FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Sierpień 07, 2009, 21:17:57 pm

Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 07, 2009, 21:17:57 pm
witam
mam mały problem, mianowicie niedawno ustawiłem zawory - ja, na zimnym
mechanik - zapłon był ustawiony stroboskopem, obroty podkręcone na gaźniku

teraz obroty znowu mi spadają, najpierw do 500 i slysze po silniku ze sie dusi
nastepnie spadaja i zgon
nawet na ciepłym silniku

wyczysciłem swiece, jedną musiałem wymienić bo nie palił na niej, ale przed czyszczeniem było ok
okazało się że odma była odpięta  :shock: nie wiem jak, i miałem okolice nieco zaplute olejem, podłączyłem go i objawy się nasiliły

po zdjęciu pokrywy filtra powietrza jest ok - 900rpm
po założeniu - bez filtra - oborty spadaja
jak ją dokręce - zgon
nie ma wielkiej roznicy czy filtr jest czy nie

teraz musze jeździć na lekkim ssaniu aby mi nie zgasl
jezdze na samym gazie
benzyny nie mam wogole (bak w piwnicy)

co zrobic aby temu zaradzić ?
czy samemu regulować obroty ? czy musze pojechać aby mi ktoś to usatawił ?

pozdrawiam
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 07, 2009, 22:04:29 pm
do mnie przyjedź :)
Gaziarze za regulację biorą 20zł.
Przydałoby sie wyreguować gaz i przy okazji wolne obroty na gaźniku.
Gaźnik czysty ? membrany kiedy wymieniane ? Filtr od gazu kiedy wymieniany ?
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 07, 2009, 22:35:28 pm
parownik oraz filtr gazu robione były na wiosne
Stinger - obawiam sie ze przyjechanie do Ciebie wyniosło by mnie nieco wiecej niz 20 zł :D  (w tarnowie biora 30)

czy podkręcenie wolnych na gazniku zmienia cos w składzie mieszanki ?
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Sierpień 07, 2009, 22:41:23 pm
Sprawdź czy klapka która reguluje ciepłe/zimne powietrze jest ok?
Może głupie, u mnie w podobnej sytuacji pomogło.
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 08, 2009, 01:02:30 am
Klapkę w termostacie powietrza najlepiej zablokować na stałe na zimne i spokój. Nie będzie wątpliwości i problemu czy się przestawia czy nie. Ja całkowicie usunąłem ten termostat.
Moim zdaniem jeżeli gaśnie to po prostu niewłaściwa proporcja gazu/powietrza. Śrubką na gaźniku regulujesz tylko uchylenie przepustnicy. Na parowniku jest pokrętło do ustawiania wolnych obrotów a na wężu do gaźnika do ilości gazu. trzeba kreci i próbować po prostu znaleźć najlepsze ustawienie... A zapłon do gazu zaleca się lekko wyprzedzony...
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Sierpień 08, 2009, 07:16:52 am
Tylko najpierw trzeba porządnie wyregulować na benzynie stabilną pracę slnika, a dopiero póżniej brać się za lpg. I najlepiej zrobić to mając do dyspozycji analizator spalin. Coś zwalone jest z regulacjami wkonanymi wcześniej.Do mechaników trzeba podchodzić z rezerwą, i czasami patrzeć im na ręce.
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 08, 2009, 10:31:04 am
Może też wyjść, przy gaźniku, taka mina jak u mnie.
Tzn. możesz mieć luz na ośce przepustnicy i wtedy łapie lewe powietrze.
Objawia się to zwiększonym spalaniem, problemami z biegiem jałowym - szarpie silnikiem, lubi przygasać.
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 08, 2009, 11:46:29 am
za ustawienie zapłonu oraz obrotów mechanik nic nie wzioł
zapłon wyprzedza jesli dobrze pamiętam jakies 7 % lub stopni, robił na książke

przepustnica - czy sa to te 2 blaszki które się otwierają jak sie doda gazu ? 2 okrągłe kolo siebie ?

na termostacie założona jest tylko rura od zimnego, tam gdzie ciepłe to wchodzi jak chce  :roll:

objawy dzisiaj
dojechałem do narzeczonej, wyłączyłem ssanie, jest 700 obrotów (ssanie u mnie reaguje od razu ;) )jade, krzyżówka z 40 cm krawężnikiem, jade w prawo wiec dość wolno na sprzęgle, wychodze na prostą - zgasł  :roll:
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 08, 2009, 12:18:52 pm
Ustaw go porządnie. Najlepiej najpierw na benzynie (bak ci do tego nie potrzebny, kanister i kawałek węża. Ustawisz gaźnik na benzynie żeby śmigał normalnie. A potem śruba na wężu i śruba na parowniku.
Inna sprawa to dolot... nie moze byc BEZPOSREDNIEGO doplywu powietrza do puchy filtra, bo na zakretach lub przy dojezdzaniu do swiateł bedzie rozdmuchiwać gaz i będzie silnik umierał. Rure od dolotu schowaj za akumulator i ustaw instalację starym indiańskim sposobem.
Ustawianie zapłonu w poldku (z książką) można miedzy bajki włożyć. Jeszcze się taki poldek nie znalazł co by zgodnie z książką pracował lepiej niż "na słuch i oko"
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 08, 2009, 13:01:04 pm
Nie oszczędzaj tak bardzo na tych obrotach biegu jałowego. Podkręć na gaźniku na 900 nawet 1000 obrotów i na gaz będzie w sam raz. Jak z jakichś powodów obroty trochę spadną to może nie na tyle żeby zgasł...
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 08, 2009, 14:43:22 pm
ja bym mu pewnie wiecej ustawil tylko nie wiem jak ;)

rura jest za akumulatorem cały czas ;)

Stingerek - jakis przepis na ustwienie gazu ? :D

edit
podkręciłem nieco obroty
teraz jest 800-900*
kręciłem imbusem na parowniku (wkręcałem) az zaczynał sie dusic
do czego jest ta 2 śrubka ? ta do kręcenia w palcach

oboty falują, są niestabilne, +- zakres 1-2mm
kupie nowy filtr powietrza i zobacze
czy powodem nierównych obrotów może być uszkodzona i nieszczelna puszka od wydechu ? (ta pod pasażerem)
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 09, 2009, 11:38:38 am
Cytat: "Tomek_"
czy powodem nierównych obrotów może być uszkodzona i nieszczelna puszka od wydechu ?

Chodzi o katalizator? :>
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 10, 2009, 13:57:09 pm
tak ;) zakleiłem go dzisiaj, czekam az cement wyschnie

wiec jak jest z tymi pokrętłami na parowniku ? :D
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 10, 2009, 21:43:39 pm
Z ustawianiem na benzynie to "powinno się" co nie znaczy że "jest to konieczne.
jednak daje jakieś wymierne dane czy problemem jest rozlegulowany "gaz" czy układ zapłonowy/dolotowy.


http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17049&postdays=0&postorder=asc&start=30

Tu masz "stary indiański sposób"
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 11, 2009, 15:33:07 pm
zrobiłem zdjęcie, są tam 3 śruby :|

(http://img200.imageshack.us/img200/6612/img5047z.th.jpg) (http://img200.imageshack.us/i/img5047z.jpg/)

prawa strona to góra ;)
ja kręciłem tym imbusem co wystaje bardziej- wiec to jest do regulacji obrotów

to pokrętło jak kręciłem to nic sie nie dzialo


gaz regulowac na zimnym czy ciepłym ?
Tytuł: gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 11, 2009, 15:58:02 pm
na ciepłym. Kręć tylko tym "mosiężnym" w prawo aż zgaśnie.