FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: krowil w Sierpień 24, 2009, 00:02:43 am
-
Witam,
problem jak w temacie.
Nie posiadam instrukcji.
Sprawdziłem bezpieczniki, żarówki - dla pewności wymieniłem.
Nie skutkuje.
Domyślam się, że gdzieś w okolicach skrzyni jest czujnik lub coś w podobie odpowiadający za uruchomienie świateł cofania w momencie wrzucenia biegu wstecznego.
Może mi ktoś wytłumaczyć gdzie on jest?
Ewentualnie ktoś może poradzi co jeszcze sprawdzić?
Z góry dziękuję.
-
czujnik jest wkrecony w skrzynie biegow. Tam gdzie łączy sie wał napędowy ze skrzynią po prawej stronie (siedząc w samochodzie). Do włącznika podłączone 2 przewody. Żarówki są sterowane plusem, zwarcie tych dwoch przewodów przy skrzni powinno uruchomić żarówki, jeżeli zadziałają winny jest włacznik jeżeli nie.... to pisz
-
Dodam jeszcze, że sam wyłącznik mechanicznie psuje się raczej rzadko, a najczęstszą przyczyną awarii jest urwanie kabelków, odpadnięcie ich końcówek lub utrata styków na które się owe końcówki nakłada. Wszystko wskutek korozji.
-
A ktoś się orientuje, którędy ta wiązka przechodzi do wewnątrz auta? U mnie zastąpienie zerwanego konektorka na długo nie pomogło, podejrzewam ze większy kawałek instalacji jest już przegnity, chciałbym to wymienić "raz a porządnie".
-
Tunelem środkowy po prawej stronie (tam gdzie włącznik). Jak ściągniesz dywanik bedziesz widział.
-
Tunelem środkowy po prawej stronie (tam gdzie włącznik). Jak ściągniesz dywanik bedziesz widział.
A jeśli Ci coś to pomoże, to te kable wychodzą z wiązki pomiędzy schowkiem a srodkowym panelem, idą potem na dół z prawej strony nagrzewnicy a potem przy tunelu jak wyżej.
-
Dzięki wszystkim za podpowiedzi,
narazie nie mam czasu, zeby coś zrobić, lada dzień wyjeżdżam.
Ale jak wrócę to zrobię.
-
Ja wtrącę swojego grosza do tego, że to jakiś ciężki kretyn wymyślił, żeby te złącza na czujniku tak na wierzchu były. W Egipcie to się możne sprawdzało nie u nas. Na klemę gumkę zakładali, której później i tak większość nie zakładała a tam już nie mógł...
-
Jesli to tylko ułamany konektor to warto spróbować to polutować - jesli zrobi się to dobrze to posłuży przez następne 1o lat, kupno "nowego" to loteria, u mnie nowy pochodził z pół roku - polutowałem stary i śmiga kolejny już rok.
-
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Oczywiscie zrobiłem jak radziliście ( lutowałem) i wszystko działa.
Tylko nie miałem kiedy się pochwalić :)
Temat do zamknięcia.
-
sorki za wykopalisko ale nie chcialem zakladac nowego tematu:
ten czujnik biegu wstecznego toz to:
(http://img88.imageshack.us/img88/3931/zdjcie0023a.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/zdjcie0023a.jpg/)
czy to:
(http://img13.imageshack.us/img13/8681/zdjcie0024c.jpg) (http://img13.imageshack.us/i/zdjcie0024c.jpg/)
stawiam ze to pierwsze...teraz pytanko jeszcze...do tej wtyczki dochodzi prad-sprawdzone...do lamp z tylu prad nie dochodzi...czyscilem to, nadal nic...ewentualnie jak to wymienic bo probowalem wykrecic ale siedzi dosc mocno ?
-
Czujnik wstecznego jest na pierwszej fotce. Musisz go poprostu wykręcić i wymienić.
-
Możesz jeszcze połączyć styki wtyczki za pomocą np. kawałka drutu miedzianego i sprawdzić czy światła działają, jeśli nie, musisz szukać przerwy gdzieś w instalacji, na odcinku czujnik- światła cofania.
-
Możesz jeszcze połączyć styki wtyczki za pomocą np. kawałka drutu miedzianego i sprawdzić czy światła działają, jeśli nie, musisz szukać przerwy gdzieś w instalacji, na odcinku czujnik- światła cofania.
zapomnialem napisac - to tez sprawdzalem-wlasnie miedzianym drucikiem:) zaiskrzylo, swiatla dzialaly...wiec winny czujnik ?
-
Czujnik do wymiany.
