FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: utek w Sierpień 07, 2009, 11:22:58 am

Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 07, 2009, 11:22:58 am
Po niby właściwym zamontowaniu instalacji II generacji jest problem.

Auto pali chyba na 3 cylindry i nie przełącza się na LPG.

Polonez  Bosch, instalacja Landi Renzo.

Wpinałem się kabelkami w: kabelki od cewki, od wtrysku (do tej wtyczki co jest po prawej stronie), do wtyczki od przodu, nie wiem w sumie do czego ona jest, a n ie szukałem w książce.

Nie wpiąłem się jeszcze w sondę.
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 07, 2009, 13:45:56 pm
trzeba bylo na poczatku wpiac sie w sonde ,
jak sie dobrze w cewke wpiales to powinno chodzic ,
wtryskiwacz to mam nadzieje ,ze dobrze podpiales do emulacj ,a TPS to po cos podlaczal ,skoro nie wiesz co to jest ?
pisalem juz ,ze tps to 3 styk od silnika,

poodpinaj wszystko (wyjmij wtyczke ze sterownika) i sprawdz jak chodzi silnik,
tylko polacz wtryskiwacz ,zeby paliwo dawal

napisz co to za sterownik ,bo po takiej porcji danych to nie wiadomo o co chodzi
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 07, 2009, 15:44:45 pm
Przekładałem instalacje ze starego poldka do nowego.

Wieczorem sprawdzę.


Wtryskiwacz do emulacji, tzn to jest ten przewód co go rozłącza? Bo jeszcze jakiś kabelek biegł do skrzynki bezpieczników i był podpięty pod kable od przekaźnika wtrysku.
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 07, 2009, 16:50:37 pm
wtryskiwacz emulujesz na przewodach idacych do wtryskiwacza - jak sobie wyobrazasz emulacje wtryskiwacza przy przekazniku ? po co wpychac wiazke od sterownika do wnetrza auta,

do wtryskiwacza ida 4 przewody ,2 sa od termistora ,a 2 od wtryskiwacza,
przecinasz przewod sterujacy wtryskiwacza i oba konce laczysz z przewodami emulatora,
tylo teraz nie pamietam ,ktory jest sterujacy ,no i w sterowniku masz odpowiednie przewody - jeden musi isc do kompa ,a drugi do wtryskiwacza
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 07, 2009, 22:21:01 pm
Podłączone w poprzednim polonezie było tak:


kabelek do cewki

2 kabelki do wtrysku - przecięty kabel nr 3 i połączony z tymi kabelkami

kabel do TPS (tak mi się wydaje)

kabel który był wpięty w przewód biegnący od przekaźnika wtrysku do bezpiecznika wtrysku


2 kabelki do sondy lambda - tych jeszcze nie wpiąłem


Kabel do silniczka krokowego

kabel z wtyczką serwisową - chyba, nigdy nie używałem



kabel z wtyczką taką samą jak do silnika krokowego (był zaślepiony, nigdzie nie podłączony)



kabel do centralki

zasilające



Innych kabli nie ma. Chyba żaden nie był podłączony do komputera.

[ Dodano: 2009-08-08, 01:09 ]
Problem rozwiązany. Problemy powodowało jakieś zwarcie na podłączeniu do cewki.  Kable tam idące są podwójne, czy jakoś tak (nie wiem jak to się nazywa), i zewnętrzna "żyła" stykała się z wewnętrzną do której się wpiąłem. Tu pojawiał się problem.





Zastanawiam się jednak jeszcze nad tą niewykorzystaną wtyczką, do czego ona miałaby służyć.
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 08, 2009, 21:18:22 pm
niewykorzystana wtyczka boscha (3pin)  czy jakas ze sterownika gazu ?
jak od boscha to wtyka do komputera diagnostycznego
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 09, 2009, 13:44:16 pm
Od sterownika gazu. Jedna jest diagnostyczna najprawdopodobniej. I jeszcze jdena, nie wiem od czego. również od sterownika.
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 09, 2009, 19:11:50 pm
napisz jaki to model sterownika - pelny model ,zebym mogl zalesc chociaz fotke na necie
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 15, 2009, 21:53:35 pm
Oznaczenie spisane z obudowy: Landi Renzo; Lambda control system / 2; V 05/2


Po podłączeniu do tego "niewiadomego" kabla silniczka krokowego, okazało się że działa. Jednak dziła w ten sposób, że nawet po delikatnym muśnięciu pedału gazu otwiera się i dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już większego otwarcia.

[ Dodano: 2009-08-15, 23:05 ]
Cytat: "utek"
Oznaczenie spisane z obudowy: Landi Renzo; Lambda control system / 2; V 05/2


Po podłączeniu do tego "niewiadomego" kabla silniczka krokowego, okazało się że działa. Jednak dziła w ten sposób, że nawet po delikatnym muśnięciu pedału gazu otwiera się i dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już większego otwarcia.



