FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: rafaellohucisko31 w Wrzesień 02, 2009, 20:18:33 pm

Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: rafaellohucisko31 w Wrzesień 02, 2009, 20:18:33 pm
Witam. Zacikawiła mnie jedna sprawa która nie daje mi spokoju. Byłem u mechanika z kumplem po auto i tak sobie zaczołem mechanika wypytywać o remont ohv i powiedział ze on moze  podpiłować jakos rowki na tłokach w których siedzą pierscienie i ze bedzie wieksze sprezanie a tym samym wieksza moc :) prawda to czy mi wała wkręca.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Wrzesień 02, 2009, 20:25:33 pm
ohv mozna podkręcic itonawet sporo ale to sie bbaarrrrdzo odbije na jego trwałosci i bedzie kosztowne... zreszta poczytaj forum
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 02, 2009, 20:36:36 pm
bzdura. chciałbym to zobaczyć.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 02, 2009, 20:57:46 pm
chyba chodziło o założenie pierścieni nadwymiarowych na nominalne tłoki.
Da się zrobić, miałem tak w poprzednim silniku i hulało aż miło.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Wrzesień 02, 2009, 21:08:15 pm
rafaellohucisko31, nie chodzi o piłowanie rowków na pierścienie tylko zamków - tak aby miały książkowy luz.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: rafaellohucisko31 w Wrzesień 03, 2009, 21:47:20 pm
A założenie nadwymiarowych pierscieni na nominalne tłoki wiąże sie z jakimis przeróbkami ??  czytałem forum bardzo dużo i wiem jak można podkrecic ohv :) ale tego sposobu co mechanik mi sciemniał to nie wyczytałem dlatego założyłem temat.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Zak w Wrzesień 03, 2009, 22:20:20 pm
rafaellohucisko31,
pytałeś go o remont, więc podał Ci tanią opcje :lol:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: skaner w Wrzesień 07, 2009, 15:38:07 pm
Podkręcanie ohv zaczynamy od wymiany bloku silnika na blok z Łady :-) o ile pamiętam tak zaczynali panowie w OBR :-)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2009, 15:52:55 pm
Cytat: "skaner"
Podkręcanie ohv zaczynamy od wymiany bloku silnika na blok z Łady :-) o ile pamiętam tak zaczynali panowie w OBR :-)

no i co z tego wyjdzie ? zamiana silnika ohv na ohc z lady  - po co skoro tyle samo roboty co zalozenie dohc fiata
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: skaner w Wrzesień 07, 2009, 16:41:56 pm
silnik do Łady kosztuje 300zł :-)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: e1mo w Wrzesień 07, 2009, 19:45:28 pm
Cytat: "skaner"
silnik do Łady kosztuje 300zł :-)


a 1.4  rovera ze skrzynią na szrocie 500 (http://www.insomnia.pl/buziaki/7.gif)

wkładasz i zapier**sz a nie rzezbisz jakess radzieckie ohc :)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Wrzesień 07, 2009, 20:03:10 pm
to radzieckie ohc ma wał na 5 podporach co stawia go o klasę wyżej niż nasze ohv.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 07, 2009, 20:45:02 pm
Cytat: "e1mo"
Cytat: "skaner"
silnik do Łady kosztuje 300zł :-)


a 1.4  rovera ze skrzynią na szrocie 500 Obrazek (http://www.insomnia.pl/buziaki/7.gif)

wkładasz i zapier**sz a nie rzezbisz jakess radzieckie ohc :)

Radzieckie ohc chodzi bardzo ładnie i jest trwałe, oraz nie jest takie skomplikowane w obsłudze jak roverek. Sam kiedyś myślałem czy nie wstawić. Problem tylko jest ze znalezieniem w Polsce silnika 1600 lub 1700 w znośnym stanie...
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: skaner w Wrzesień 07, 2009, 21:59:45 pm
To kupujemy 1500 i wymieniamy tłoki :-)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: skaner w Wrzesień 08, 2009, 09:37:33 am
:mrgreen:  haha :-)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 08, 2009, 14:38:27 pm
OHC łady 1600 to chłopaki zza bugiem dmuchają :) I jakoś to OHC to znosi.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 08, 2009, 15:11:31 pm
W Polsce też jeździ uturbiona łada z OHC, ale 1300.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Wrzesień 08, 2009, 17:53:07 pm
Cytat: "Gandziorz"
I jakoś to OHC to znosi
i nawet niezle jezdzi, ciekawe ile kucy dałoby rade z tego wydusic?
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Wrzesień 08, 2009, 18:23:51 pm
Śpiącego łąda z 1.3 ale z tłokami z uno turbo ma dmuchane  2 bary i wypluła ponad 200 koni z moich doświadczeń wynika że nie ma się co pierniczyć w półśrodki tylko brać na warsztat silnik z potencjałem bo koszta przy turbo jeśli ma być zrobione dobrze zawsze są duże , a lepiej wydać 4-5 K i mieć 250-300 KM niż wydać tyle samo i  miec 200 z 1.3 .  Oczywiście mówie o sytuacje gdy nie celujemy w jakąś  konkretną klase
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 09, 2009, 02:21:57 am
Wiesz jak dokończę swap to następnym etapem będzie turbo.
Ja oscyluje w granice 180-200km.
Przy czym turbina od saaba, wtryski od c20xe, jeszcze nie wiem ale chyba jak wyrwę okazyjnie to dół też od xe.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Wrzesień 09, 2009, 18:40:28 pm
c20ne jest dobrą bazą bo nic nie stoi na przeszkodzie żeby wrzucić graty z leta lub xe . Mądre posunięcie

