FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: lisu w Sierpień 31, 2009, 20:19:27 pm
-
Witam sznownych kolegów mam pytanie czy dużo zabawy jest z wsawieniem GSI do fiaciora? jako tako z silnikem to raczej nie ma problemu jak mi się zdaje tylko chodzi o okablowanie czy podpasuje pod starą wiązke(oczywiście czy da rade przerobić) . Jeżeli nie tu napisałem posta to prosze o przeniesienie i z góry dziękuje
-
Założyć i przerobić da się wszystko.
Najlepiej jakbyś porównał schematy PLUSA GSI i DF-a.
Nie jestem za mocny w elektryce, ale myślę, że mając schematy w łapie, da się to bez problemu uruchomić.
-
mlodyolek#1934, Wiązka to nie problem. do adriana mam nie całe 200metrów ale chodzi o to że nie chce mi się przekładać całej wiązki :D
-
A ja bym przełożył wiązkę, bo będziesz miał młodszą elektrykę/okablowanie silnika, a to równa się mniejszym spadkom napięcia i eliminacją ewentualnych problemów z tym związanych :wink:
-
to odrazu i srodek zmienie :wink:
-
Wiązkę trzeba przełożyć cala z poloneza łącznie z immo -inaczej nie zapali ,ewentualnie znaleźć kogoś kto je uśpi ale z tego co wiem to ciężki temat :|
-
Wiązkę trzeba przełożyć cala z poloneza łącznie z immo -inaczej nie zapali ,ewentualnie znaleźć kogoś kto je uśpi ale z tego co wiem to ciężki temat :|
to piczy wlos ,trzeba sie liczyc z kosztem 200pln ,
inaczej trzeba dokladac stacyjke z gsi,
popeline o niezdejmowalnosci immo zwlaszcza z rovera sialy roverowe leszcze ,ale dla nich kazdy temat jest tematem trudnym :lol:
-
czyli morał taki kupić kompletnego GSI i go rozpatroszyć :D dzięki za dobre rady jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to pisać :D
-
oczywiscie mozna postawic GSI na gazniku,no lae latwiej postawic GLI na gazniku ,bo nie trzeba sie bawic z mocowaniem kolektora pod glowice
-
hm nie jest takie hula hop :)
1. musisz mieć bak z poloneza i odciąć kawałek wlewu (podpowiada to że dla bezpieczeństwa kupić nowy bak bo różnie bywa z ogniem po paliwie)
2. musisz rozpruć wnętrze i przeciągnąć kable
3. zamienić tył instalki pod lampy , przenieść w wiązce kable od wstecznego i p mgłowego (prujesz wiązkę prawej lampy na dół ) lewą pozostawiasz bez zmian
4. zmieniasz kolumnę kierownicy bądź wsadzasz kluczyk w immo na stałe pod deską i zostawiasz swoją stacyjkę ale to głupie bo nie będzie się samo radio wyłącząło
5. jeśli zostawiasz deskę z borka to czeka cię masakra z przełożeniem przewodów w licznik fiata (wykonalne)
6. Modyfikujesz wiązkę tak by guziki od świateł dmuchaw ect wylądowały na środkowym panelu . musisz wywalić dodatkowe dziury w konsoli na przednie halogeny
7. przerabiasz wiązkę wycieraczek wyrywasz z wiązki głównej i z prawej przelotki przestawiasz na lewą bo silnik wycieraczek w fiacie jest po lewo .
8. przekładasz manetki od wycieraczek z poloneza bo zostałeś ożeniony z mikroprocesorem .
9. Trzeba wydumać czujnik ilości paliwa bo podobno polonez ma inna rezystancję pływaka (tego jeszcze nie sprawdziłem bo mam bak w aucie nadal)
tyle wstępnych problemów w telegraficznym skrócie . Też nad tym myślę bo pcham rovery w bude fiata :)
Z mechaniki prócz zbiornika musisz pod podwoziem przeprowdzić min 2 a lepiej 3 rurki czyli zasilanie listwy , powrót i pochłaniacz par .
Powiem ci szczerze że dużo prościej osadzić tam SPI prod boscha i to można pospinać z wiązką fiata dużo szybciej . Bo koszty może i nie duże bo cena poloneza po bombie ale masakra pracy by to miało ręce i nogi . A bosch jaki jest każdy wie .
-
Będziesz przerabiał kombi czy limuzynę? Bo z tego co pamiętam to w kombi jest bak jak w Polonezie i chyba nie trzeba nic odcinać.
-
jest bardzo podobny ale lepiej pasuje po lekkim odgięciu rury i skróceniu o 1 cm . Może tylko u mnie tak jest :) bo mam nadwozie produkowane w Łodzi :)
-
ktos tu chce zrobic poloneza w budzie dfa chyba :lol: ,
do silnika nie potrzeba wiazki z calego auta ,a jedynie wiazke silnika ,
ba ,nawet sie rozpina z reszta wiazki :D
-
co do przerabiania to sedan idzie z czasem a dlatego że 2 lata remontowałem blache i co do czego posypał sie silnik orsz most ze skrzynią(wyją nie miłosiernie) a w silniku kończą sie panewki pierścionki itp. silnik jest poldka z 96r z głowicą fiata 115c. ewentualnie środek zostawie orginał a samą wiązke przełoże z poldasa ale to jeszcze narazie plany zobaczymy jak to sie potoczy z kasą :D
-
A czy przy zmianie na GSI należy zmienić komputer? Czy wystarczy mieć kompa z GLI?
-
wydaje mi się że trzeba zmienić kompa ale nie wiem dokładnie
-
dać to się da napewno trzeba tylko odpowiednio oddzielić wiązki , tylko instalka df jest dość koślawa i ma spadki napięć , brak przekaźnika głównego .
-
czy ktoś wie jaki powinien być luz styku przerywacza w aparacie zapłonowym bez podcziśnienia. prosze o szybką odpowiedź