FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: xmaniekx w Wrzesień 20, 2009, 00:24:32 am
-
Witam
Stała się dzisiaj rzecz niebywała. Otóż robiłem za szofera podczas rodzinnej wyprawy na grzyby i zostałem pokierowany na totalne zadupie, pojeździłem trochę po powybijanych drogach polnych i leśnych. Na polanę dojazd git, ale podczas powrotu auto zaczęło gubić obroty przy przejeżdżaniu przez nierówności. Gdy wyjechałem na drogę, gdzie cały czas trzęsło, to wskazówka obrotomierza praktycznie non-stop odbijała się od 0. Problem występował zarówno podczas jazdy na biegu jak i na luzie, wciśnięty gaz także nie pomagał. Bak prawie pełny, więc wykluczam cokolwiek z paliwem. Później przejechałem ponad 100 km normalną asfaltową drogą i problem nie występował.
Mam dwie możliwe diagnozy:
1. "Coś" z układem zapłonowym - swiece ani kable nie ruszane od czasu zakupu auta (jakieś 2.5 tyś km), ale czy jest możliwe, żeby akurat na wybojach coś przestawało kontaktować? Może cewka?
2. Prozaiczna sprawa - stacyjka. Czy jest możliwe, że podczas drgań odbieranych przez kierownicę stacyjka drżała i "wyskakiwała" z położenia zapłonu? Co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić? Stacyjki w Polonezie jeszcze nie wyjmowałem, jest przylutowana czy kable są przykręcone/wpięte? Podejrzewam to, ponieważ czasem ciężko mi przy odpalaniu "znaleźć" położenie II, jakby coś nie kontaktowało.
Używałem opcji "szukaj" ale nie znalazłem żadnego tematu poruszającego taki problem.
Pozdrawiam i liczę na pomoc :)
-
Wymień kostkę stacyjki. Najpierw odkręć obudowę kolumny kierowniczej, odkręcając 3 śruby od dołu, następnie wyciągnij górną część (zatrzaski), następnie zdejmij gumkę przy stacyjce i zdejmij dolną obudowę. Zobaczysz po lewej stronie kostkę stacyjki, odepnij kable, a potem odkręć kostkę (małe śrubki, niewygodnie się to demontuje, ale dasz radę). :P Nowa kostka stacyjki 18zł-28zł.
-
Dzięki za sugestię, mam tylko jedno pytanie, bo nie rozumiem idei immobilisera - czy trzeba później taką stacyjkę jakoś programować? Bo niestety nie mam "czerwonego kluczyka" :cry:
-
kostka nie ma nic wspólnego z immo. Wymieniasz ją i nic nie programujesz
-
wyłacznik bezwładnościowy przy akumulatorze
-
wyłacznik bezwładnościowy przy akumulatorze
Ten "przycisk" przy prawym nadkolu? Wyklucza toto jazdę po takich drogach w takim razie?
-
Nie wyklucza ale mogło nieco "wyskoczyć" i jest "na skraju" kontaktowania. Dociśnij.
-
a jak nie to masa skrzynki przekaźnikowej bardzo często lubi się urwać w GSI . Jest na lewej podłużnicy koło silnika (poniżej zbiorniczka od wspomy) .
-
a jak nie to masa skrzynki przekaźnikowej bardzo często lubi się urwać w GSI . Jest na lewej podłużnicy koło silnika (poniżej zbiorniczka od wspomy) .
Przepraszam, ale za cholerę znaleźć nie mogę. Dostęp od góry?
Kostka wymieniona, przycisk przy wyłączniku bezwładnościowym wcisnąłem prewencyjnie, póki co to problem "nie znajdowania pozycji II" zniknął no i immobiliser w końcu chyba ostatecznie przestał świrować. Poszukam jeszcze co z tą masą i sprawdzę przy najbliższej okazji czy usterka się nie powtarza. Dzięki wszystkim za porady :)
-
pod serwem idzie główna wiązka do lewej lampy . na wyskokości amortyzatora z wiązki wychodzą czarne kable i są przykręcone do masy karoserii . to głowna masa skrzynki bezpieczników .
-
Wszystko jest ok z tą masą, a objawy póki co się nie powtarzały, czyli usterkę uznaję za zaleczoną. Dzięki wielkie wszystkim i pozdrawiam