pozdrawiam
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Wrzesień 09, 2009, 19:16:42 pm
Gandziorz, for you: http://www.racingforum.pl/index.php?s=5cf3e1bc53856d9141f738aac936ec4b&showtopic=45216&st=0
Ale przypuszczam że już znasz ten temat... :D
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Wrzesień 10, 2009, 01:38:47 am
Był kiedyś taki wynalazek opel combo  c20xe uturbione w nim siedziało i miało to ponad 300 koni  i jeździło dość przyjemnie idź w te stronę  ,  ja trzymam kciuki  :!:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: doomelek-22 w Wrzesień 10, 2009, 16:42:43 pm
Witam.Jestem świeżo po wymianie pierścieni -tłok 80.0 pierścienie 80.2 -piłowane na każdy cylinder.Mam zapytanie w związku z jakością dostępnych pierścieni .Ja zakupiłem z PRIMA Łódź -co sądzicie o tych pierścieniach?Na razie silnik "się dociera" na wolnych obrotach ,kręci równo ,mam nadzieję że będzie w pożądku.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 10, 2009, 17:14:41 pm
Z Primą jest tak, że jak trafisz dobrze, to będzie jeździł długo.

jimo#1921 i bodajże Elwood#1887 i ja przejechaliśmy się na tej firmie :!:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: doomelek-22 w Wrzesień 10, 2009, 19:31:20 pm
......Na razie krew mnie ...... bo z miski leje się jak jasna ..(@#!!) , to w takim razie czyjej produkcji pierścienie są dobre?Bo w sklepie jak wiadomo sprzedawca wie tyle  , za ile mu płacą i zachwala to co aktualnie ma na stanie  :evil: .
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 10, 2009, 20:19:44 pm
miske zle przykreciles ? uzyles nowej uszczelki pod miske ? samrowales czyms ?
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: doomelek-22 w Wrzesień 11, 2009, 06:49:12 am
Szkoda gadać...Uszczelka nowa ,na silikonie tym na wysoką temperaturę ,ale źle się ułożyła w tylnej części silnika -wyszła z tego rowka pod kołem zamachowym do środka tak że nie było widać złego montażu.... podczas poprzedniej rozbiórki urwałem śrubę właśnie tą która jest na łuku miski przy kole zamachowym.Jest w sumie wyjście z tego bo ta śruba nie jest w bloku tylko w tylnym deklu ,na wylot ,może da się zastosować nakrętkę albo szpilkę...tylko że  bez zdejmowania skrzyni pewnie się nie obejdzie  :evil:
A jaka jest maksymalna temperatura silnika w miejscu połączenia miski i bloku ?
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 11, 2009, 22:09:12 pm
Cytuj (zaznaczone)

na silikonie tym na wysoką temperaturę
błąd.
Widziałeś żeby jakakolwiek fabryka dawała jakąkolwiek uszczelkę na silikonie ?

Cytuj (zaznaczone)

A jaka jest maksymalna temperatura silnika w miejscu połączenia miski i bloku ?

Dotykałeś tam kiedyś silnika po przejechaniu powiedzmy 100-150km ?
Spokojnie na misce rękę utrzymasz.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 11, 2009, 22:35:03 pm
Cytat: "Stingerek"
Widziałeś żeby jakakolwiek fabryka dawała jakąkolwiek uszczelkę na silikonie ?

Fiat  :mrgreen:  W punto zamiast uszczelki miski olejowej jest ona fabrycznie (!) zrobiona na silikonie.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 11, 2009, 22:57:16 pm
w innych fiatach tez taki glupi pomysl mieli,
nie wiadomo czym to smarowac ,zwykly silikon 350C niby wydawal sie dobry ,a silnik musze znowu wytargac ,
sa podobno jakies specjalne badziewia do tego ,choc oryginal raczej przypominal sulikon niz jakis klej

dobry silikon nie jest zly - aby tylko posmarowane bylo tak ,by uszczelka na nim nie plywala przy dokrecaniu
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 11, 2009, 23:00:59 pm
O rany..... poważnie ?!
Patologia :D
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 12, 2009, 02:37:06 am
Cytat: "turbonez"
c20ne jest dobrą bazą bo nic nie stoi na przeszkodzie żeby wrzucić graty z leta lub xe . Mądre posunięcie

pozdrawiam

Dlatego też wybór na niego padł gdyż posiada w sobie potencjał.

