FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: śledzik w Wrzesień 29, 2009, 20:36:13 pm
-
Witam. Czy ktos z was stosowal takie wlasnie dystanse :?: jak wiekszosc osob wie mam tylne zawieszenie od forda a tam rozstaw srub 4x108. glownie chodzi mi o przod bo chce zalozyc felgi od forda. Myslalem zeby dotoczyc drugie piasty z nowym rozstawem srub. Ale kolegaBocian podsunał mi pomysl z takimi wlasnie dystansami. Tylko czy to jest wytrzymale. Wie ktos cos na ten temat :?:
-
na allegro to wydatek rzedu 250pln na os ,bo rozumiem ,ze chcesz felgi zalozyc tak jak w fordzie ,czyli na wystajacych szpilkach ,
ale wersja na sruby chyba tyle samo kosztuje
-
żeby to zagrało to musiałbyś mieć dystanse min 30mm na stronę (żeby śruby kół weszły) i zrobić to z dobrego materiału. Przy takim dystansie to ciężko zmieścić kolo w obrysie błotnika. Moim zdaniem rób piasty, będziesz pionierem i od razu zrobisz sobie lepsze hamulce z przodu;)
-
jeżeli nie chcesz równać przedniego rozstawu kół z tylnymi
(bo z tego co pamiętam to tył masz teraz szerszy)
to szukaj felg z dwoma rozstawami śrub
-
Brysiek, ale ze stalowkami na 2 rozstawy srub chyba bedzie ciezko. alufelg narazie nie zakladam.
-
tu masz całkowitą rację :D
-
to jak chcesz 284 robić to nie baw się tak jak Ajk w odsadzenie tarcz 43,5 bo będziesz musiał szlifować jarzma. Jak czytałeś to co napisałem o swoich hamulcach to bierz tarcze 39,5, powinny pasować idealnie, tzn u mnie jest idealnie;) Na czerniewicach mogłeś obejrzeć;) Swoją drogą masz opinie rzeczoznawcy na zawiechę ze ściery?
Nie wiem czy w piastach z Argenty albo 132 jest miejsce na wykonanie myku takiego jak w deltach integrale robią oszuści, zaspawują otwory z rozstawu 4x98 i robią nowe otwory na 5x98.
Tak czy inaczej, kombinując z piastami najszybszym rozwiązaniem jest zrobienie nowych.
Tak mnie teraz tknęło, czy w tarczach 284x22 będziesz miał możliwość wykonania otworów 4x108?
-
Swoją drogą masz opinie rzeczoznawcy na zawiechę ze ściery?
a no nie mam.
Tak mnie teraz tknęło, czy w tarczach 284x22 będziesz miał możliwość wykonania otworów 4x108?
mam dostep do frezarek, tokarek
zn u mnie jest idealnie;) Na czerniewicach mogłeś obejrzeć;)
na tegorocznych Czerniewicach bylem zaledwie pare godzin. wiec zbyt duzo nie widzialem.
Nie wiem czy w piastach z Argenty albo 132 jest miejsce na wykonanie myku takiego jak w deltach integrale robią oszuści, zaspawują otwory z rozstawu 4x98 i robią nowe otwory na 5x98.
yy ze co?? nawet do glowy by mi takie cos nie przyszlo
-
co do możliwości wykonania to bardziej chodziło mi o to czy w tarczy będzie "miejsce" na wykonanie tych otworów niż czy masz dostęp do sprzętu.
-
ze zdjec pogladowych w artykule http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20286 widac ze na styk powinny sie zmiescic.
-
obawiam się, że nie zmieścisz piasty w nich z rozstawem 4x108 ale to musisz gdzieś "na stole" pomierzyć te tarcze i przeliczyć czy Ci wyda.
-
no chyba ze okazaloby sie ze tarcze wentylowane ze sierry beda pasowaly w jarzma i zaciski z alfy. trzeba zdobyc po jednej tarczy tego i tego i mierzyc
-
osobiscie zakładał bym dystanse takie przykrecane do pisty i dopiero do nich przykrecane felgi.. jak ktos wyzej napisal musza byc przynajmniej 30mm grube. ale przyokazji poszeżysz zawias..
-
Pamiętam, że jak szukałem do siebie dystansów to mogli zrobić mi redukujące rozstaw o grubości minimum 23mm ze względów technologicznych.
Dla szerokiego zawiaru 23mm to nie jest teszcze strasznie dużo na stronę, przy rozsądnym et :D.
