszystko ma szczelne...
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 30, 2009, 23:30:00 pm
Logan,  Ja ci powiem ze ja dopoki czegos nie zobacze to sobie moge mowic :D jak dla mnie napewno sa nieszczelne zawory albo dziura w tłoku  :mrgreen:  kiedys kiedys ktos tak mial w trucku. jechal i buch... nie chodzi na 4 gary :D co sie okazalo z tłoka zrobilo sie sitko  :wink:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Lipiec 31, 2009, 14:00:12 pm
Po rozebraniu silnika okazało się że popękały pierścienie na 4 cylinderku. Do tego wałek rozrządu jest w opłakanym stanie.

KUPIĘ WAŁEK ROZRZĄDU DO GSI !!!! PILNE !!!!!

Jeszcze raz panowie podkreślam że głowica jest w idealnym stanie i tego jestem pewny na 100%.  Prawdopodobnie to te popękane pierścienie. Ale moim zdaniem jakieś ciśnienie powinno być. Popękały dwa od góry tłoka a ten z tą spręzynką jest cały. Wszystko inne było sprawdzane tak jak opisałem, zawór żaden nie był podparty, bo wszystkie opcje luzów zaworowych były testowane i na 100005 się domykają.  Być może to te pierścienie.

KUPIĘ WAŁEK ROZRZĄDU DO GSI PILNE !!!!!
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 31, 2009, 15:35:41 pm
Ten ze sprężynką to pierścień olejowy, te dwa co popękały są kompresyjne :!:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 31, 2009, 15:41:22 pm
BARTEK#1925, pierwszy od gory to kompresyjny. drugi czyli srodkowy to pierscien pomagajacy zwany tez uszczelniajaco-zgarniajacym. tak dla scislosci  :wink:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 31, 2009, 16:07:26 pm
Tak, owszem, ale te ze sprężynką są olejowe - czasem nawet trzyelementowe - natomiast kompresyjne są jednoelementowe.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 31, 2009, 16:16:16 pm
zgadzam sie z Toba w 100%
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Lipiec 31, 2009, 21:56:15 pm
Reasumując, skoro pierścienie są dobrze założone, niema przecieku przez uszczelkę, no to trzeba sprawdzić wznios krzywek wałków rozrządu i laski popychaczy.Bo może być tak,że  laski na tym cylindrze są pogięte i wtedy zawory się nie otwierają i może wtedy być spręząnie zerowe, mogą być również wytarte krzywki na tym właśnie cylindrze i objaw podobny będzie. Lub mogą być zawory podparte poprzez żle wyregulowane luzy zaworowe lub brak pracy poprzez hydropopychacze.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 31, 2009, 22:03:45 pm
HOMZIK, nowy wałek w Polparts blisko 200zł.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Sierpień 05, 2009, 10:17:37 am
Wałek rozrządu już jest nowy i czeka na zainstalowanie. Zastanawiam się tylko ile da się kilometrów nakręcić zanim ten wałek znowu się wytrze???  Ze względu że teraz jestem sobie na wypadzie przy granicy ze Szkocją ( piękne Angielskie wioski, pola, widoki i.t.p.) to naprawa i składanie silnika została na czas jakiś wstrzymana.   Na pewno poinformuje co i jak pomogło po złożeniu silniczka.  

TYLKO NA ILE SIĘ NASTAWIAĆ KILOMETRÓW ZANIM BĘDE MUSIAŁ PRZYMIARKE ROBIĆ DO WYMIANY TEGO NOWEGO WAŁKA? :?:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 05, 2009, 23:08:57 pm
200 tys km, o ile będzie olej w silniku
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Sierpień 11, 2009, 12:02:05 pm
Mam pytanko jeszcze.  Jakim momentem dokręcać ostatecznie głowicę?
Czy ma być to książkowe 112 czy więcej? Oczywiście chodzi o głowicę w 1,6 GSI
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Sierpień 11, 2009, 16:52:00 pm
ja dokrecalem glowice w OHV na 13kgm czasem wiecej  :wink:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Sierpień 12, 2009, 16:11:57 pm
Czy tłoki w GSI 1,6 mają jakąś różnicę w budowie od starszych modeli 1,6 ? Bo mam okazję kupić tłoki wraz z pierścieniami nominalne i chcę wsadzić je do mojego GSI  :roll:
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 12, 2009, 19:09:22 pm
Nie. W GSi inna jest tylko głowica.
Tytuł: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
Wiadomość wysłana przez: HOMZIK w Sierpień 19, 2009, 22:30:30 pm
Panie i panowie :shock:
Przyczyną usterki jaką tutaj opisywałem były pęknite dwa pierścienie na 4 cylindrze :(
Cały był tylko zgarniający.
Do tego doszła wymiana wałka rozrządu bo ten od nowości wytrzymał 167 tyś i byc może wytrzymał by jeszcze z 20 tyś ale z każdym kilkometrem auto było by słabsze. Fotkę wałka zamieszcze niebawem bo definitywnie stwierdzam że jego wykonanie jest bardzo, ale to bardzo tandetne, po tym jak zobaczyłem że odlew z jakiego go zrobiono ma puste przestrzenie wewnątrz materiałowe.
Ile wytrzyma nowy wałek? To się okaże :shock: