FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Gabriel83 w Sierpień 11, 2009, 20:47:19 pm
-
Witam
Pewnie ten temat byl poruszany nie raz ani nie dwa razy, ale z racji tego ze pierwszy raz sie spotkalem z "takim problemem" to opisze. A mianowicie jechalem swoim poldkiem i przejechalem dosc konkretna kaluze prawa strona po chwili ( moze jakies 0.5km) zaswiecila mi sie kontrolka "check engine" ktora jak do tej pory nigdy mi sie nie zaswiecila ( mam poldka jakies pol roku i nie mam on gazu) gdy zgasilem silnik i uruchomilem go ponownie kontrolka jak do tej pory nie zaswiecila. Wiec chcialbym sie zapytac czy mam sie juz martwic i szukac awarii czy to moze bylo spowodowane ta wielka kaluza i bylo to chwilowe... Pozdrawiam
-
Wg mnie coś po prostu przez chwilę zawilgotniało i wywalił błąd. Jeżeli teraz już gaśnie to wszystko jest w porządeczku. Nic nie powinno się dziać.
-
Gabryś nie pękaj :D Jak juz gaśnie i się nie zapala to jest ok... walnąłeś gdzieś wode pod mache na jakieś styki i elektronika głupiała...
-
No niestety jade dzisiaj sobie tak spokojnie srednio 80km/h ( auto bylo uruchomione jakies 20 minut wczesniej)i sie zapalila ta kontrolka check engine, ale podczas jazdy zgasilem silnik i uruchomilem ponownie i zgasla i po 5 minutach spowrotem sie zaswiecila... patrzylem na temperature to bylo miedzy 70 a 90 stopni ( zreszta u mnie caly czas jest taka temperatura przynajmniej tak pokazuje a wentylator zalacza sie jak mija kreske 90 ale tak juz bylo jak go wzialem w lutym) wiec o co biega drodzy koledzy???
-
patrzylem na temperature to bylo miedzy 70 a 90 stopni ( zreszta u mnie caly czas jest taka temperatura przynajmniej tak pokazuje a wentylator zalacza sie jak mija kreske 90 ale tak juz bylo jak go wzialem w lutym)
No i git. Zamiast lecieć na forum i pytać co jak i gdzie, weź urządzenie do diagnostyki (spinacz) i zepnij styki A i B w złączu diagnostycznym, które znajdziesz za schowkiem - dokładnie poszukaj, jest dość duże. Włącz zapłon i patrz jak miga check engine. Jeśli nie potrafisz tego przeczytać nagraj film. :wink:
-
patrzylem na temperature to bylo miedzy 70 a 90 stopni ( zreszta u mnie caly czas jest taka temperatura przynajmniej tak pokazuje a wentylator zalacza sie jak mija kreske 90 ale tak juz bylo jak go wzialem w lutym)
No i git. Zamiast lecieć na forum i pytać co jak i gdzie, weź urządzenie do diagnostyki (spinacz) i zepnij styki A i B w złączu diagnostycznym, które znajdziesz za schowkiem - dokładnie poszukaj, jest dość duże. Włącz zapłon i patrz jak miga check engine. Jeśli nie potrafisz tego przeczytać nagraj film. :wink:
W GSi spinaczem... hmm :roll:
-
No pewnie, że spinaczem.
-
No więc zwarlem te dwa styki tym "spinaczem" i wyszla mi taka kombinacja cyfr a mianowicie 12 15 44 no wiec co to za kod lub kody??? zaznaczam jest to silnik GSI no chyba ze GLI mam takie same kody...
-
12 można wstępnie olać bo to brak sygnału z czujnika położenia wału korbowego
15 to nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego określający temperaturę mniejsza niż -35° przyczyną może być przerwa w podłączeniu, przebicie do masy lub uszkodzenie czujnika
44 to sygnał z z sondy o spalaniu zbyt ubogiej mieszanki.