-
Przylącze sie do tematu. ;)
Pod koniec sierpnia wymieniłem ten czujnik u siebie i wszystko działało. Potem się przejechałem po takim troche wyższym śniegu i wsteczne się zaczęły świecić cały czas ;/
Doszedłem do wniosku ze doszła wilgoć do tych kabelków więc jak było troche cieplej sie położyłem z suszarką do włosów i wysuszylem dokładnie. Nie pomogło. Wykręciłem czujnik i wyglądał na sprawny wkręciłem go spowrotem i było ok.
Jak sprawdzałem potem jeszcze czy działa sie zapaliły i znowu nie chcą zgasnąc :(
Czy to nowy czujnik do wymiany czy coś innego ??
-
Pod koniec sierpnia wymieniłem ten czujnik u siebie i wszystko działało. Potem się przejechałem po takim troche wyższym śniegu i wsteczne się zaczęły świecić cały czas ;/
Doszedłem do wniosku ze doszła wilgoć do tych kabelków więc jak było troche cieplej sie położyłem z suszarką do włosów i wysuszylem dokładnie. Nie pomogło. Wykręciłem czujnik i wyglądał na sprawny wkręciłem go spowrotem i było ok.
Jak sprawdzałem potem jeszcze czy działa sie zapaliły i znowu nie chcą zgasnąc Smutny
Czy to nowy czujnik do wymiany czy coś innego ??
raczej czujnik do wymiany bo się w nim zwarcie robi.
-
pany...pytanie: czym czujnik odkrecic bo niestety poleglem:D:D:D a dluzej pod autem bez podnoszenia go lezec nie bede bo zimno sie robic zaczelo juz:P
-
Wymieniałeś bo zeżarło styki czy dlatego, że nie działał?
Bo ogólnie to jak mi padł czujnik robiłem research i wyszło, że lepiej jest stary ożywiać niż kupować nowy (w moim przypadku żeżarło styk jeden).
BTW. Mój czujnik prędzej wyjdzie razem ze skrzynią niż sam... ;)
-
no a moj nie chce sie nawet ruszyc:/ a czujnik bez problemu wychodzi...to jest wciskane/skrecane ?
-
W mnie w caro jest wkręcany. Klucz chyba 23 ale głowy nie dam ;p
-
poki co znalazlem tyle ze do 95r byly inne a po 95 inne
-
poki co znalazlem tyle ze do 95r byly inne a po 95 inne
Wszystkie czujniki pasują ... to to samo ... z plusa ma tylko inną kostkę (nie na wsuwki tylko na igiełki) ... no i do skrzyni czterobiegowej był inny ... ja w minusie założyłem z plusika i pięknie działa :)
-
i wszystkie są wkręcane :)
-
I jak będziecie chcieli dokupić ten włącznik to nie bierzcie włącznika do dużego fiata bo dla mnie facet już raz to wcisnąl że będzie działać. Owszem działało ale biegi ciężej chodziły a 5 w ogóle nie wchodziła ;// (przynajmniej u mnie w caro 1.6 )
-
juz pare dni temu kupione i wymienione...koszt - 14zl
-
Ja mam nadzieje że jutro kupie i wymienie od razu ...
-
U mnie w atu minusie jest włącznik z borka na te te dwa dzindzle, a powinien być ten z igiełkami z plusa wkręca i wykręca się go kluczem 22 u mnie tak jest.Auto wyprodukowane w 1996r.
-
Jak mnie udało się znaleźć w jednym sklepie czujnik, to usłyszałem cenę coś koło 40 zł :O. Wtedy przekonałem się, że nierozbieralne, też się rozbiera ;). Czujnik jest prosty w budowie i bardzo łatwo można go naprawić, co prawda śmierdzi drutem, bo zaklejałem go na silikon, ale przynajmniej działa :)
-
A ja mam już dość walk z tym czujnikiem, zwłaszcza że w skrzyni z Fiata 132 jest po lewej stronie, kable łatwo pourywać sprzęgłem gumowym, a do tego nie ma konektorów tylko wychodzą z obudowy od razu.
Nie chce mi się tego reanimować od spodu, zastanawiam się jak uszyć mechanizm na jakimś trójkątnym kawałku blachy, który by zwierała bezpośrednio wajcha. Dla uproszczenia dam chyba przekaźnik, który będzie sterowany masą. Tylko zastanawiam się z czego wykonać w miarę elastyczny i pewny stycznik.
-
Rety tyle roboty... Mnie by się nie chciało i bym założył ręczny klawiszek w kabinie. Wszak te kabelki z wnętrza wychodzą tam. Zresztą mój ma uwalone konektorki od 2 lat i nie mogę się zebrać na naprawę...