FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Wrzesień 15, 2009, 13:40:44 pm
-
witam 8)
jakiś czas temu robiłem koło mostu, rutynowa kontrola + zmiana oleju i uszczelki
ostatnio zauwazyłem że troche cieknie olej z pod pokrywy :roll:
mechanik robił mi koło krzyżaka - sam nie chciałem ryzykwać uszkodzenia go, no i powiedział o tym moście, żebym sobie dał tam jakiś klej, on mówił jaki ale ja nie pamietam :roll: (wczorja mówił :| ) no i mówil coś abym wyklepał pokrywe na mocowaniach
jak robiłem to bylo tam troche silikonu jakiegos chyba
panowie, powiedzcie, co dać na tą uszczelke aby trzymała ?
czy dąc na obie strony ? czym odtłuścić ? benzyna wystarczy ?
pozdro
-
czarnego silikonu (ale nie takeigo do lazienki, tylko "motoryzacyjny" ;) ) daj, czerwony wg mnie wyglada nieporofesjonalnie :wink: i paskudnie . pod i nad uszczelke. odtlusc benzyna ekstrakcyjna. potem daj silikonowi wyschnac przez jakis dzien i potem zalej olej, a bedzie super trzymalo.
-
Co do kładzenia silikonu polecam nie skręcać na całego po nałożeniu. Skręcamy, żeby się rozszedł i po kilku godzinach skręcamy już "na fest".
-
żadnego silikonu ! Żadnego kleju !
Szczotka druciana , papier ścierny , nowa uszczelka za dwa złote.
Dokładnie wyczyść, odtłuść benzyną i dekiel i most, załóż. Skręć. ma Być !
Żadnej tego typu rzeźby.
-
Stinger - tak zrobiłem i D ;)
przy demontażu ściągnąłem nieco silikonu więc ;)
-
to coś masz krzywe.
Jak ci sie drzwi wejsciowe nie będa domykac to też silikonem zatkasz ?
Zdejmij dekiel od mostu. najlepsze do tego byłoby ... hmm.. kawałek szyby. Albo pleksy.
Przykłądasz dekielek i już wiesz, gdzie jest krzywy.
-
No i co jak dekielek krzywy ? Kupic nowy czy prostować młotkiem ? A potem się okaże, że dalej cieknie... Po co szukać sobie problemów i pracy w imię jakiegoś "książkowego" zgodnego z czymś tam postępowania.
Silikon to żadne zło. Prosty, skuteczny i szybki sposób. To czemu nie ?
-
"Klej najlepiej trzyma, gdy go prawie ni ma ;)"
edit
zrobiłem na czerwony Technicol czy jakoś tak ;)
teraz czekam aż wyschnie, jutro zaleje i zobaczymy ;)
-
Ja to przerabiałem pare dni temu, nowa uszczelka, silikon czerwony (AUTOSIL za 10zł tubka), posmarowałem uszczelke od strony pokrywki i od strony mostu, skreciłem i jest git, nic nie cieknie, i nie wystaje ten silikon, nie widac czerwonego. A nawet jak widac to co tam?
Taka sama operacje zrobiłem z pokrywka od skrzyni biegów... Tez jest spoko.
-
żadnego silikonu ! Żadnego kleju !
Szczotka druciana , papier ścierny , nowa uszczelka za dwa złote.
Dokładnie wyczyść, odtłuść benzyną i dekiel i most, załóż. Skręć. ma Być !
Żadnej tego typu rzeźby.
jakiej rzezby czlowieku :? :?
gdybys pracowal w warsztacie to bys wiedzial, ze czasem jak nie polozysz silikonu na uszczelke, to masz gwarantowana wymiane co chwila do smierci Twojej lub samochodu.
zwlaszcza, gdy jestes posiadaczem opla, daewoo (wiadomo, w 90% konstrukcja opla) , fiata 1.0-1.2.
w daewoo, fiacie i oplu nie wazne jakiej firmy za nie wiadomo jak wielkie pieniadze kupisz uszczelke pod dekiel lub miske (opel), jezeli nie skleisz jej na silikon i nie odczekasz 1 dnia przed odpaleniem samochodu, masz GWARANTOWANY ponowny wyciek.
poza tym czesto miski sa tylko wklejane na sam silikon. wiec nazywanie rzezba wspomaganie sie silikonem jest glupie...
praktycznie zawsze jak cos skladam na "papierowej" uszczelce to smaruje leciutko silikonem czarnym. nie dosc ze lepiej trzyma, to potem przy demontazu nie trzeba skrobac skamienialego (doslownie) papieru. a wierz mi, ze taki papier ciezko czasem jest oderwac i trzeba sie wspomagac skrobakami, szliefierkami z druciakiem itp.
-
Napisałem dlaczego tak uważam :)
A jak komuś przeszkadza czerwony silikon na moście.. to niech pomaluje dyfer podkłądem :)