Moim zdaniem poleciała sonda. wjechałeś w kałuże 2 rurka była nagrzana i nastąpiło być może pękniecie porcelanowej izolacji sondy, jest niby ona osłonięta blacha wokół siebie ale trzeba by ją wykręcić i obejrzeć. ewentualnie może obejrzyj jeszcze kolektor wydechowy czy nie pękł i nie ciągnie lewego powietrza.
-
Witam ponownie
Myslalem ze naprawa poloneza 1.6GSI a konkretnie tych bledow to bedzie bulka z maslem ale iestety sie mylilem, chcialem kupic czujnik plynu chlodzacego (ten dwu pinowy) niestety nigdzie go nie ma wiec kod nr 15 nadal aktualny, co do sondy tez swieci 44 a dzis silnik zaczal mi kichac i co sie okazuje wyskoczyl mi blad nr 29 co on oznacza bo ja go nigdzie nie znalazlem a co ciekawe gdy odlaczam sonde nie swieci sie kontrolka check enginie a na innych czujnikach po odlaczeniu swieci sie aha zapomnialbym dodoac ze ta kontrolka zaswiecala sie podczas jazdy w dzien w nocy zadko kiedy a dzis podczas jazdy sama zgasla i nie ma rekacji na odlaczenie sondy choc w bledach wystepuje Wiec drodzy koledzy co mam tym zrobic sprzedac poldka i uspokoic sobie nerwy czy moze ktorys z was wie o co z tym chodzi pozdrawiam ( 3 razy sprawdzalem ten blad i wychodzi 29) ale jak cos sprawdze jescze raz i poprawie ewnetualnie jesli sie pomylilem ( nerwach i rozpaczy)
-
=========================================================
kody usterek do GSI (samodiagnostyka):
=========================================================
13
czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału
14
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
15
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
17
wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa
19
czujnik prędkości obrotowej - sygnał nieprawidłowy
21
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt wysoki
22
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt niski
24
czujnik prędkości pojazdu (VSS) - brak sygnału
29
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - przerwa lub zwarcie do masy
32
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - zwarcie do plusa
33
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt wysoki
34
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt niski
35
defekt silnika krokowego zaworu obejściowego powietrza (IACV)
41
cewka zapłonowa B (ESTB) - zwarcie do plusa
42
cewka zapłonowa A (ESTA) - zwarcie do plusa
44
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt niski (mieszanka zbyt uboga)
45
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)
49
zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V])
51
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EPROM (zła suma kontrolna)
55
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EEPROM (błąd wewnętrzny)
61
uzwojenie serwomotoru CCP - przerwa lub zwarcie do masy
62
uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa
63
cewka zapłonowa B (ESTB) - przerwa lub zwarcie do masy
64
cewka zapłonowa A (ESTA) - przerwa lub zwarcie do masy
69
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
71
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
85
uszkodzony immobilizer
87
przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji (ACC) - przerwa lub zw. do masy
88
przekaźnik sprzęgła układu Klimatyzacji (ACC) - zwarcie do plusa
93
uszkodzenie układu QDSM
=========================================================
Proszę
(cytat pochodzi z tego tematu (http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16838) )
-
Jeszcze jedno pytanko
czy wszystkie GSI byly na Delphi Multec czy tez na Boshu???
a jesli tak to jak to rozpoznac
aha dziekuje za kody
-
Gsi to tylko wielopunktowy ewentualnie oznaczenie MPi dla kombiaka oba były tylko na Delphi, BOSCH był w jednopunktach, a jak rozpoznać bardzo łatwo, GSI ma zawinięty na dekiel zaworów kolektor ssący i filtr powietrza po lewej stronie
-
chcialem kupic czujnik plynu chlodzacego (ten dwu pinowy) niestety nigdzie go nie ma wiec kod nr 15 nadal aktualny
czujnik prosze;) (http://www.allegro.pl/item717486303_czujnik_temperatury_opel_daewoo_lanos_nubira_nexia.html)
-
dzieki za link do tego czujnika
mam jeszcze kilka pytan
a mianowicie czy mozliwe jest aby wszystkie czujniki zaczely "padać" po kolei??
