FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Fist w Październik 01, 2009, 17:13:28 pm
-
Mam problem z szybkim ruszaniem, gdy tlyko zaczynam jechać poldek zaczyna szarpać byłem z tym u mechanika to powiedział że się sprzęgło kończy, a mi się jednak wydaje że on się myli. Problem z tym pojawił się nagle na przełomie 2-3 dni tak się porobiło.
http://www.youtube.com/watch?v=6Z1TkfgrA44
http://www.youtube.com/watch?v=3DG8ViOqivo
http://www.youtube.com/watch?v=a2EqFsk_uYQ
http://www.youtube.com/watch?v=pRd-00IbplY
-
Naucz sie ruszac :lol:
-
Naucz sie ruszac :lol:
I tu swięta racja wkręcasz go na 4 tys i strzelasz ze sprzęgła :)
-
hahaha co to wogóle jest?? obroty na 2,5 tys. ustawione :lol: u mnie na 800 jest :mrgreen:
po drugie sprobuj ruszyć bez dodawnia gazu, na 99% sprzęgło :roll:
chociaż dziwne że aż tak mocno szarpie :o
-
Nie no może byc wywalone łożysko igiełkowe w kole zamachowym które trzyma wałek sprzęgłowy i jużsię takie cuda dzieją... jak Ci jeszcze do tego sprzęgło łapie poślizg to ja bym sie skłaniał ku temu łożysku... ja tak miałem...
-
obroty na 2,5 tys. ustawione
Ustawione na 1tys .
Naucz sie ruszac :lol:
Ruszać to ja umiem. Od ponad roku nie miałem z tym problemów.
Problem jest z tym żeby w jakikolwiek sposób szybko ruszyć, nie chodzi mi o to żeby ruszyć z piskiem opon ale o szybkie włączanie się do ruchu. Bo narazie to ja musze czekać na wielką dziurę pomiędzy samochodami zeby powoli sie wytoczyć.
Mechanik mówi że tarcze powinno się już zmieniać bo czasami się już ślizga sprzęgło. Mówił też że docisk jest w dobrym stanie.
-
Cudow nie ma, problem z zasprzeglaniem. Takze jesli potrafisz ruszac to mechanik sie nie mylil.
-
Jeżeli to sprzęgło todziwi mnie to że problem pojawił się tak nagle...
-
a co chciales zeby wczesniej zadzwonil? :roll:
wiekszosc usterek pojawia sie nagle, teraz jesli chcesz chwile pojezdzic z takim sprzeglem to radze delikatnie z gazem przy ruszaniu inaczej w przyspieszonym tempie sie dobije
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17573&highlight=regulacja+sprz%EAg%B3a
-
Ja mam jakies wmiare mocne sprzeglo, jest do wymiany wiec nie oszczedzam go. Ruszanie z 2 biegu wyglada mniej wiecej tak ze troche sie tocze i mam 4 tys obrotow :twisted: Na cale szczescie przy zawijaniu z 1 nie slizga sie tak bardzo. Czasami poslizgnie sie jeszcze przy ostrzejeszej jezdzie i zmianie biegu z 2 na 3. Czasami tez tak jak by nie wysprzeglilo do konca i skrzynia zgrzytnie.
Aha i sprzeglo najprawdopodobniej jest jeszcze oryginalne
-
stan na placyku, ustaw 2 i strzel ze sprzegla. jak nie zgasnie od razu to wymiana. jak ujedzie nawe metr, to znaczy ze tarcza sie slizga.
-
A ten strzał to z jakich obrotów proponujesz??
-
Bo ja z dwójki to ruszę w ten sposób normalnie :D
-
tak czy tak musisz wyjmowac skrzynie albo silnik zeby dostac sie do sprzegla.proponuje to drugie.nowy zestaw sprzegla do poloneza jest tak tani na allegro [150zl],ze kupujesz zakladasz i smigasz.nie rozdrabniaj sie na poszeczegolne czesci np sama tarcze albo sam docisk. a wedlug mnie masz slaby docisk,lub peknieta jedna sprezyne od niego.jak wymontujesz to tarcza tez pewnie nie bedize zaciekawie wygladac.
-
tzn sa dwie opcje a ja je podalem.pewnie ze kazdy woli wyjac skrzynie.
-
Bocian_s#313, najlepiej 800-900, czyli na wolnych, zero gazu.
-
No to tak licząc to moje sprzęgło jest OK. Szarpie ostro i staje w miejscu. Tyle że ma problem z przenoszeniem momentu pod obciążeniem ale to już ze względu na granicę możliwości tarczy 190mm.