Gdzieś wyczytałem ze komputer obsługuje też drugi silnik krokowy, od wolnych obrotów. Tylko jak go zamontować? Od razu za parownikiem, a przed silnikiem krokowym głównym, na wężu do miksera? A co z regulacją na parowniku? Rozkręcić na max?
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Maj 03, 2010, 14:06:18 pm
Witam! potrzebuje pomocy gazowników :)

postanowiłem zmienić butlę na taką w miejsce koła zapasowego. do starej butli (za siedzeniami) szły chyba 4 kabelki (puszczone pod samochodem i klejone taśmą izolacyjną). kable do nowej butli chce przeprowadzić razem z wiązką elektryczną idącą do tyłu samochodu i tu moje pytanie, ile kabli trzeba puścić do butli w kole?
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: banned w Maj 03, 2010, 20:51:48 pm
Podepnę się tutaj z głupim pytaniem bo kompletnie się na tym nie znam.

Jakiej generacji jest to instalacja i czy to ma szanse pracować prawidłowo?

http://img100.imageshack.us/i/polonezlpg.jpg/

http://img687.imageshack.us/i/lpg2.jpg/
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: damian9838 w Maj 03, 2010, 21:24:39 pm
II generacja raczej Wygląda na dobrze złożoną i powinna działać
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 03, 2010, 23:48:24 pm
Cytat: "Kapitan"
Witam! potrzebuje pomocy gazowników :)

postanowiłem zmienić butlę na taką w miejsce koła zapasowego. do starej butli (za siedzeniami) szły chyba 4 kabelki (puszczone pod samochodem i klejone taśmą izolacyjną). kable do nowej butli chce przeprowadzić razem z wiązką elektryczną idącą do tyłu samochodu i tu moje pytanie, ile kabli trzeba puścić do butli w kole?

jak to ile kabli ? ,
jeden zasilajacy elektorzawor ,drugi do wskaznika rezerwy ,ewentualnie trzeci (i moze byc czwarty) jezeli masz pelne wskazanie ilosci gazu w butli ,

no i rura z gazem wyjsciowa (do parownika) i druga wejsciowa do tankowania
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 04, 2010, 00:26:09 am
hm możesz puścić razem z wiązką auta ale przewody MUSZĄ wyjść pod auto i dopiero z tego miejsca zawracać do wiązki auta . Inaczej diagności robią problemy .
Przewody pod autem zazwyczaj idą dwa(2 przewody po dwie żyły) dlatego że jeden jest od wskazania (albo rezerwy) , a drugi od elektrozaworu . I teraz uwaga należy bacznie zwracać uwagę na polaryzację na zaworach (+ i -) bo część zaworów ma w cewki wtopione diody gaszące zwane również zerowymi . A co do wskazania jeśli jest sama rezerwa można użyć 1 przewodu , jeśli jest pełne wskazanie lepiej użyć dwóch eliminując w ten sposób wpływ spadków napięcia na karoserii . A co do przekładki butli to ogranicza się to do zarobienia nowych rurek i załatwienia zbiornika z ważnym paszportem ( dokument A4 z numerem zbiornika , nr homologacji i datą ważności) . Paszport jest wymagany na przeglądzie rejestracyjnym , choć część diagnostów na to leje ostatnio zrobili się wyczuleni .
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Joker w Maj 05, 2010, 16:50:55 pm
Cytat: "BXMaster"
Podepnę się tutaj z głupim pytaniem bo kompletnie się na tym nie znam.

Jakiej generacji jest to instalacja i czy to ma szanse pracować prawidłowo?

http://img100.imageshack.us/i/polonezlpg.jpg/

http://img687.imageshack.us/i/lpg2.jpg/


II gen, Bingo M, reduktor lovato, bedzie dzialac spoko ale masz niestety zwezke w dolocie
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: banned w Maj 05, 2010, 19:51:04 pm
Cytat: "Joker"
Cytat: "BXMaster"
Podepnę się tutaj z głupim pytaniem bo kompletnie się na tym nie znam.

Jakiej generacji jest to instalacja i czy to ma szanse pracować prawidłowo?

http://img100.imageshack.us/i/polonezlpg.jpg/

http://img687.imageshack.us/i/lpg2.jpg/


II gen, Bingo M, reduktor lovato, bedzie dzialac spoko ale masz niestety zwezke w dolocie


On podaje gaz przed przepustnicą i tam jest ta zwężka tak?
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 18, 2010, 08:41:30 am
Maniac1, dobrze myślisz-podepnij pod reduktor.
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Maniac1 w Sierpień 18, 2010, 12:21:06 pm
DObra, tak zrobię, choć pewnie jeszcze wyjda jakieś wątpliwości, więc bądźcie czujni :wink: A pytanie jeszcze mam odnośnie sterownika - u mnie siedzi  firmy A.E.B VoilaTAKI (http://allegro.pl/item1194304832_aeb_voila.html) . Jak widać ma 2 wejścia - większe po lewej, mniejsze po prawej. W instalacji przewody są podłączone tylko do tego większego po lewej. Co i jak to dopiero rozkminiam, bo nigdzie kurde schematu nie umiem znaleźć (swoją drogą dziwne że do LPG jest mało schematów), ale chodzi o to, że z tego wejścia wychodzą 2 wiązki przewodów. Pierwsza do elektrozaworów i reszty instalacji, a druga właśnie nigdzie. I teraz pytanie czy jest to gniazdo diagnostyczne czy czegoś nie podłączyłem, a nie wiem czego. Jest to wejście 4 pinowe, identycznie wyglądające jak wejście diagnostyczne w Boschu. Kabel był zwinięty przy sterowniku i tylko wystawało 15 cm. Za uja nie wiem co by to mogło być :)