Stalówki 14" (truck) dystansami 37mm na strone strasznie nie wystawały ;)
-
co prawda sam nie śmigam na dystansach, ale całkiem mocne fury, całkiem szybko pomykają z tym i koła się nie urywają.
więc imo rozwiązanie jak najbardziej bezpieczne, aczkolwiek nawiercenie nowych otworów w piaście + pierścienie centrujące + nowy komplet łożysk chyba taniej i jednak pewniej wyjdzie.
-
z piasta bedzie moze taniej ale lepiszy bedzie dystans dopasowany szerokoscia pod konkretne felgii.
ps. A kiedy zapodasz fotki tej tylnej zawiechy?
-
Fistasz, w niedziele po poludniu. OBiecuje ze sie pojawia :wink:
-
to trzymam za słowo. Nie tylko ja na nie czekam :)
-
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=761771155
Tu masz przykład. Co prawda 4x98 na 4x100 ale jako podglądnięcie to OK.
-
A może tak w drugą stronę zrobić. Nie da się przerobić forda na 4x98 lub 4x100?? wtedy odpada problem z kombinowaniem z przodem a i na 4x100 felgę z duzym ET nie problemznaleźć... To i poszerek nie będzie trzeba.
-
Bocian_s#313, dajac dystanse na tyl poszerzki beda obowiazkowe. jesli juz to trzeba byloby dorobic piasty na tył z rozstawem 4x98 albo 4x100
-
nie dorobic tylko wykonac w istniejacych nowe otwory na szpilki. Nie pamietam srednicy otworu centrujacego w fordzie bo tu moze byc problem.
Jednak przerobilym i tyl i przód tyl poprzez piaste a przod przez dystanc na jednakowy rozstaw otworow.
-
Nie pamietam srednicy otworu centrujacego w fordzie bo tu moze byc problem.
jest znacznie wiekszy niz w polonezie. obawiam sie ze to moze nie wyjsc.
-
co do przeróbi forda na fiatowski rozstaw to uważam, że ma to wieklą szansę się udać. Przerobienie przednich piast, a własciwie wykonanie ich od nowa to problem.
dziury na szpileczki wiercisz pomiędzy istniejącymi- no problem
otwór centrujący jest niewiele większy- mozna go na tokarkę i zjechać. zawsze można też felgę roztoczyć.
tak chyba będzie najszybciej/prościej
-
dziury na szpileczki wiercisz pomiędzy istniejącymi- no problem
jednak nie jest tak hop siup. 2 dziury zrobisz bez problemu. nastepne dwie trzeba byloby chyba miec tylko w wyobrazi. sa dwie dziury w piascie na srednice ok 14mm :D czyli zostaje opcja dystansow albo zrobienie nowych piast
-
Na pewno jakoś to dalo by się rozwiązać np. zaspawać dziure i wywiercić tak gdzie chcemy, jesli ta dziura nie jest dokładnie w miejscu gdzie chcemy by była szpilka na rozstaw 98. szpilkę mozna dac z szerszym kołnierzem, by miała pewne, większe oparcie. cała robota na góra 4 godziny jak mamy tokarkę i wiertarkę oraz szpilki
-
Jakie spawanie .... o czym tutaj się rozprawia. To ma być bezpieczne. Paweł rób dystanse na zamówienie i tyle. Nie szerzmy druciarstwa.
-
A jakby tak zastosować szpilki wpuszczone w piastę od tyłu. takie coś jak to:
http://moto.allegro.pl/item752319616_szpilka_kola_ford_oryginal_z_aso_m12x1_5_sklep.html
Ew. zrobić jakąś całościową podkładkę po wewnętrznej stronie piasty...
-
A jakby tak zastosować szpilki wpuszczone w piastę od tyłu. takie coś jak to:
http://moto.allegro.pl/item752319616_szpilka_kola_ford_oryginal_z_aso_m12x1_5_sklep.html
Ew. zrobić jakąś całościową podkładkę po wewnętrznej stronie piasty...
Dokładnie o to mi chodzi! zaspawać dziurę by po prostu lepiej ustawić szpilkę, nie mowie o gwintowaniu dziury do przykręcenia śruby. tak samo jak mocowania resorów są przyspawane do mostu, wał jest zespawany z kawałków i w ogóle cały samochód się trzyma na spawach, to czemu piasta nie ma? pozatym ten spaw mial by mieć funkcje w sumie tylko pomocniczą, a nie przenosić obciążenia, więc to nie byłby żaden drut.