FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: NeoN w Wrzesień 01, 2009, 15:34:52 pm
-
Czy ktoś się orientuje na którym kabelku jest sygnał z sondy lambda w roverku? Kolor, pin na kości komputera, coś co pomoże mi go namierzyć.
-
Kabel koloru czarnego.
-
A nie przypadkiem szarego ? Na pewno jest w on najniższym rzędzie w kostce od kompa ale koloru nie pamiętam dokładnie, wydaje mi się ze to był szary musiał bym sprawdzić...
-
na wąskopasmowej to możesz sobie pooglądać migające swiatełka a nie pomiary
-
na wąskopasmowej to możesz sobie pooglądać migające swiatełka a nie pomiary
Van już się tak nie podniecaj za przeproszeniem tą sondą szerokopasmową!
Do SERYJNEGO silnika, wykorzystywanego CYWILNIE sonda binarna z powodzeniem się nadaje. Zgoda, że nie można stroić silnika wąskopasmową na wysoką moc, ale do cholery nikt tu o tym nie pisze! A Ty jak mantrę co jakiś czas powtarzasz o tej sondzie szerokopasmowej i tak w kółko.
No offence
-
tyle ze mieszanka bogata i biedna pokazywane sa tak samo. ot zgrozo wiekszosc roverkow jezdzi na muchozolu i wiekszosc ludzkow ma nadzieje to dostroic na tej podstawie. AFR przyczepiony do seryjnej sondy daje wskazania z kosmosu jezel nie ma sie w 100% orginalnego ukladu zasilania(a LPG nie jest seria:P)
jimo#1921, gdybys kojarzyl troszke to kolega zalozyl BLOSA :P i ciekawe po co mu wskaznik AFR :P
-
tyle ze mieszanka bogata i biedna pokazywane sa tak samo
Nie rozumiem, masz napięcie 0-1V; 0-5V, nie masz dla 1V stanu bogatego i ubogiego jednocześnie.
ot zgrozo wiekszosc roverkow jezdzi na muchozolu i wiekszosc ludzkow ma nadzieje to dostroic na tej podstawie.
A dlczego nie miałoby dać się tego przeprowadzić?
AFR przyczepiony do seryjnej sondy daje wskazania z kosmosu jezel nie ma sie w 100% orginalnego ukladu zasilania(a LPG nie jest seria:P)
Dlaczego daje wskazania z kosmosu, nie wiem - rozjaśnij mi ten temat.
jimo#1921, gdybys kojarzyl troszke to kolega zalozyl BLOSA i ciekawe po co mu wskaznik AFR
Po to, żeby nie upalić zaworow i gniazd od jazdy na ubogiej mieszance?
-
AFR przyczepiony do seryjnej sondy daje wskazania z kosmosu jezel nie ma sie w 100% orginalnego ukladu zasilania(a LPG nie jest seria:P)
Ale co ma do tego rodzaj paliwa skoro sonda lambda mierzy ilość tlenu w spalinach.
jimo#1921, gdybys kojarzyl troszke to kolega zalozyl BLOSA :P i ciekawe po co mu wskaznik AFR :P
Po to żeby ustawić "slit" w takim położeniu żeby przy częściowym obciążeniu silnika, gdy membrana blosa jest uniesiona tylko nieznacznie, zasilać silnik mieszanką stechiometryczną a nie bogatą.
tyle ze mieszanka bogata i biedna pokazywane są tak samo.
Coś mieszasz. Sonda szerokopasmowa od wąskopasmowej różni się rozpiętością napięć, jak i również sposobem narastania napięcia. Problem z sondą wąskopasmową jest taki że podaje sygnał w zakresie 0-1v a charakterystyka nie jest liniowa, tzn. w zakresie mieszanki stechiometrycznej sonda może podawać sygnał o bardzo dużej rozpiętości napięć (z tego co pamiętam od 0,3V do 0,7V). Z tego też powodu sondy tej używa się tylko jako prostego wskaźnika czy jest bogato czy biednie, a dokładny pomiar AFR z dokładnością do 0,1kg powinien już być dokonywany sondą szerokopasmową.
