FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Gandziorz w Sierpień 07, 2009, 11:32:33 am
-
Czy ktoś w Poldku zrobił sobie kolektor 4-2-1?
I jakie są odczucia?
-
Fabryka zrobiła w GSI,
a ja sobie sam zrobiłem, tylko jeszcze nie założony - w 2.0 OHC :twisted:
-
W punto tak jak w polonezie do jednopunktowych dawali też 4-1 a do wielopunktu 4-2-1. Ja u siebie w jednopunkcie założyłem 4-2-1 i daje sie przez to odczuć niewielka poprawa dynamiki na wyższych (ok3,5-4tys rpm wzwyż) obrotach. Czy w polonezowskim ohv będzie podobnie nie wiem.
-
W punto tak jak w polonezie do jednopunktowych dawali też 4-1 a do wielopunktu 4-2-1. Ja u siebie w jednopunkcie założyłem 4-2-1 i daje sie przez to odczuć niewielka poprawa dynamiki na wyższych (ok3,5-4tys rpm wzwyż) obrotach. Czy w polonezowskim ohv będzie podobnie nie wiem.
w polonezie i dfie ohv nigdy nie bylo kolektora 4-1 ,zawsze byl 4-2-1
rurowy kolektor gsi jest sporo lzejszy ,czy cos daje ?
ciezko powiedziec, napewno jest lepszy od zeliwnego pod katem falowego przeplywu spalin ,bo taki byl zamysl jego stworzenia
-
Chodzi o "prawdziwy" kolektor 4-2-1.
Gdzie wydech jest tak ukształtowany aby do jednej rury szły gazy z cylindrów które wykonywały pracę (w pn chyba 1 i 4 oraz 2 i 3 jednocześnie).
-
w gsi jest "prawdziwy" rurowiec 4-2-1
(http://img9.imageshack.us/img9/6873/694562816.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/i/694562816.jpg/)
-
Chodzi o "prawdziwy" kolektor 4-2-1.
Gdzie wydech jest tak ukształtowany aby do jednej rury szły gazy z cylindrów które wykonywały pracę
A są inne 4-2-1? ;)
U mnie jest taki (nie w polonezie ;) ale chodzi o analogiczną zasadę)
(http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_49fa022eb1eb31350.jpg)
Też łączy 1 z 4 i 2 z 3 ;)
-
Ale to nie jest rurowy tylko żeliwny
-
Ja mam u siebie wariację 4-2-1 stworzoną na bazie oryginalnego kolektora od 1.8 i dwururki od ściery, starając się jako- tako wymiary utrzymać. Poprawiałem za to światło rur w kołnierzu przykręcanym do głowicy bo fabryczne spawy pozostawiały dużo do życzenia :P Brzmi to ładnie, do zwykłego nie mam porównania :wink:
-
w gsi jest "prawdziwy" rurowiec 4-2-1
[url=http://img9.imageshack.us/img9/6873/694562816.th.jpg]Obrazek (http://img9.imageshack.us/i/694562816.jpg/)[/URL]
Yyy tylko to 4-1 akurat.
-
w 1,4 4-2-1 trochę daje.
-
Yyy tylko to 4-1 akurat.
Bzdura, przyjrzyj się dokładnie.
-
Kurka cały czas myśłem, że w GSi to kolektor jest 4w2w1 .Człowiek całe zycie sie uczy :mrgreen: Gandziorz pomyśl i zobacz fotki zanim coś palniesz 8)
-
Yyy tylko to 4-1 akurat.
Bzdura, przyjrzyj się dokładnie.
Sorry zobaczyłem jeszcze raz. Przepraszam nie przyjrzałem się że one zachodzą w 2 a potem w 1 :D
Taka mała głupotka.
Powiedźcie mi co mam zrobić. Otóż po włożeniu 2.0 nie mogę wstawić oryginalnej dwururki z sondą od omy bo jest za mało miejsca. Musiałbym pewnie wyspawać nowy kolektor. Czy może inaczej doradzicie?
