FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Adampio w Wrzesień 01, 2009, 19:52:43 pm

Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: Adampio w Wrzesień 01, 2009, 19:52:43 pm
Po 11 latach i 102kkm przebiegu przyszedl czas na wymiane alternatora, bo wedlug opinii zaufanego elektryka ten co jest juz dlugo nie pociagnie z powodu stanu uzwojen.
Zrobilem male rozeznanie i wyszlo ze Elmot w likwidacji, zas na Alledrogo sa "nowe" alternatory (po 169-190PLN-ow) ale za zwrotem starego co brzydko pachnie juz na odleglosc.
Kto z Kolezenstwa mogly polecic jakis algorytm poszukiwan. Nie musze specjalnie oszczedzac bo moj Poldi jest u mnie do nowosci i ma u mnie dożywocie (chyba zeby zechcial sie powaznie rozbic) i chcialbym miec altek z dobrego zrodla, ktory przetrwa nastepne 10 lata najmarniej
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 01, 2009, 22:43:20 pm
daruj sobie.

Jakie masz ładowanie na postoju, na wolnych obrotach przy włączonych światłach ?
Może altek masz sprawny a wymaga tylko regeneracji ?
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: Adampio w Wrzesień 02, 2009, 15:50:39 pm
Akurat temu elektrykowi wierze bo znamy sie od lat i nigdy nie dal plamy. Altek byl juz trzykrotnie (na przestrzeni tych 11 lat) rozbierany, sprawdzany i czyszczony. Raz wymieniono w nim lozyska. Rok temu (po drugim rozbieraniu) dostalem od elektryka zapasowy regulator, ktory przydal sie jak mi pare dni temu padl altek podczas nocnego wyjazdu (smieszno i straszno jedzie sie noca na samych pozycyjnych, koniecznie  zabierajcie do auta latarke).
Teraz mam czesciowo zregenerowany to znaczy po raz trzeci rozebrany, oczyszczony i z wymienionym regulatorem. Diagnoza padu byla taka: zly stan izolacji i ogolne zasyfienie w srodku powodowały chwilowe zwarcia, ktore wykonczyly pierwszy regulator i  daly w kosc drugiemu. Na razie mam na wolnych obrotach (wlaczone swiatla) lekko ponizej 14V (normalnie bylo  ponad 14) i jak sie wlaczy lewy wiatrak chlodnicy to napiecie spada ponizej 13V i nie wzrasta jak sie doda gazu (mam w kabinie woltomierz).
Mozna oczywiscie dalej regenerowac (czytaj: wymienic wszystko oprócz obudowy) ale ponoc to sie nie opłaca bo suma czesci + robocizna wyjdzie drożej niz nowy. No i dlatego zalozyem ten wątek ;)
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Wrzesień 02, 2009, 16:13:47 pm
Adampio, http://www.allegro.pl/item718941256_alternator_polonez_plus_nowy.html
ten na pewno jest nówka sztuka :)
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: Adampio w Wrzesień 02, 2009, 17:39:53 pm
Musi złocona jeszcze ;)
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Wrzesień 02, 2009, 19:05:06 pm
550zł :shock:  ja jak pytałem w polmozbycie to mówili ze 330zł taki altek ale nie oglądałem tego wiec nie wiem co to było... jakies badziewie te altki w plusach, ja mam w starym ursusie 30 letni altek z poloneza po x regeneracji który mocno juz dostał w d*** i nadal napiecie trzyma cos ok 14V
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Wrzesień 02, 2009, 19:27:39 pm
szczotki jeszcze wymien i bedzie hulac
Tytuł: naprawde nowy alternator do Plusa (70A)
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 02, 2009, 20:39:31 pm
Wymień szczotki, przeczyść. Będzie śmigać.