FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Zuczek w Wrzesień 01, 2009, 18:35:49 pm
-
witajta.
poleciala mi uszczelka pod glowicą w moim polonezie. i tera takie pytanie.
jaka uszczelke dostac dobrą do 2.0 dohc. i gdzie tego szukac we krakowie.
pozatym nigdy niesiagalem glowicy wiec niezabardzo wiem od czego zacząć - tzn kolektrory sobie posciągam i glowiczki i te wszystkie żecy co mi przeszkadzaja tzn turbo i takie tam. ale jak sie wziąsc za samo sciątganie glowicy..? robil to ktos.? zeby mi pomoc albo chociaż pokazac co mi cza zdjac powiedziec.?
a moje drugie pytanie. to czy jest sens jak juz bede mial sciągnietą głowice zrobic wiekrze zawory.? od czegos konkretnego.? bo dowiadywalem sie i jezeli jest turbo to więkrze zawory maja ponoc maly sens ale cos ta teoria do mnie nie dociera.? wie ktos cos na ten temat.?? bo jesli juz bede mial zdjetą glowice to wypadalo by przy niej porobic a jak juz porobic to konkretnie.!
i nastepna sprawa
czy wejdzie kolektor ssąsy wtryskowy jezeli zostawie zaplon z kopółka a nie przeniose go na glowiczke ?
-
dzieki. pompa wody ma przejechane jakies..hmm 200km;) 8)
-
ja rozejrzalbym sie jednak za uszczelka goetze. moze jeszcze gdzies do zdobycia.
kolektorow nie sciagaj, bo latwiej bedzie Ci zdjac i pozniej wrzucic glowice - samemu nie radze tego robic.. glowiczek w zadnym wypadku nie odkrecaj, bo w najlepszym wypadku szczelnosc na styku z glowica pojdzie sie kochac, a i tak musialbys skorygowac zawory.
opis kolejnosci i momentow dokrecania w poszczegolnych fazach powinien byc na uszczelce, w razie czego podaje to co stosowalem z powodzeniem u siebie:
1 faza: 22 Nm
2 faza: 45-50 Nm
3 faza: 88-100 Nm
--------
8 o o 7
3 o o 6
2 o o 1
4 o o 5
9 o o 10 - przod silnika
aha, sprawdz koniecznie sruby glowicy po ich odkreceniu, jesli cos chociaz wyda sie podejrzane (zwlaszcza nierownosci w skoku gwintu), wymieniaj wszystkie sruby od razu
-
uszczelki to tylko goetze lub elring, te 1 są ładniej obrobione. Jak masz ściągniętą głowicę to sprawdź przynajmniej czy jest równa i ew splanuj ją. Większe zawory mają sens szczególnie z powiększeniem kanałów w głowicy.
Co do pompy wody to jeśli nie masz kupionej porządnej firmy tzn skf/hepu/ina czy czegoś podobnego podobnego to licz się z tym ze w każdej chwili łożysko powie dość. U mnie "niemiecka" pompa wytrzymała 1,5 tysiąca km i dostała sporego luzu na łożysku. W rolce napinacza (jeśli masz rozbieralną) możesz wymienić łożysko, też na jak najbardziej firmowe
-
Jak uszczelka poszła sprawdź śruby od głowicy czy maja 115mm, jak więcej kup nowe -wydatek około 60-80zl, a stare czym prędzej wyrzuć. Dokładnie tez oczyść otwory śrub, najlepiej narzynka, zwłaszcza ostatnie dwa(najdalsze od przodu silnika)
-
otworki to sie gwintownikiem jedzie ;)
-
jeden znajomy poradził mi dorobic cała uszczelke miedziana.? co wy nato..?
-
hmm... miedziak jest dobry do turbo
-
hmm... miedziak jest dobry do turbo
generalnie uszczelki metalowe są żywotniejsze, ale kluczem do sukcesu jest równa powierzchnia bloku i głowicy.
-
BARTEK#1925, przynam CI racje. Niestety bardzo wielu mechanikow olewa ta sprawe i planuja (albo i tez nie planuja) glowice. Do bloku nawet nie zagladaja. Ja zawsze rownam blok za pomoca kamienia :D
-
uszczelki to nie miedziane a mosiężne lub nierdzewne, miedź z aluminium się "nie lubią" ze względu na różnice potencjałów
-
dzieki chłopaki za pomoc.. głowica juz siedzi na nowej uszczelce.. poradzilem sobie sam.