czy sonda lambda moze powodowac ze moze akurat przez nia padaja te czujniki ( choc po powtornym wlaczeniu silnika nagle sie nprawiaja i nie wykazuje juz bledu)???
czemu gdy jade noca a temperatura silnika wynosi ok 70 stopni nie zaswieca sie kontrolka check engine i silnik dobrze pracuje choc trzyma ok 1.5 tys obrotow??? gdy jade w dzien to po osiagnieciu 80-90 stopni zaczyna sie swiecic i wszystkie wymienione juz czujniki swiruja ( wczoraj doloczyl blad nr 29 cos zwiazanego z pompa paliwa)
czy czujnik polozenia przepustnicy mozna przeczyscic i bedzie dzialal jak nowy czy musze kupic nowy???
i ostanie czemu "skrzynka" z bezpiecznikami i przekaznikami jest lekko obtopiona na bezpieczniku od wtryskow, bezpieczniku od grzania tylnej szyby na przekazniku od swiatel mijania drogowych ( wszystkie styki czyscilem contakt sprayem, wszystkie bezpieczniki byly optopione a wrecz zesmazone wraz ze stykami) sporo tego moze ktorys z Was koledzy to okielzna bo mnie juz rece opadaja i nie wiem co mam z tym robic:( moze ktorys sie podejmie naprawy mojego poldka (oczywiscie nic zadarmo)
-
Gabriel83, a kasowałeś pamięć w kompie? To, że Ci pokazuje błędu po usunięciu usterki to normalne, aż się go nie zresetuje.
Czujnik położenia przepustnicy trzeba kupić nowy, ale pasuje od Abimexa. To może być tylko kwestia wtyczki.
Podtopione złącza na bezpiecznikach świadczą o słabym styku w tym miejscu. Musiało kiedyś być zaśniedziałe, ew. gniazdka na bezpieczniki słabo je dociskają lub masz bezpieczniki z TESCO, gdzie nóżki od bezpieczników są z cieńszej blaszki / czy też w ostateczności większy pobór prądu na tej linii ;)
Co do błędu 29 - wymień sam przekaźnik pompy i wtrysków. Może są już przypalone i przez to właśnie wyskoczył błąd / przytopiło się gniazdo bezpiecznika. Koszt to będzie jakieś 7zł ;) Nie idź do sklepu motoryzacyjnego, tylko wyjmij te przekaźniki i idź do elektrycznego.
-
Odświeżę temat. Moje GSI sprawiło mi prezent świąteczny i za wszelką cenę domaga się lepszej opieki.Podczas jazdy na gazie i benzynie świeci mi się kontrolka check engine.Nie będę już wspominać,że mam problem z odpaleniem auta po kilku godzinnym postoju(muszę ze dwa razy przekręcić klucz w stacyjce na zapłon by pompa paliwa dała ciśnienie i przy trzecim razie zanim zakręce rozrusznikiem nie mogę czekać aż pompa paliwa skończy pompować) No ale to już lajcik,jak mam knife to odpale go,problem jest większy bo auto straciło na mocy a kontrolka razi po oczach;)
Nagrałem krótki film i wrzuciłem na youtube żeby upewnić się jakie kody błędów mi wyskakują: http://www.youtube.com/watch?v=PP_nudKvmNI
Z tego co ja wyczytałem to kody błędów są następujące: 12, 62, 44 Dobrze to policzyłem?
Co dalej z tym fantem teraz mam robić?
-
Na końcu po mojemu jest 45.
12 - czujnik położenia wału (standardowo) się pali
62 - uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa
45 - czujnik tlenu (s. LAMBDA) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)
-
kod 62- jak uderzyć w takim razie ten temat,gdzie szukać usterki ew.jak ja wyeliminować?