FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Adampio w Wrzesień 12, 2009, 14:59:01 pm
-
Czy ktos może testowal w lampce sufitowej zamiennik diodowy żartówki rurkowej albo nawet cala matryce? Nie chodzi mi o oszczednosc pradu tylko wieksza jasnosc, zeby sie np. dalo spokojnie altas drogowy poogladac.
-
Tak.
Wygląda to tak w wersji mocno udoskonalonej.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_5159.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_5157.jpg)
-
Na zdjeciu swieci mocno i jak rozumiem takoż w naturze? Przy wylączonym silniku tak samo?
-
nie ma różnicy czy silnik jest włączony czy wyłącozny i jak słaby jest akumulator :) Lampki świecą tak samo mocno i jasno. Na poczatku człowiek musi sie przyzwyczaić bo czuje sie jak w szpitalu, ale po paru chwilach jest ok. Poprostu światło zwykłych żarówek jest "cieplejsze".
-
"Zamienniki diodowe żarówki rurkowej" testowałem u siebie, kupiłem takie z sześcioma diodami w rurce. Patrząc na lampkę subiektywnie świeciła jaśniej, ale diody dawały skupione a nie rozproszone światło więc w aucie wcale widniej się nie zrobiło.
Ponadto ktoś na forum pisał że z diodami w lampce przestaje działać automat gaszący lampkę 10sek po zamknięciu drzwi. Nie wiem bo spojrzałem tylko i od razu te diody wywaliłem :evil:
edit: z czterema diodami w rurce zakładałem, a nie z sześcioma jak powyżej napisałem. Sprawdzałem wczoraj czy mam jeszcze te żarówki.
-
Aha... no to na zdjęciach widzisz to "skupione" światło. Jest w aucie jaśniej. Po drugie nie zużywają tyle prądu co zwykłe.. więc możesz świecić światło w aucie całą noc. a AKU tego nie odczuje.. druga sprawa.
Już po kilku minutach temperatura jest tak ogromna że cieżko się dotknąć na dłużej niż kilka sekund do plastikowej obudowy lampki, przy diodach nie ma tego problemu.
Kolejna sprawa że są żarówki rurkowe 6-8-10-12 a nawet 16 diodowe (SMD) przy czym ja mam 8 diodowe i wygląda to tak jak na zdjęciach (9zł sztuka) przy SMD jest mega jasno i mega rozproszone. Inna sprawa że światło wyłażace z diody to jedno a plastik przez ktory przełazi to drugie (u mnie jest z E36 ktrory ma fakturę jak klosze tylnych lamp)
Subiektywne odczucie przez pierwsze pare chwil po montażu takich żarówek diodowych:
"mamo, jestem chyba w szpitalu" (kolor jest jak widać chłodniejszy)
Widać kolego, wyrzuciłeś w błoto koło 15zł... Możesz mi przysłać te diody jak ci tak bardzo nie leżą. Chętnie pokryję koszty poleconego priorytetu za 6.5zł... dwie diodowe żarówki rurkowe... mniam. Okazja jak cholercia. Podać adres ?
-
Stingerek,
Twoje ekstra lampki z bety świecą cudnie, nie dziwi mnie że wrzucasz foty do trzeciego już tematu chyba... Ale kolega Adampio tak samo jak ja ma zwykłą lampkę sufitową z Caro i kiedy włoży do niej takie rurki jak ja to wyrzuci w błoto 15zł tak jak ja. Więc niech to rozważy, po to napisałem tego posta.
Tak, diody "nie zużywają tyle prądu co zwykłe", ale Adampio napisał "Nie chodzi mi o oszczędność prądu tylko wiekszą jasność", więc co to za argument.
Możesz mi przysłać te diody jak ci tak bardzo nie leżą. Chętnie pokryję koszty poleconego priorytetu
Za darmo nie oddam, bo niby dlaczego. Ale mogę się wymienić, na przykład za te gumowe nakładki na wajchy do regulacji ogrzewania, co są na środkowej konsoli w caro minusie. Tylko muszą być dobre a nie połamane tak jak moje. Dwie gumy za dwie diodowe rurki jeszcze w blistrze, co Ty na to?
-
Stingerek,
Twoje ekstra lampki z bety świecą cudnie, nie dziwi mnie że wrzucasz foty do trzeciego już tematu chyba... Ale kolega Adampio tak samo jak ja ma zwykłą lampkę sufitową z Caro i kiedy włoży do niej takie rurki jak ja to wyrzuci w błoto 15zł tak jak ja.
TO spowodowane tylko tym że nie mam zdjęcia lampki :D
Za darmo nie oddam, bo niby dlaczego. Ale mogę się wymienić, na przykład za te gumowe nakładki na wajchy do regulacji ogrzewania, co są na środkowej konsoli w caro minusie. Tylko muszą być dobre a nie połamane tak jak moje. Dwie gumy za dwie diodowe rurki jeszcze w blistrze, co Ty na to?
Poszukam, bo gdzieś leży mi w piwnicy chyba.
-
Jakbys nie znalazl, mam tego pod dostatkiem, chetnie wymienie:)
-
TO spowodowane tylko tym że nie mam zdjęcia lampki :D
To moze by Kolega choc komórka cyknał, przy wylaczonych pozostałych?
-
Niestety, wylaczenie tylnych lampek jest... trudne. Musialbym ściągać podsufitkę :)
Ale moze postaram się je czymś zakleić.
-
zrobie fote jutro mam rurkwą 9 diodami i wedug mnie swieci lepiej niz zwykła chociaz jest tylko jedna zamontowana
-
Co z fotka??
-
a powiedzcie mi jak wogóle rozebrać tą lampke sufitową, żeby dojść do tych żarówek????????
-
Po stronie przeciwległej do włącznika wsadzasz cienki śrubokręt między czarne i białe, tam jest zatrzask.
-
sory ze odkopuje - pisaliscie wczesniej o automatycznym wygaszaniu swiatla we wnetrzu. u mnie to nie dziala, co moze byc przyczyna?
-
Odpowiada za to (oczywiscie nie tylko a to) tzw. uklad mikrporocesorowy, znajduje sie chyba po deska i chyba jest niebieski.
-
a nie wyłącznik czasowy który jest w skrzynce bezpieczników??
-
Automatycznie bedzie działać tylko i wyłacznie wtedy gdy ustawimy wylacznik lampki w pozycję "door" czyli... tak żeby lampka reagowała na zamknięcie i otwarcie drzwi.
-
a odpowiada za to czasowy wylacznik oswietlenia wnetrza
-
którego czas działania jest uzależniony od obciążenia.
czyli: mniejsze obciążenie = dłuższy czas zwłoki to raz.
Dwa:
W przypadku instalacji DIOD, wszedzie w oświetleniu, przy ustawieniu "door" diody bedą delikatnie żarzyć.
-
którego czas działania jest uzależniony od obciążenia.
czyli: mniejsze obciążenie = dłuższy czas zwłoki to raz.
Dwa:
W przypadku instalacji DIOD, wszedzie w oświetleniu, przy ustawieniu "door" diody bedą delikatnie żarzyć.
To dlaczego mi sie nie zarzy dioda? i czasowka dziala jak powinna?