Cytat: "NeoN"
Gandziorz, for you: http://www.racingforum.pl/index.php?s=5cf3e1bc53856d9141f738aac936ec4b&showtopic=45216&st=0
Ale przypuszczam że już znasz ten temat... :D

Znam ten i inne tematy nie tylko na racing forum ale także na kadett tuning klub odnośnie turba w c20ne.
U mnie świnią będzie "ecu master".

Ale i tak schodząc na ziemie...
Na razie polonez stoi i nie będzie ruszany bo funduszy zabrakło.
Musze kupić stabilizator od rovera (55zł), drążęk środkowy od diesla (77zł), przedłużyć wał (ok. 300zł), podwiesić cholerną skrzynię oraz poprowadzić wydech.
Myślę że po następnej wypłacie coś się ruszy, niestety silnik klęk za wcześnie a ja jak zwykle pochopnie zabrałem się za to z "motyką na słońce".

Myślę by w przyszłości (chyba bardzo odległej) nie naprawić tego silnika (mowa o 1,6GLI) i zrobić na czterech gaźnikach do tego zrobić prostą ramę... i wyjdzie jakaś wydumka przypominająca gokarta.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: huudyy w Wrzesień 12, 2009, 07:28:45 am
jesli o swapie mowa to popatrzcie na to
http://www.youtube.com/watch?v=ZxCs_qJUhAI
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 12, 2009, 11:11:06 am
Walezy rządzi :twisted:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 12, 2009, 13:20:09 pm
Dla mnie mistrzostwo świata :D S2000 :D:D
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Zak w Wrzesień 12, 2009, 15:47:04 pm
i to na moście z polda jeździ :D  a ktoś mówił że są do d...y 8)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Wrzesień 12, 2009, 15:54:59 pm
MEGA sympatyczny koles  :D  i mądrze gada
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 12, 2009, 16:41:07 pm
no kurcze ,ktos mi pomysl podkradl :P
S2000 ma miska odpowiednia ,do polda powinno wlezc ,tylko cena silnika  :evil:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: skaner w Wrzesień 12, 2009, 19:42:40 pm
Apropos miski na silikon to cała gama silników TU w Peugeocie i Citroenie. Tam nawet kolektory w wersji gaźnik i monowtrysk nie mają uszczelki przy głowicy, tylko silikon :-)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 12, 2009, 20:49:09 pm
Cytuj (zaznaczone)

Walezy rządzi :twisted:

Wcale nie :D W komentarzach do filmiku, napisał  (w odpowiedzi na czyjeś pytanie czy da się tak poldkiem bez przeróbek)
- Napisał, że absolutnie się nie da seryjnym polonezem tak kręcić bączków.... 2.0 i szpera to konieczność.....


śmiem twierdzić że jest inaczej (http://www.youtube.com/watch?v=0evvzxADdzA) ;)
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 12, 2009, 21:41:55 pm
Stingerek, na piasku to i maluchem się da...
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: e1mo w Wrzesień 12, 2009, 21:58:54 pm
seryjnym może i nie, ale wybebeszonym 1.4 + szpera + 4,55 + dobry keirowca naprawde da rade :) i to nie na piasku
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 13, 2009, 09:45:25 am
Cytat: "e1mo"
+ szpera

Otóż to, ze szperą to i OHV z tego co widziałem daje radę ;) Bez szpery to już gorzej...
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 13, 2009, 09:45:32 am
Przecież ja się zwykłym kręciłem swoim , na asfalcie.... i co w tym wielkiego ?
Bez przesady :D
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Wrzesień 13, 2009, 13:37:35 pm
No dobra, dać autu "w pipę", strzelić ze sprzęgła i kręcić bączki to jednak nie jest to samo co podjechać do pachołka z jakąś tam prędkością i zakręcić wokół niego wykorzystując moc. :roll:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Wrzesień 13, 2009, 13:48:55 pm
ale rozkmina  :lol:
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 13, 2009, 16:30:19 pm
Cytat: "Zak"
i to na moście z polda jeździ :D  a ktoś mówił że są do d...y 8)


Nieprawda! Ten "most" z Poloneza to jego własny De Dion z półośkami VW Golfa i szperdyferencjał Colotti T-239 Duo-Block DEDYKOWANY do Poloneza. Z seryjnego Poloneza nic tam nie ma. Inny dyfer dedykowany to T-208 Coppia Frenata.
Tytuł: Tuning ????
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 13, 2009, 16:42:14 pm
Cytat: "NeoN"
No dobra, dać autu "w pipę", strzelić ze sprzęgła i kręcić bączki to jednak nie jest to samo co podjechać do pachołka z jakąś tam prędkością i zakręcić wokół niego wykorzystując moc

Otóż to.