-
Gandziorz, pokaż fotę. wydaje mi się, że powinieneś najprościej do tego podejśc, czyli przemodelować rure, a kolektor zostawić w spokoju
-
Ja mam u siebie wariację 4-2-1 stworzoną na bazie oryginalnego kolektora od 1.8 i dwururki od ściery, starając się jako- tako wymiary utrzymać.
Pokaż jak możesz to cudo.
-
Pokaż jak możesz to cudo.
Pewnie wykorzystany jest tylko fragment przejścia 2 w 1 z forda i dospawane to jest do reszty kolektora od rovera :)
-
Pewnie wykorzystany jest tylko fragment przejścia 2 w 1 z forda i dospawane to jest do reszty kolektora od rovera :)
Dokładnie :)
Z góry wygląda to tak:
(http://img156.imageshack.us/img156/7034/pa020727.jpg) (http://img156.imageshack.us/i/pa020727.jpg/)
Postaram się później od spodu foto zrobić, tu za wiele nie widać :P
-
Faktycznie mało widać. Szkoda że nie masz fotek z procesu produkcji...
Ciekawe czy lepszy jest od mojego 4w1 :?
-
podobno na 4-1 moment idzie w gore, ale to tylko wyczytane w necie.
-
Jak obiecałem- widok od spodu. Lepszych się nie dało :roll::
(http://img36.imageshack.us/img36/9013/pa030731.jpg) (http://img36.imageshack.us/i/pa030731.jpg/)
(http://img25.imageshack.us/img25/3048/pa030736.jpg) (http://img25.imageshack.us/i/pa030736.jpg/)
(http://img98.imageshack.us/img98/599/pa030736a.jpg) (http://img98.imageshack.us/i/pa030736a.jpg/)
Niedaleko za poduszką, tam gdzie jest już cień następuje zejście w jedną rurę i jest kołnierz do łączenia z resztą wydechu.
-
Ja miałem zrobionego rurowca 4-2-1 w moim dohcu i czuc było róznice miedzy rurowcem a zwykłym zeliwniakiem ale i tak z niego zrezygnowałem na rzecz turbo poprawił sie troche moment no moze delikatnie z dołu czuc było wieksza róznice ale szału nie było wiec czy jest taka wielka róznica to ja nie wiem pozdro
-
Może w DOHC to nie ale w roverze żeliwiak to totalna porażka...
-
Może w DOHC to nie ale w roverze żeliwiak to totalna porażka...
to chyba nie widziałeś z bliska fordowskiego żeliwniaka :lol: ten to dopiero masakra...sprawę utrudnia jeszcze wąska komora w Polonezie :? gdyby nie to, to już dawno mój rurowiec siedziałby w aucie :roll:
-
a ja swojego żeliwniaka ostatnio troszkę po szlifowałem w środku i też odczuwam poprawę więc nie taki diabeł straszny :twisted: ale na bank co rurowiec to rurowiec ja jeszcze się nie dorobiłem, ale może coś się pospawa na nowy sezon, tylko czy spawacza namówię :mrgreen:
w pewnej rajdowej wersji mirafiori widziałem dwururkę idącą aż praktycznie do pierwszego tłumika który znajdował się przed tylną osią, jestem ciekaw czy takie rozwiązanie dawało by efekty.
Coś takiego by mi wystarczało
http://img197.imageshack.us/i/20091020704.jpg/
-
http://img197.imageshack.us/i/20091020704.jpg/
ładny, mój jest brzydszy i wciąż nie ma kiedy go dopasować i wsadzić na miejsce :cry:
-
Panowie, a jak myślićie, co zrobić, gdy kanały w głowicy są jajowate? dorobił bym rurowca, ale nie wiem czy dam rade dopasować kształt rurek do takiego jaja, a wałasciwie to prawie prostokątu o bokach Ax2A.
Czy zrobienie czegoś takiego z profila prostokątnego będzie dobre? Kryze do głowicy to dorobie z odpowiednim kształtem dziury, a jak potem byłby troszkę większy kwadrat?
-
Czy zrobienie czegoś takiego z profila prostokątnego będzie dobre?