No ewentualnie myślałem że to do krokowca powinno być podłączone, ale ja mam na śrubkę.

I jeszcze pytanie, bo coś znalazłem w necie bez konkretów - to prawda, że są sterowniki (i ten mój się w tym mieści) które po wyciągnięciu akumulatora się resetują i trzeba wgrywać do nich oprogramowanie? Bo kuwa ja na 3 miesiące aku zdjąłem :D
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 18, 2010, 12:27:17 pm
A silnik krokowy na przewodzie posiadasz i jest podłączony?
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Maniac1 w Sierpień 19, 2010, 22:00:06 pm
Pytanka mam :)

Od urządzenia sterującego idzie sobie niebieski kabel (+ na cewki). Dochodzi do elektrozaworu przy filtrze. Przy tym elektrozaworze jest podłączony brązowy minus i masa. Do elektrozaworu na reduktorze idą 2 niebieskie kable, które ktoś partacko skręcił i na ostatnich 10 cm przed reduktorem wyprowadził z nich 1 niebieski +. Brak minusa przy tej cewce, jest tylko masa.

1. Czy na reduktorze też powinien być minus jak na filtrze czy nie i dlaczego?

2. Czy połączenie dwóch + i zrobienie z tego jednego do reduktora oznacza, że gaziarze wyprowadzili + na elektrozawór na butli, którego wcześniej nie miałem i w związku z tym mogę się nie wpinać w reduktor, a po prostu podpiąć butlę pod jeden z dwóch + ? Jeżeli tak (w sumie chcę się upewnić), to co z minusem, też muszę pociągnąć z butli czy wystarczy masa do butli? Jeżeli muszę pociągnąć, to czy mogę do minusa z elektrozaworu reduktora?

3. Nie mam na wielozaworze wskaźnika gazu. Wyleciało mi z głowy jak kupowałem :D  Dobrze słyszałem, że jest wymóg posiadania wskaźnika gazu na wielozaworze?

4. Pętla buforowa (czy tam bufor) może być pojedyncza, bo większa ilość i tak nie robi różnicy, dobrze mówię?

5. Pętle buforowe powinny być dwie (między butlą, a filtrem + między filtrem, a reduktorem) czy wystarczy jedna przed filtrem? Ja to dwie chcę zrobić, ale ciekaw jestem czy to wymóg. W końcu nowe instalki nie mają osobno elektrozaworu z filtrem, tylko jest w reduktorze, więc i bufor jest jeden.
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 22, 2010, 11:13:44 am
Cytat: "Maniac1"
Brak minusa przy tej cewce, jest tylko masa.
z tego co wiem to minus to to samo co masa...

Cytat: "Maniac1"
Dobrze słyszałem, że jest wymóg posiadania wskaźnika gazu na wielozaworze?
nie, przynajmniej nikt nie zwraca na to uwagi. Po co to potrzebne jak i tak pokazuje co innego niz powinno  :lol:
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: Maniac1 w Sierpień 22, 2010, 14:16:18 pm
No właśnie czytając teorię wynika, że masa to nie minus, ale to konkluzja, reszty nie zrozumiałem :)

Butla podłączona, podpiąłem masę, nie minus  :wink:

Kurde, za wymianę butli zaśpiewali mi 450 zł ( plus butla oczywiście). Zrobiłem sam i wszystko byłoby cool, gdyby nie to, że mi wywala gaz spod wielozaworu (łączenie rurki fi 8 od tankowania z wielozaworem). Ogólnie męczyłem się z tym 4 godziny, bo tam strasznie mało miejsca jest na operowanie, a i tak nie udało mi się tego połączyć. Tak więc powiedzmy, że zaoszczędziłem na wymianie butli, ale jutro wizyta u gazowników, którzy pewnie za wymianę tego 4 metrowego kawałka i podłączenie do wielozaworu i tak skasują 450 zł. Wlał wylał, a nerwy stracone :(

To takie weekendowe żalenie się, bo już mnie nikt nie chce słuchać a propos robienia tego auta :D
Tytuł: Montaż LPG
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 22, 2010, 16:16:25 pm
Nie wiem gdzie tam masz 4 metry. A jeżeli jest nieszczelność, to należy odciąć końcówkę, założyć nową "beczułkę" i nową nakrętkę. Koszt części to może z 5 zł