FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: krecik71 w Sierpień 04, 2009, 18:30:06 pm
-
Witam
Polonez caro 1.4 rover 1994r.
Wszystko zaczęło się od tego, że rozleciała mi się wtyczka od spryskiwaczy ( ta zaraz przy woreczku z płynem ). Zakupiłem nową taką wtyczkę poskładałem podłączyłem i dupa. Wsiadam do auta pociągnąłem manetkę od wycieraczek do siebie i cisza, wycieraczki zero reakcji, dałem wycieraczki na 1 bieg zrobiły jeden kurs po szybie i już od tej pory nie działają. Bezpiecznik wymieniłem dalej nic. Szukając dalej przyczyny zauważyłem, że nie działają również kierunkowskazy oraz ogrzewanie tylnej szyby ( awaryjne działają - i kontrolki na desce i na zewnątrz auta, reszta jak światła dmuchawa wycieraczka tylnej szyby wszyscho działa ). Bezpieczniki posprawdzane. Moje pytanie brzmi co się mogło stać, źle wtyczkę poskładałem podłączyłem ( z elektryki jestem kompletnie zielony :oops: ) i poszło jakieś zwarcie czy cuś. Poszperałem trochę w internecie i na forum i wywnioskowałem że padł mikroprocesor. Czy dobrze rozumuje czy to coś innego się stało, czy trzeba szukać w całej instalacji jakiś upalonych styków kabelków itp. Jeśli to faktycznie ten mikroprocesor to gdzie go szukać w aucie i czy sam sobie poradzę z jego wymianą i czy można jakoś sprawdzić czy to on padł.
Z góry dziękuje za pomoc.
-
Urządzenie mikroprocerowe to się nazywa. Istotnie odpowiada za wycieraczki, kierunki, awaryjne i szybę tylną, a znajduje za zegarami po lewej stronie przykręcone pod szybą na śrubkę do przegrody czołowej. :) Kosztuje 25 zł.
-
Wymieniłem to urządzonko i dalej nie działają ani wycieraczki, ani kierunkowskazy ( awaryjne działają ) i ogrzewanie tylnej szyby.
-
To jak urządzenie gównoprocesorowe dobre to wypada posprawdza masy wychodzące z wiązki łączące się z nadwoziem. Jest w kilku miejscach...
-
Zauważyłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka nie miga kontrolka od hamulców, dopiero włączenie awaryjnych ją uruchamia i sobie pedałek miga po naciśniu gaśnie.
[ Dodano: 07 Sie 2009 22:38 ]
W kilku miejscach tzn gdzie ? Wiem że jedna jest przy akumulatorze druga przy silniku ale tam wszystko oki. Do tego pajączka przy kierownicy do kierunkowskazów dochodzi napięcie 5V po włączeniu migaczy lewo/prawo napięcie spada do 0. Wiem, że nikt tu z Was nie ma "magicznej kuli" i mi nie wywróży gdzie jest zwarcie czy coś temu podobne ale jakieś wskazówki gdzie szukać, rozebrałem już pół samochodu i dalej dupa ....
[ Dodano: 10 Sie 2009 18:45 ]
Pomoże ktoś, pół auta rozbebeszone sprawdzone a kierunków wycieraczek dalej nie ma ; /