FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Buszek w Lipiec 29, 2009, 19:56:44 pm

Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Lipiec 29, 2009, 19:56:44 pm
Witam.

Posiadam Poloneza Plusa 1.6 GLI na wtrysku Boscha , od pewnego czasu borykam się z problemem bardzo nierównej pracy na jałowym biegu , słychać ,że silnik nie pracuje równo , co prawda wskazówka nie faluje ale raz na jakieś 30-60 sec zdaża mu się spory spadem obrotów na 600-700 i pokazuje się kontrolka elektryki silnika.Na benzynie jazda jest w miare OK , czasami przy ruszaniu potrawi się "dławić" ale jak wejdzie na wysokie obroty to jazda w miare normalna , inaczej sprawa się na co do gazu , na biegu jałowym zachowują się identycznie , jednak przy gwałtownym dodawaniu gazu (nie zawsze , raz na ruski rok) strzela w filtr powietrza lub przerywa.
Świece i kable zostały wymienione w poniedziałek ( 2 dni temu).

Co może być nie tak ? Czy po włączeniu zapłonu powinna się świecić kontrolka układu elektornicznego silnika ?

Tutaj 14 sekunodwy filmik , nie mogłem nagrać nic lepszego ponieważ pożyczyłem kartę.

http://www.youtube.com/watch?v=r5LcGHlS_Fw
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 30, 2009, 06:11:11 am
Kontrolka silnika zapala się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i potem powinna zgasnąć. Odpytaj pamięć błędów komputera. Jeśli strzela w filtr powietrza (bo pewnie to miałeś na myśli), to albo ginie na chwilę iskra albo masz za ubogą mieszankę. Jaki przebieg ma samochód? Jeśli jesteś w stanie to określić, bo pewnie pierwszym właścicielem nie jesteś.
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Lipiec 30, 2009, 06:36:39 am
Przebieg niecałe 110 000 km , jestem pierwszym właścicielem.

[ Dodano: 30 Lip 2009 16:00 ]
Dzisiaj od samego rana jeździłem po stacjach diagnostycznych , takich idiotów (czyt. mechaników) w życiu nie spotkałem. W Cito jakiś młody typ powiedział mi dokłądnie cytuje "Silnik Panu nierówno chodzi ...  kable są założone poprawnie nic więcej nie moge zrobić " .U innych "diagnostów" słyszałem tylko śmiech ,że to polonez i ,że nie podejmują się diagnozy , inni chcieli się umawiać ze mną na terminy naprawy ( rozebranie samochodu , szukanie nieszczelności ). W końcu cenzura miałem tego dość , kupiłem anonse i znalazłem jakiegoś chłopaka który sprzedawał części do poloneza , podjechałem dał mi cewke na "spróbowanie" podłączyłem - odrazu widać efekty , silnik zaczął normalnie pracować - wydatek 70 zł.
Wniosek ? Nasuwa się sam.
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 30, 2009, 20:09:05 pm
Co do jakości fachowców w Polsce to lepiej się nie będę wypowiadał. To temat rzeka. Dobrze, że udało Ci się metodą prób i błędów dojść w czym rzecz.
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Styczeń 31, 2010, 17:21:48 pm
witam odkopie ten temat :)mam mały problem z obrotami, otóż jak zapale rano samochód (oczywiście na lpg) to przez chwile musze trzymac go na obrotach bo inaczej zgaśnie potem już pracuje ,ale obroty ma strasznie małe,że prawie gaśnie o jest tak dopóki nie złapie temperatury i wraz z jej narastaniem obroty silnika wracają do normy co to może byc bo ten problem mam już od dawna ale teraz w zimę zaczyna mnie to denerwować
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Styczeń 31, 2010, 18:48:05 pm
sam sobie odpowiedziales na pytanie
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Styczeń 31, 2010, 19:06:42 pm
czyli? niby przez to, z jest zimno to tak sie dzieje ?
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Styczeń 31, 2010, 19:16:43 pm
+ gaz i odpalanie poranne = klopoty ;)
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Styczeń 31, 2010, 19:26:18 pm
może i tak,ale mam jeszcze seata toledo i kilka razy palilem go na gazie i wszystko było ok a u mnie nawet jak już zacznie troche trzymać obroty, a nie ma pełnej temperatury to dziwnie pyrka jutro nagram to,po rozgrzaniu już jest normalnie

[ Dodano: 01 Lut 2010 17:27 ]
chyba nikt mi nie pomoże  :P
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: polon w Marzec 16, 2010, 18:30:33 pm
I ja sie podlacze :) Polonez 1,5 91 gaznikowy, po odpaleniu na ssaniu obroty 1500 trzyma rowniotko, powoli wylaczam ssanie na postoju (po okolo 2 minutach) az do zera i jalowe ma 600-650, powoli spadaja az 500-450 az w koncu do 400 prawie gasnie, dodaje gazu i puszczam i dalej tylk o 500.. Dopiero po ruszeniu autem, przejechaniu 400-500 metrow ma 700 obrotow.. dojezdzajac do nastepnych swiatel (okolo 1,5km) ma juz 900 (takie jak ma ustawione).
Podobnie bylo na poczatku zimy, gdzie mialem ustawione 800 obrotow, a na zimnim bylo 500, podrekcilem srubke w gazniku i na cieplym mial 900 na zimnym 600-650, az do wczoraj.. Kable WN zmienione, filtr powietrza paliwa tak samo


Ed: auto tylko na benzynie :)
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 16, 2010, 22:31:23 pm
no i jaki z tego wniosek ?
nie wylaczac do konca ssania ,dopoki sie nie nagrzeje !
Tytuł: Nierówna praca
Wiadomość wysłana przez: polon w Marzec 17, 2010, 07:54:42 am
no tak to racja ze za szybko wylaczam, ale dziwi mnie to ze spadaja obroty coraz bardziej na zimnym silniku, 3-4 miesiace temu ustawilem na cieplym na 900 i wtedy na zimnym przez cala zime trzymal 600, a przedwwczoraj, wczoraj no i pewnie dzisiaj w takich samych warunkach (a nawet cieplej na dworze) juz tlyko 500 a nawet 400.