Ja myślę, że nie bo każda zmiana kierunku będzie się wiązała z ostrymi krawędziami i załamaniami - a tych właśnie przecież chcemy uniknąć polerując i pasująć kolektor-głowica.
Ew przejść z jajka na orąg o takim samym polu przekroju zaraz za wyjściem z głowicy, jak się dobrze klepnie na gorąco to rurkie zgnieciesz na podbne jajko (pytanie z jakiego materiału) a potem łagodne przejście na okrąg, tylko żeby stykneło miejsca między fartuchem a kryzą ;).
-
trzeba trochę rurę sklepać i będzie pasować pod jajowate kanały
mam rurowca do nubiry i on właśnie ma takie sklepane rury :D
-
Racja w sumie. tak mi jakoś wpadło do głowy, bo na pewno łatwiej takie cós wykonać :)
-
ja u siebie klepałem rurki pod prostokąt - w głowicy forda są kanały wydechowe o kształcie prostokąta z zaokrąglonymi wierzchołkami.
Fotka poglądowa:
(http://images28.fotosik.pl/188/fb54fec145e90c20m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fb54fec145e90c20)
-
ja u siebie klepałem rurki pod prostokąt - w głowicy forda są kanały wydechowe o kształcie prostokąta z zaokrąglonymi wierzchołkami.
Fotka poglądowa:
[url=http://images28.fotosik.pl/188/fb54fec145e90c20m.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fb54fec145e90c20)[/URL]
Całkiem całkiem ci to wyszło. Pozazdrościć.
-
Gandziorz, to tylko fota głowicy podczas obróbki :wink:
tak to się u mnie spawa :)
(http://images44.fotosik.pl/107/6c95bb15fc4d5f71m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c95bb15fc4d5f71)
(http://images45.fotosik.pl/112/596799ce07d644dbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=596799ce07d644db)
-
Gandziorz, to tylko fota głowicy podczas obróbki :wink:
tak to się u mnie spawa :)
[url=http://images44.fotosik.pl/107/6c95bb15fc4d5f71m.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c95bb15fc4d5f71)[/URL]
[url=http://images45.fotosik.pl/112/596799ce07d644dbm.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=596799ce07d644db)[/URL]
Nie wiem czym to malowałeś ale wydaję mi się że dość szybko zacznie wypalać się przy tym śmierdząc.
Czym giąłeś rurki?
-
Gandziorz, pryśnięte farbą żaroodporną, a kolektor powstał z tego:
(http://images23.fotosik.pl/150/29b0597bc2756f63m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=29b0597bc2756f63)
to kolektor z CALIBRY 4x4 2.0 16V, a konkretnie silnik c20xe.
Pociąłem ten kolektor i uspawałem takie cuś jak widać powyżej.
Obecnie kolektor ma gotowe "portki", muszę dokupić rurę i dwa kolana o średnicy 55m (wew. 52 mm czyli 2" ) i to jakoś pospawać.
Aha do tego jeszcze wymiana tłumika środkowego na taki o średnicy przelotu 52mm :)
Myślę że jak aura pozwoli w listopadzie, to się uda :)
-
Gandziorz, pryśnięte farbą żaroodporną, a kolektor powstał z tego:
[url=http://images23.fotosik.pl/150/29b0597bc2756f63m.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=29b0597bc2756f63)[/URL]
to kolektor z CALIBRY 4x4 2.0 16V, a konkretnie silnik c20xe.
Pociąłem ten kolektor i uspawałem takie cuś jak widać powyżej.
Obecnie kolektor ma gotowe "portki", muszę dokupić rurę i dwa kolana o średnicy 55m (wew. 52 mm czyli 2" ) i to jakoś pospawać.
Aha do tego jeszcze wymiana tłumika środkowego na taki o średnicy przelotu 52mm :)
Myślę że jak aura pozwoli w listopadzie, to się uda :)
Ile taka przyjemność kosztowała?
-
Sto parę złociszy, oczywiście flansze dorabiałem, bo od Opla ani rozstaw otworów, ani ich kształt nie pasi.
Jakbym miał to robić dzisiaj, to wolałbym chyba kupić rurę i kolanka i spawać samemu :?