FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: misiak78 w Wrzesień 29, 2009, 18:51:38 pm
-
Jak w temacie doslownie rozkladam rece sprawdzone wszystko i czujniki i polozenia przepustnicy, halla, kable swiece.... lambda podmieniona na inna nadal to samo gaz autronic z tym ze na benzynie jest to samo, przy rownej pracy ok 900obr/min nagle wdepniecie gazu powoduje wytrzal, kabelki nie swieca w nocy nic a nic - pomocy koledzy
wszystko stalo sie po tym jak polatany zostal wydech ale poza autem wymieniony pasek klinowy alternatora i zatankowany gaz.... cyrk na kolkach doslownie
-
na zimnym mniej ale nagrzany to juz uciagnac sie nie chce a jak zgasze go albo go udusi to juz ciezko odpalic
-
byc moze.... jutro podmiana zobaczymy w sumie jeden kabelek rudy sie zrobil juz
-
Czy do łatania wydechu został odłączony akumulator?
-
Do latania wydechu byl wykrecony wydech... wiec co do spawania jestem calkowicie pewien ze to nie tego wina lambda tez podmieniona bo i tam spawane bylo lecz na koncu i nadal nic
-
A ja bym powiedział - odczytaj błędy. Bosch jest na tyle dziwny że "mniej ważne" błędy nie są sygnalizowane lampką MIL. Np. nie wywalił lampki, a miał błąd regulacji wolnych obrotów, oraz lambdę zwartą do masy. Tak więc może z kompa coś się dowiesz.
Odpinanie akumulatora w Boschu kasuje tylko RAM adaptacji, aby skasować błędy i wyprowadzić z ewentualnego trybu awaryjnego, trzeba się podpiąć pod PC lub jakiś tester
-
Podmień regulator napięcia.
-
A ja jeszcze dopiszę, bo sobie przypomniałem:
Było coś podobnego, mechanicy rozłożyli ręce, nikt nie wiedział o co chodzi. Silnik przy wkręcaniu się na obroty strzelał, i gasł. Gdy chcieliśmy sprawdzić kompem u mechanika (jeszcze wtedy nie miałem interfejsu), wszystko szło gładko. Chcieliśmy sprawdzić podczas pracy. I tu zonk. Przy objawie strzelania wymiana danych była zrywana.
Jak się okazało cewka z modułem (to od czego odchodzą kable WN z numerkami) sprawiała że impuls niejako powracał do kompa i go resetował. Pomogła wymiana.
Podobna sytuacja była na elektrodzie, i stamtąd też wzięliśmy rozwiązanie, żeby nie było że plagiat.
-
powiem tak zwariowali chyba z cenami... cewka bosch 230zl.... kable wn 33 zl jeszcze sentech ;-) jesli mi dadza w sklepie na wz-ke to podmienie niestety filmikow nie mam jak wstawic choc jeszcze sie postaram podczas wkrecania na obroty jakby sie dlawil i strzal na gazie nie ma mowy o jezdzie jedno gniazdo w cewce totalna ruda do tego podmienie chyba kabelki jeszcze.......ale wydaje mi sie zo to chyba o to kaman w tym calym balaganie co daewo wsadzilo
Dla zainteresowanych wstawiam symbole zamiennikow cewki BOSCH
ALFA 155 1.7, 1.8, 2.0 T.S. 1992 - 1997
ALFA 164 2.0 T.S. 1992 - 1998
ALFA 145 (930) 1,6 ie 10.94 - 12.96 103KM
FIAT BRAVO/BRAVA 1.2 , 1.4 1995 – 2001
FIAT CROMA 2.0 1992 - 1996
FIAT FIORINO 1.4 , 1.6 1992 - …
FIAT MAREA 1.2 , 1.4 1996 – …
FIAT PUNTO 1.2 , 1.4 1996 - …
FIAT SCUDO 1.6 1996 - …
FIAT TEMPRA 1.4 , 1.6 1992 – 1996
FIAT TIPO 1.6 1992 - 1995
LANCIA DELTA/DEDRA 1.4 , 1.6 1993 - 1999
LANCIA KAPPA 1995 - 2001
LANCIA THEMA 2.0 1987 – 1994
LANCIA Y10 1.1 1992 – 1995
LANCIA Y 1.2 , 1.4 1996 - …
POLONEZ 1.6 1-PUNKTOWY WTRYSK UKŁAD BOSCH
LANDROVER DISCOVERY II 98-..>
LANDROVER RANGE ROVER II 94-0
.KROSY - NUMERY ZAMIENNE.
FIAT 60558152
BOSCH 0 221 503 407
[ Dodano: 30 Wrz 2009 14:19 ]
Panowie i po kłopocie dzięki zainteresowaniu wszechobecnych i w szczegolnosci kolegi
" misiek_staszic" zostalo naprawione okazało się że cewka.... super dzięki koledzy za podpowiedź nie wiem jak sie odwdziecze :o
[ Dodano: 30 Wrz 2009 14:20 ]
ps temat do zamkniecia ... oczywiscie programy diagnostyczne chetnie wam podesle i amona i motronic 1,7 pozdrawiam ;-)
-
Cieszy że się udało. Jednak Bosch to dziwny system, bardzo czuły jest komputer na powrót napięcia z cewki i różne inne wahania.
offtop: Masz oryginalny Boschowski program o nazwie Motronic 1.7 ? Jak tak to ja poproszę na mail. Bo zawsze korzystam z tej polskiej podróbki do Poloneza