FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: krzysancz w Sierpień 18, 2009, 15:58:58 pm
-
Witam, mam zamiar zdiagnozować swojego poloneza Atu Plusa z 99r i potrzebuję rady czy zrobić po prostu taki kabelek http://www.automex.pl/prod/przewody/przewody.php#_bosch mam ten program.
Czy taki na tranzystorach i układzie scalonym MAX232
-
temat wałkowany... uzyj funkcji SZUKAJ
poza tym: elektroda.pl tam jest wszystko na ten temat
-
Właśnie, że nie wałkowy bo gdy szukałem to znajdowałem różne schematy interfejsów wyposarzonych w tranzystory diody i układy scalone a ja pytam czy można użyć właśnie takiego prostego kabla bez tycz elementów czyli 2końcówki kabel i czy tak będzie działało.
-
zadam krótkie pytanie czy da sie boscha zdiagnozowac za pomoca spinacza tak jak abimeksa?
-
nein
-
Nie da rady w ten sposób zdiagnozować czego kolwiek w boschu, można by się pokusić o mierzenie napięć miernikiem cyfrowym na poszczególnych obwodach ale to wymaga cierpliwości i jest czaso chłonne.
-
Nie da rady w ten sposób zdiagnozować czego kolwiek w boschu
I to chciałem wiedziec dzięki panowie
-
Więc ponawiam pytanie jak to najprościej połączyć
-
tutaj z tego co kojarze nikt takiego cuda nie podlanczal do boscha
-
OZi1845, jakiego cuda?
jeśli chodzi kabelek to nie ma problema :)
sam sobie zrobiłem (nie znając sie na elektronice i lutownicą transformatorową) podłączałem i działa :) znaczy działał jak miałem poldka
jest to kabel na MAXie-- najprostsza wersja VAGa
z tego co pamiętam koszt ok 10zł
-
Wiec dlaczego nie pomozesz koledze?
-
Wiec dlaczego nie pomozesz koledze?
przecież napisalem czego i gdzie szukać.
wystarczy trochę wysiłku.
tym bardziej że bardzo podobny temat był ok tydzień temu.
tam wszystko było podane łącznie ze schematami.
jak nie to elektroda tam jest kilkanaście razy to samo
A że komuś nie chce się chwili poświęcić no to trudno.
proponuje: DO KOSZA
-
Daro masz może schemat tego kabelka co go robiłeś?
-
Znaj moje dobre serce...
ale naprawdę google i szukajka (nie tylko na tym forum) NIE GRYZIE
K L I K K L I K (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=418006&highlight=interface+polonez&sid=)
-
Tak mam wszystkie podzespoły i układ max232 ALE niemam płytki pod ten układ
-
uniwersalna
-
A da rade podłączyć się bez tych układów tzn. samym przewodem?
-
A da rade podłączyć się bez tych układów tzn. samym przewodem?
co autor miał na mysli???????????????? o jaki przewód chodzi?
bosha bez interface nie podepniesz do kumputera i nie zczytasz błedów.
PROSZĘ DO KOSZA z tym tematem co by nie zaśmiecał forum.
-
bosha bez interface nie podepniesz do kumputera i nie zczytasz błedów.
i to chciałem wiedzieć, a gdzie można kupić tą płytkę pod układ scalony bo na allegro nie znalazłem.
-
w sklepie z elektroniką...... Jedna z uniwersalnych płytek. Te dedykowane ciężko dostać i są droższe.
-
Nareszcie zrobiłem kabel bo boscha podłączyłem samochód odpaliłem i nic najpierw przechodzi cztery etapy badania a za chwile program wyświetla komunikat że "com2 nie jest podłączony" klikam ignoruj program wyświetla komunikat " niewłaściwy typ silnika" Proszę o pomoc co z tym dalej zrobić żeby działało.
schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=418006&highlight=interface+polonez&sid=
-
spróbuj podpiąć rezystory 4k7 zamiast pod +5 to pod +12V.
spróbuj przetestować kabel w hyperterminalu albo w jakimś innym programiku. czasem po powenym czasie jeśli Interface jest niedokładnie wykonany potrafi się "zawiesić"
ewentualnie sprawdź na innym samochodzie
[ Dodano: 25 Paź 2009 14:30 ]
ps. ale wszystkich testów nie zrobi Ci na uruchomionym samochodzie. A jak masz kiepskie przewody i swiece zapłonowe to może resetować kompa i rwać połączenie.
-
W hiperterminalu nic się nie dzieje wciskam cokolwiek z klawiatury i nic się nie wyświetla. Czy ten schemat interfeisu może być do bani??
-
schemat jest oki.
Uklad stabiniej chodzi jak podepniesz te rezystory pod 12V
Poczytaj więcej o VAGu o interface do gazu oraz notę MAXa a dowiesz się czemu nie narazie nie wyskakują literki :)
-
Schemat jest do bani kupiłem ten kabelek http://allegro.pl/item821641318_interfejs_diagnostyczny_polonez_bosch.html jak go sprawdzę to napisze co i jak.
-
Schemat jest do bani kupiłem ten kabelek http://allegro.pl/item821641318_interfejs_diagnostyczny_polonez_bosch.html jak go sprawdzę to napisze co i jak.
A wiesz jak się sprawdza w hyperterminalu?????
Do bani to może być Twoje wykonanie kabla, albo złe podłączenie.
JEŚLI DOBRZE SIĘ ZROBI to na 100% DZIAŁA
wina może być:
programu
samochodu
kabla
użytkownika
-
Program jest ok
A samochód i kabel się okaże jak przyjdzie drugi kabel
Kabel był robiony przez elektronika zgodnie ze schematem
napiszę później co się dzieje na nowym kabelku, otworzę go i naszkicuje schemat