FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: zipposirocco w Wrzesień 19, 2009, 23:03:39 pm
-
Dobry wieczór. W jaki sposób przerabia sie instalację montując przełącznik 0-1 aby nie można było odpalić auta? Jak to zrobić? Widzieliście gdzieś poradnik? Wiem, wiem Polonezy nie kradną już, ale rodzina podbiera mi i żonie kluczyki.
-
np na przewodzie idącym od stacyjki do rozrusznika zamontować wyłącznik
-
Mam taki zmyślny prościutki immobilizer, który odcina zapłon (czy co tam się chce) i nie wymaga żadnego dodatkowego wyłącznika. :) Jak zrobię schemat w wersji elektronicznej to wrzucę. :)
-
Kup przełącznik sensorowy na Allegro (~25 - 30 zł) i zamontuj na pompę paliwa (za przekaźnikiem), czujnik położenia wału, wtryskiwacz, inne według pomysłu. Jeśli masz gaz to steruj także elektrozaworem. Jeśli to Diesel to odcinasz pompę wtryskową + jeszcze jeden elektrozawór montujesz na przewodach paliwowych. Przełącznik sensorowy sam się wyłączy po wyłączeniu zapłonu i odliczeniu około 15 - 30 sekund i to jest jego przewaga nad heblem.
Jeśli nie chcesz wydawać kasy na przełącznik sensorowy to weź jakikolwiek przekaźnik z samopodtrzymaniem. To jednak nie jest za dobry pomysł bo nie masz opóźnienia czasowego po wyłączeniu zapłonu, czyli jeśli przez przypadek zgaśnie to znów musisz autoryzować.
-
np na przewodzie idącym od stacyjki do rozrusznika zamontować wyłącznik
Domyslam sie ze o to chodzi a który to kabel i gdzie jest najlepiej dostępny? Pod kolumną kierownicy czy rozbierać ją i wybebeszać stacyjkę?
-
najlepiej pod kolumna kierownicy, a który to jest to nie wiem
-
A co wam da odcięcie rozrusznika ? Na popych nie jest trudno zapalić
-
Jeśli to 1.6 GLE odetnij zasilanie z cewki, bez iskry na pewno nie odpali :)
-
Właśnie odnalazłem artykuł w motorze i piszą tam tak; bierzemy tyrystor i opornik 1kohm, w tyrystorze szukamy bramki sterującej praca tyrystora. I teraz tak przecinamy jakiś przewód np sterujący praca cewki zapłonowej i lutujemy je do nóżek tyrystora , do bramki sterującej pracą tyrystora poprzez opornik dostarczamy chwilowy impuls z napięcia np. poprzez ukryty mikro włącznik. I wtedy całość działa do chwili wyłączenia zapłonu.Można tutaj puścić fantazję i zrobić kilka przerwanych obwodów. Wszystko oczywiście ukrywamy dystretnie i z głową , żeb y jakiegoś zwarcia nie zrobić.
-
W kazdym przypadku proponuje odciecie zasilania cewki. Czujnika PWK bym nie ruszal, bo jest on wrazliwy na zmiany oporu. Nawet kabel do niego powinien byc ekranowany. Przy stacyjce tez wystepuja dosc duze napiecia.
-
A ja bym wsadził przekaźnik z podtrzymaniem. Od momentu wciśnięcia przycisku przekaźnik przewodzi aż do rozłączenia zapłonu. I koszt poniżej 5zł. Dla gaźnikowego może być zasilanie cewki, a dla wtrysku pompy albo wtrysku.
-
Rozrusznik kabel czerwony, brązowy prąd z aku u mnie w abimexie w innych może być inaczej rozepnij kostkę znajdującą się pod obudową kolumny i za pomocą drucików pospinaj i będziesz wiedział który do czego ja nie mam stacyjki i pale z kabli.....