EDIT:
Ok, znalazłem schemat, i rzeczywiście tak jak pisał Barnii, jest kabel koloru szarego. Wielkie dzięki za pomoc. :D
-
Szary to jest masa, akurat mam sondę na stole.
-
Szary to jest masa, akurat mam sondę na stole.
Zgoda, później jest wtyczka i kolory kabli się zmieniają i do komputera jest już poprowadzony kolor szary jako impuls.
-
Rodzaj paliwa ma się tak do tego że LPG nie jest fabrycznie zestrojone z komputerem i zawsze bedzie pilnować tych samych wartości. rożnica jest taka że jak ktos próbował zestroić coś na takiej sondzie ebdzie wiedział ze skrajnie bogata i skrajnie uboga mieszanka daje ta samą wartosc napiecia. Bocian zestroił na tej podstawie że napiecie sobie ładnie oscyluje posrodku skali skaczać to w góre to w dół i to uznał za mieszankę najlepszą. bo tylko w wartości optymalnej sonda ta pracuje poprawnie. zresztą był było i jeszcze raz było :P
u mnie AFR na nowej fabrycznej sondzie i na cisnieniu wtrysku 2,5 bar i 3,2bar pokazuje wartości prawidłowe i że mieszanka jest poprawna(a silnik na jednym lata po całej komorze silnika) błąd sondy już wykluczyłem bo jest to już 3 sonda ktróą tam założyłem i odczyty są takie same (pomiar robiony z masy dochodzącej do sondy jak i z masy z nadwozia)
-
Idąc twoim tropem myślenia można wywnioskować że sonda nic nie pokazuje i jest zbędnym gratem w samochodzie, ale w takim razie dlaczego wszystkie nowe i większość starych układów wtryskowych ją posiada?
żeby zrobić katalizatorowi dobrze :evil:
Panowie Van ma racje , nawet na szerokopasmówce jak mocno przelejecie to zaczyna ona pokazywać ubogą mieszankę bo sonda liczy tlen z paliwa niespalonego . Co do lpg to jest jeszcze taka sprawa ze mieszanka stechiometryczna dla lpg występuje przy afr bodajże 15.5 coś takiego ,a dla wachy 14,7 , dlatego na lpg powinno się regulować na inne wartości afr żeby osiągnąć najlepsza ekonomie / moc / czystość spalin . Ogólnie to sporo osób teraz ma szerokopasmówki i za 30-40 zł da się umówić na pomiar afr . Polecam
pozdrawiam
-
Qrcze ale jestem popularny.
Swojego blosa stroiłem na wąskopasmówce i jakoś jeździ. I wskazówka sobe skacze Hi-Lo w czasie jazdy aż miło. Dość podobnie zachowuje się wskaźnik na PB.
Miałem swego czasu podskoczyć na pomiar szerokopasmówką ale szkoda mi było 50zł.
Zasadniczo resztę już powiedziano.
-
jak ktos próbował zestroić coś na takiej sondzie ebdzie wiedział ze skrajnie bogata i skrajnie uboga mieszanka daje ta samą wartosc napiecia
chyba u ciebie :lol: ,jak sie ma 1.6 na wtrysku od 1.4 i zepsuta sonde to co ma sie dziac z silnikiem ? jasne ,ze bedzie skakal,prychal i pierdzial,
JA jakos jestem w stanie zalac silnik az zgasnie i sonda pokazuje wtedy 0.94v - nie przypomia to wskazan ubogiej mieszanki
falowanie mieszanki na blosie swiadczy o zuzyciu membrany parownika lub blosa ,nierownomiernym przeplywie powietrza przez przepustnice ,albo o drganiach przenoszacych sie na blosa ,
prawidlowe wskazania sondy na blosie przy niezmiennym polozeniu przepustnicy i jezdzie po prostej drodze ,to wskazania stale,
zmiany skladu mieszanki przy minimalnym ruchu przepustnica swiadcza o prawidlowym ustawieniu blosa