FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Tur-gsi w Wrzesień 02, 2009, 21:43:55 pm
-
witam padł mi alternator w moim atu plusie99r, strasznie piszczał, z braku czasu założyłem altka z mojego śp caro 94r i tak już jeżdżę ponad rok .
Ostatnio się zabrałem za rozebranie altka z plusa,komutator niezłe ma już rowki od szczotek,najbardziej mnie zdziwiło że mocowanie koła pasowego na wirniku nie ma klina tak jak w alternatorze z caro,czy koło pasowe w alku plusowym jest mocowane na stożek,czy tesz jak w caro jest klin??
-
lepiej zostaw sobie ten alternator ze starego caro bo późniejsza produkcja elmot świdnik (delco reamy) jest niedopracowaną kopią magneti . Z klina z jakiegoś powodu się wycofało wiele firm i koło pasowe dociskane jest śrubą . W nowszym altku prócz ładniejszego wyglądu są dwie poważne bomby czyli mostek i regulator napięcia , bardzo awaryjne szczególnie jeśli w aucie jest car audio .
-
to wywalę :lol: tego z plusa do śmieci,ten z caro chodził w nim pięć lat bez naprawy,teraz w moim atu już chodzi prawie drugi rok i jest ok :mrgreen: dziękuje koledzy za porade :!:
-
Pytanie brzmi ile A ma ten co założyłeś teraz. Bo były różnej mocy i na dłuższą metę to może nieco nie wystarczać...
-
Pytanie brzmi ile A ma ten co założyłeś teraz. Bo były różnej mocy i na dłuższą metę to może nieco nie wystarczać...
nie mam pojęcia ile ma A,jest on z mojego caro 94r ,regulator ,ma osobno nie jak w plusie razem ze szczotkami,użytkuje go w plusie prawie dwa lata i wszystko jest w porządku,dodam że mam atu gsi+lpg na kompie stag 150 , altek bardzo dobrze się sprawuje,akumulator jest ponad cztero letni,zima nie zima pali na dotyk.
-
A czy przekładka w drugą stronę też jest możliwa? (alternator plusowski do Caro 96) http://allegro.pl/item741484702_polonez_1_6_z_klima_alternator.html taki na przyklad, podobno z klima byly mocniejsze, prawda?
-
Oczywiście, że jest możliwa - nawet ktoś miał takowy w 125p z silnikiem Poloneza zamontowany. :) W 96 roczniku to nawet nie trzeba zmieniać instalacji elektrycznej.
-
W wersji z klima było to 80A. Zwykły Plusowski ma 70A. A carówka chyba 55A o ile się nie mylę.
-
Też tak slyszalem, a akumulatorowi nie zaszkodzi taki przeskok z 55 na 80A?
-
raczej, nie od tego jest regulator prawda ?
-
Zawsze można pomyśleć o altku z innego auta. Wystarczy trochę wolnego czasu, luźny altek od poloneza do porównań organoleptycznych i wycieczka na szrot.
Jako ciekawostkę mogę napisać, że np. do silników 2.0 OHC forda, z powodzeniem - czytaj po lekkich modach diaksem :mrgreen: - wchodzi altek od Omegi B 2.5,3.0; oryginalny altek od 2.0 ma 70A, a ten od Omegi 120 A.
-
A do roverka podchodzi coś ciekawego bez większej przeróbki ?
-
jakaś sierra. ZTCP różni siękołem pasowym.
-
Zawsze można pomyśleć o altku z innego auta. Wystarczy trochę wolnego czasu, luźny altek od poloneza do porównań organoleptycznych i wycieczka na szrot.
Jako ciekawostkę mogę napisać, że np. do silników 2.0 OHC forda, z powodzeniem - czytaj po lekkich modach diaksem :mrgreen: - wchodzi altek od Omegi B 2.5,3.0; oryginalny altek od 2.0 ma 70A, a ten od Omegi 120 A.
Wolałbym raczej wyjąć jedno, wsadzić drugie, podłączyć tak jak było i miec spokój ze nic nie popsuje.
-
http://allegro.pl/item757050530_alternator_ford_escort_fiesta_sierra.html
jak kolega wyżej napisał, escort, ściera, tylko koło inne
-
A skoro i escort i sierra to i od Omegi po "dopasowaniu" mocowań wejdzie.
-
Ale ten od Sierry przecież nie wejdzie.. On ma uszy po drugiej stronie, przystosowane do montażu go po przeciwnej stronie niż jest w roverze...
-
Ech, coraz bardziej jestem zdeterminowany na zmianę alternatora, żeby mieć troche spokoju tej zimy. A czy ktoś z Was może potwierdzić że ten alternator na zdjęciu http://allegro.pl/item741484702_polonez_1_6_z_klima_alternator.html na pewno bedzie miał 80A? Nie chciałbym wtopić i dostać takiego samego 55A jaki mam, a kompletnie nie wiem czym one z wyglądu powinny się różnić.
PS A wszystkie plusy miały alternator 70A, bez względu na silnik, rocznik itp?
-
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć łopatologicznie jak podłączyć ten alternator http://moto.allegro.pl/item832062057_alternator_polonez_caro_atu_plus_1_rok_gwarancji.html Obecnie mam na zastępstwo podłączony 55A znaleziony u wuja z regulatorem RNc, a przy tym jest RNa i nie wiem za bardzo gdzie jaki wtyk podlaczyć.
Pozdrawiam
(http://img696.imageshack.us/img696/6131/altl.th.jpg) (http://img696.imageshack.us/i/altl.jpg/)
-
Ech, coraz bardziej jestem zdeterminowany na zmianę alternatora, żeby mieć troche spokoju tej zimy. A czy ktoś z Was może potwierdzić że ten alternator na zdjęciu http://allegro.pl/item741484702_polonez_1_6_z_klima_alternator.html na pewno bedzie miał 80A? Nie chciałbym wtopić i dostać takiego samego 55A jaki mam, a kompletnie nie wiem czym one z wyglądu powinny się różnić.
PS A wszystkie plusy miały alternator 70A, bez względu na silnik, rocznik itp?
Tak wszystkie. Jedynie te z klimą miały właśnie 80A.
-
coniu zacisk D+ jest na 100% na kontrolki ładowania a B+ na 99% do aku i instalacji elektrycznej
-
coniu zacisk D+ jest na 100% na kontrolki ładowania a B+ na 99% do aku i instalacji elektrycznej
skocze wieczorem do garażu i zerkne ew. zrobie zdjęcia jak to tam jest poplątane, odezwe się później :)
edit.
Dziękuje za rady i podpowiedzi, alternator podłączyłem i wszystko działa.
pzdr